nalleolut Posted March 28, 2006 Author Posted March 28, 2006 soittelen huomenna ja kyselen! eihän sitä tiedä koskaan .... mitä tuleman pitää! Quote
Hebster52 Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Ennen -68 (?) rekisteristä poistettujen tietoja ei löydy AKE:lta. Niihin voi pyytää kantakortin kopion paikalliselta automuseolta tai vastaavalta joka on arkistoinu sitä vanhempien tiedot mikrofilmille. Maksaa 18 euroo.. Minä sain omaan -36 Ford Pickuppiin kantakortinkin vaikka oli poistettu rekisteristä -57 Vaasanläänissä Vx-xxx rekkarilla ja sitä ennen (-45) Oulussa rekkarilla Ox-xxx... Tosin minulla oli toi Vaasan rekkariotekin tallessa. Mutta myöskin Hebsterin kanta autoon joka oli poistettu rekisteristä -67 löytyi kantakortti Vaasan automuseolta. Akella sanottiin siitä että löytyy tiedot vain -68 ja uudempiin... Quote
Guest Raggare Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 http://www.sahk.fi/images/pdf/Vanhojen_ ... kortit.pdf Quote
Sakke Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 käsittääkseni noi hommat siirty akelle 60-l puolessavälissä.Vaik ois senki jälkeen poistettu kilvistä ni ei välttimäti löydy tietoja, akella palo arkistot aika hyvin joskus 70 luvulla. Quote
Guest fastghia Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 On niitä käytettynä tuotuja lyhyilläkin mustilla... Siis kuvassa vasemman puoleinen tietty. Quote
Guest ritariässä Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 yhdelle tuonti-ilmajäähyvolsulle piti tehdä seuraavaa että sain lyhyet ja ilman eu tunnaria olevat kilvet. ensin rekisteröintikatsastuksessa kysyin saako suoraan lyhyttä kilpee, vastaus oli kohtelias ei. sit kysyin saanko taakse korkeen kilven eu tunnarilla. vastaus oli jees. tos on se pointti et korkeissa kilvissa eu tunnarin kaa ei oo kuin max viis merkkii jasen voi myöhemmin vaihtaa eu tunnuksettomaksi ja lyhyeksi kilveksi. arvatkaa kuka teki samalla konttorivierailulla kilvestä muutoshakemuksen:) Quote
-tipi- Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Arvatkaa kuka teki samalla konttorivierailulla kilvestä muutoshakemuksen:) On se näätä! Quote
nalleolut Posted March 29, 2006 Author Posted March 29, 2006 pidämme valkoiset pitkät kilvet..... runkonumeron mukaan december 72,mut rekisteröity 73 suomeen ,että se siitä sitten! kevään odotusta kaikille! Quote
Guest TiKi Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Lainaus:Kaksiriviset kilvet ovat kaikki viisimerkkisiä. Ei pidä paikkansa, on mahdollista myös kuusmerkkisenä. Kaikki on aina mahdollista......Ainakin rahalla. Kyse oli normaaleista satunnaistunnuksella saaduista kaksirivisistä kilvistä. Ne ovat aina viisimerkkiset. Rahalla jos ostaa kuusimerkkisen tunnuksen, niin sen voi saada kaksirivisenä. Ja sitten toki aina on mahdollista että joku tekee vahingossa tai tahallaan virheen kilpiä takoes tai jotain. Quote
-AP- Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Mitäpä minä sitten asiassa väittämään, riittää kunhan itse tiedän, että myös kuusmerkkisen 'sattumakilven' saa tarvittaessa lyhyenä korkeana, ilman erityistä rahankäyttöä tai vahinkotapahtumaa... Quote
Guest TiKi Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 AKEn Rekisteröintineuvonnasta numerosta 0100 7830 kertoivat alle tunti sitten, että "Kaksiriviset kilvet ovat aina normalisti viisimerkkisiä". Perustuu merkeille varattuun tilaan. Ilman rahaa tai vahinkoa ei AKE:n Rekisteröintineuvonnan mukaan tavallisen kuolevaisen siis pitäisi saada kuusimerkkisiä kaksirivisiä kilpiä. Mutta, ehkä niitä sitten käytännössä jaellaankin. Kaikkihan on aina mahdollista.... Quote
Guest Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Miulla oma kuppeli vm64. Pariviikkoa meni kun selvittivät akella mikrofilmiltä alkuperäisen rekkarin. hinta oli 18.50€ Quote
