Jump to content

Formula V alusta


Recommended Posts

Nurkkiin on eksynyt vanha formula Veen käyttämätön vararunko. Siitä luonnollisesti puuttui akseli ja tekniikka.

 

Nyt ajatuksena ruveta kasailemaan sitä rullaavaksi. Mitä taikoja keulaan on tehty aikanaan? Äkkiseltään ajateltuna, vakio keulasta tulee liian jäykkä 3-400kg omapainolle? Ilmeisesti ollut pallonivel keulalla.

 

Takapäähän palataan myöhemmin....

Link to comment

Taitavat poistaa toisen jousipakan kokonaan.

 

Esim tästä kuvasta näkyy hyvin että toinen jousipakka on korvattu läpitangolla ja laakereilla

Nuihin on saatavana kallistuksenvakaaja joka sopii putken sisään, tuossakin varmaan semmonen. Aika jäykkiäkin on ne vakaajat.

 

Takajousitukset Veessä tosi omituisia, viittaa siihen että takapää tärkeämpi.

Link to comment

Nuihin on saatavana kallistuksenvakaaja joka sopii putken sisään, tuossakin varmaan semmonen. Aika jäykkiäkin on ne vakaajat.

Olisiko antaa vinkkejä, mistä alkaisi kaivamaan kallistuksen vakaaja settiä?

 

Paljonko oli eroa pallonivel ja olkatappi keulan putkien välillä? Etu-akseli on melko paljon kallistettu taaksepäin putkirungossa verrattuna vakioon pohjalevyyn....ilmeisesti jäljelle jäänyttä jousta on säädetty melko paljon alaspäin?

Link to comment

Olisiko antaa vinkkejä, mistä alkaisi kaivamaan kallistuksen vakaaja settiä?

Tuommonen löyty googlella ameriikasta: https://campbellmotorsport.sharepoint.com/Pages/fv26fstswaybarsandspacers.aspx

Tietäsköhän historic-miehet mistä niitä sais lähempää.

 

Minkäslaiset renkaat muuten on tarkotus laittaa? Jos ajat slikseillä rataa niin tuskin kärsii pehmentää etujousitusta yhtään.

Link to comment
  • 1 month later...

Ihan vaan mielenkiinnosta; minkälainen runko on kyseessä ja olisiko sinulla kuvaa siitä?

 

Historic-formulaharrastuksen näkökulmasta en suosittelisi enää tässä vaiheessa varaosarungon pilkkomista trikeksi. FormulaVee-aihiot alkavat käydä vähiin ja kaikki vanhat osat kannataisi säästää kisakäyttöön. Aiemmin varaosarungot eivät kelvanneet FIA-passillisen kilpa-auton aihioksi, mutta nykyään niistäkin voidaan Replica-säännön avulla tehdä Historic-formuloita. Usein vararungot ovat myös paremmassa kunnossa kuin moneen kertaan kolhitut ja oikaistut kisarungot.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...