Jump to content

Kupla hyytyy


Guest Oltsu

Recommended Posts

Guest Oltsu

Kuplassa (-65) ongelmaa....viime kesän lopulla huomasin, että auto jotenkin ryytyy isommalle vaihtaessa. Ensiapuna vaihdettiin kiihdytyspumpun kalvo, mutta se ei tuntunut jeesaavan sen kummemmin. Samalla tsekattiin kärkien väli ja ajoitus. Asensin eilen bensansuodattimen ja putsasin virranjakajan kontaktit.

 

Bensapumppu on uudehkon oloinen ja työntää tavaraa mielestäni ihan hyvin.

 

Ehkä video kertoo parhaiten mistä on kyse:

 

 

Hitaasti kaasua annettaessa kiertää mainiosti, mutta nopea ryntäytys puuduttaa koneen. 

 

Onko ehdotuksia korjaustoimenpiteiksi? Voiko kiihdystyspumpun kalvon asennuksen koomata jotenkin? Kaasarin akseli hikoilee hieman bensaa, voisiko olla imuvuotoa sitä kautta?

Link to comment

Kuplassa (-65) ongelmaa....viime kesän lopulla huomasin, että auto jotenkin ryytyy isommalle vaihtaessa. Ensiapuna vaihdettiin kiihdytyspumpun kalvo, mutta se ei tuntunut jeesaavan sen kummemmin. Samalla tsekattiin kärkien väli ja ajoitus. Asensin eilen bensansuodattimen ja putsasin virranjakajan kontaktit.

 

Bensapumppu on uudehkon oloinen ja työntää tavaraa mielestäni ihan hyvin.

 

Ehkä video kertoo parhaiten mistä on kyse:

 

http://youtu.be/cBXUpu_FNkM

 

Hitaasti kaasua annettaessa kiertää mainiosti, mutta nopea ryntäytys puuduttaa koneen. 

 

Onko ehdotuksia korjaustoimenpiteiksi? Voiko kiihdystyspumpun kalvon asennuksen koomata jotenkin? Kaasarin akseli hikoilee hieman bensaa, voisiko olla imuvuotoa sitä kautta?

Jos kiihdytyspumpun kuulaventtiilit on jumissa tai puuttuu kokonaan voi olla että kiihdytyspumppu ei toimi uudesta kalvosta huolimatta.

 

Oletko kurkannut että kiihdytyspumppu myös ruiskasee tai vaihdoitko vain kalvon.

 

Ja ennakon voi säätää nykybensalla muutaman asteen vakiota isommaksi.

 

Oleko myös testannut että jakajan alipainekello toimii kuten pitää.

 

Ja oikeastaan homman ratkaisu olisi hyvä aloittaa siittä että varmistat että kärkiväli on vieläkin kohdallaan ja säätää sytytyksen uudestaan. Ja harvoin uusista tulpistakaan on ollut haittaa auton käynnille. Samoin kuin oikein tehty venttiilien säätö harvemmin on yhdenkään auton käyntiä huonontanut.

Edited by Tanhis
Link to comment
Guest Oltsu

Itsekin pohdin tuleeko riittävästi bensaa. Tässä kuva suodattimesta, pohjalla on moottori käynnissä vain hieman bensaa, sitä ei siis varsinaisesti pulppua suodattimeen.

 

Kun otin bensaletkun irti kaasarista ja laskin bensaa kippoon, sitä tuli ihan hyvin. Bensapumppu on selvästi uusituotantoa, made in brazil, tämän näköinen:

 

http://www.aircooled.fi/tuote/3095/polttoainepumppu-tasavirta-pysty-t12-865775-tarvike

 

 

post-3081-0-37934700-1459941672_thumb.jpg

Link to comment

Ahaa... No mikäs on jakajan kunto?

 

Edit - Eli näyttäisi siltä että tuossa on ns. matala jakaja jossa ei välttämättä ole keskipakoennakko säätöä lainkaan vaan pelkästään alipainesäätö, jos jälkimmäinen on jumissa ei varmasti toimi...

 

Itse tekisin koneelle puristuspainemittauksen niin saisin jotain osviittaa siitä onko vuotoja johonkin suuntaan...

Edited by NO H2O
Link to comment
  • 1 month later...
Guest Oltsu

Päivitystä.

 

Sytkä reilusti myöhäisellä, jakajan kiristyspultti löysällä, kärjet loppu (eli ei niitä oltu katsottu huollossa kuitenkaan), ryyppy liian löysällä, venttiileissä liikaa välystä, kaasaria piti säätää. Ei paha :) 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...