Guest ritariässä Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 menee jo ohi aiheen, mut pahinta näätäilyä taisin harrastaa kevään/kesän ´97 aikana jolloin triple oli jo saapunut suomeen ,mut verotusasiat oli enemmän kuin levällään. avolla piti kuitenkin päästä ajamaan:) lueskelin hiukkasen pykäläviidakkoa ja konttoreille mennessä oli tiedossa mikä oli sallittua ja mikä ei. siirtokilpiä tulikin sit haettua ja vietyä melkosen useesti sen ajokauden aikana. parhaimmillaan meno oli seuraavanlaista. esim viiden päivän ajoaika jollain oikeella/keksityllä syyllä oli päättynyt ja kilvet (silloin ei ollut viel tarroja) piti palauttaa. palautuksen yhteydessä sit otin uuden ajoluvan/kilvet eri syyllä taas useammaksi päiväksi, maksimi oli silloin 7 päivää. kerran alko jo omatunto kolkuttaa kun palauttelin kilpiä silloiselle valtion konttorille eli tällä kertaa en kysynyt uutta ajolupaa:) meninkin kilpien palautuksen jälkeen noin viiden kilsan päässä olevalle yksityiskonttorille ja uutta ajolupaa rustaamaan. siel olivat kylläkin tarkempia asian suhten kun olin jo muutaman ajoluvan hakenut. kerrankin yli-innokas virkatäti kovasti kyseli alustanumeroo jotta olis koneelta kattonut et mikä ihmeen peli on kyseessä kun noit ajolupia noin kyseltiin. eipä sielt mitään löytynyt ku kyseinen ajoneuvo ei ollut suomen kilvissä jne... kyseinen ajokausi meni hyvin. luvallisia ajopäivä tuli enemmän mitä oikeilla museoautoilla saa vuoden aikana laillisesti ajaa. se teinkö hirveen rikoksen, jääköön jokaisen puntaroitavaksi, mut paikallisen katsastuskonttorin päällikön suhtautumisesta kuitenkin seuraavaa. keväällä oli kyse kuplan ensitapaamisesta ja kilvethän oli sitäkin varten saatava. silloin tiskitäti ei suostunut antamaan seitsemäksi päivää kilpiä. pyysin juttutuokiota aseman päällikön kanssa ja hän suhtautui asiaan positiivisella asentella ja katsoi viel kansien välistä mitä saa ja ei. lopuksi sit kysyi, et riittääkö sulle noi seitsemän päivää noutoreissun kilpipäiviksi:) kuulin kyl et se mitä tein kaudella ´97 oli väärin, mut vuoden ´98 puolella valtio kyl sai kuplasta kunnon verotuotot, joten eiköhän kummatkin osapuolet saaneet mitä halusivat. jahas posti toi NOSsin vaihdekepukan meren toiselta puolen. pitääkin miettiä kuuman kupposen kanssa laitanko jemmaan vai avoon tai jopa peräti hirveen vedätyshinnan kera myyntiin. ihan samanlainen kromireikävarinen kepukka formula/ruutulippuaiheisella puunupilla kuten avossa ennenkin ollut, mut tää on nyt ihan käyttämätön. niin, ja tulleja ei tästäkään osasta mennyt vaik tuli eu alueen ulkopuolelta. kuulemma mahdotonta. Quote
Guest Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 >niin, ja tulleja ei tästäkään osasta mennyt vaik tuli eu alueen ulkopuolelta. >kuulemma mahdotonta. Tullia ja alvia ei peritä jos lähetyksen arvo ei ylitä tullausrajan ala-arvoa. (tavara ja postikulut yhteensä). Jossain kolmensadan mummonmarkan nurkilla se oli aikoinaan, liekö paljoa muuttunut. Jan Quote
Guest ritariässä Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 tiedetään ja rajan tää ylitti. oisko tullis ollu pidennetty röökitauko jälleen:) Quote
UltraVW Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Niin saatto ollakin siis pitkä röökitauko???50 euroa on raja. Quote
Guest ritariässä Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 neljä lähetystä on viel ainakin kevään aikana sielt päin tulossa. pitänee kait alkaa kavereiden kaa lyömään vetoa tullin pysäytyspolitiikasta:) Quote
Guest sippo Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 AKEn Rekisteröintineuvonnasta kertoivat alle tunti sitten, että "Kaksiriviset kilvet ovat aina normalisti viisimerkkisiä". Perustuu merkeille varattuun tilaan. quote] Tätä olen itsekkin miettiny että just ton tilan takia MIKS EI 6 merkkisiä. Esim lyhyt XYZ-1, ylärivillä FIN ja kolme merkkiä alarivillä yks ykkönen, johan se on hölmön näkönenkin. Quote
Guest -sippo- Posted May 21, 2010 Posted May 21, 2010 Vanha topikki, mutta vahvistan AP.n tarinan. Tänään bongasin ekan kerren 6-merkkisen EU-neliökilven, eli kyllä niitä saa (siis toiseenpäähän) Kaikki jotka "kärsivät" yli leveästä pitkästä EU-kilvestä, konttorille jonoon Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.