Tonii73 Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Nurkkiin on eksynyt vanha formula Veen käyttämätön vararunko. Siitä luonnollisesti puuttui akseli ja tekniikka. Nyt ajatuksena ruveta kasailemaan sitä rullaavaksi. Mitä taikoja keulaan on tehty aikanaan? Äkkiseltään ajateltuna, vakio keulasta tulee liian jäykkä 3-400kg omapainolle? Ilmeisesti ollut pallonivel keulalla. Takapäähän palataan myöhemmin.... Quote Link to comment
Jorrma Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Eiköhän niihin jousipakkoihin käyty käsix.... Quote Link to comment
Tanhis Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Taitavat poistaa toisen jousipakan kokonaan. Esim tästä kuvasta näkyy hyvin että toinen jousipakka on korvattu läpitangolla ja laakereilla. Quote Link to comment
multanen Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Taitavat poistaa toisen jousipakan kokonaan. Esim tästä kuvasta näkyy hyvin että toinen jousipakka on korvattu läpitangolla ja laakereilla Nuihin on saatavana kallistuksenvakaaja joka sopii putken sisään, tuossakin varmaan semmonen. Aika jäykkiäkin on ne vakaajat. Takajousitukset Veessä tosi omituisia, viittaa siihen että takapää tärkeämpi. Quote Link to comment
Tonii73 Posted March 7, 2016 Author Share Posted March 7, 2016 Nuihin on saatavana kallistuksenvakaaja joka sopii putken sisään, tuossakin varmaan semmonen. Aika jäykkiäkin on ne vakaajat. Olisiko antaa vinkkejä, mistä alkaisi kaivamaan kallistuksen vakaaja settiä? Paljonko oli eroa pallonivel ja olkatappi keulan putkien välillä? Etu-akseli on melko paljon kallistettu taaksepäin putkirungossa verrattuna vakioon pohjalevyyn....ilmeisesti jäljelle jäänyttä jousta on säädetty melko paljon alaspäin? Quote Link to comment
Roope Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Tuolta ainakin https://campbellmotorsport.sharepoint.com/Pages/fv26fstswaybarsandspacers.aspx Quote Link to comment
multanen Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Olisiko antaa vinkkejä, mistä alkaisi kaivamaan kallistuksen vakaaja settiä? Tuommonen löyty googlella ameriikasta: https://campbellmotorsport.sharepoint.com/Pages/fv26fstswaybarsandspacers.aspx Tietäsköhän historic-miehet mistä niitä sais lähempää. Minkäslaiset renkaat muuten on tarkotus laittaa? Jos ajat slikseillä rataa niin tuskin kärsii pehmentää etujousitusta yhtään. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 http://www.historicrace.fi/FORMULA.HTM Quote Link to comment
Tonii73 Posted March 8, 2016 Author Share Posted March 8, 2016 (edited) Kiitoksia linkeistä. Rengastus ja takapää on vielä vähän auki.....villeimmissä visioissa runko tulee kadulle yhdellä takapyörällä :p Edited March 8, 2016 by Tonii73 Quote Link to comment
Autodynamics Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Ihan vaan mielenkiinnosta; minkälainen runko on kyseessä ja olisiko sinulla kuvaa siitä? Historic-formulaharrastuksen näkökulmasta en suosittelisi enää tässä vaiheessa varaosarungon pilkkomista trikeksi. FormulaVee-aihiot alkavat käydä vähiin ja kaikki vanhat osat kannataisi säästää kisakäyttöön. Aiemmin varaosarungot eivät kelvanneet FIA-passillisen kilpa-auton aihioksi, mutta nykyään niistäkin voidaan Replica-säännön avulla tehdä Historic-formuloita. Usein vararungot ovat myös paremmassa kunnossa kuin moneen kertaan kolhitut ja oikaistut kisarungot. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.