Guest Oltsu Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Kuplassa (-65) ongelmaa....viime kesän lopulla huomasin, että auto jotenkin ryytyy isommalle vaihtaessa. Ensiapuna vaihdettiin kiihdytyspumpun kalvo, mutta se ei tuntunut jeesaavan sen kummemmin. Samalla tsekattiin kärkien väli ja ajoitus. Asensin eilen bensansuodattimen ja putsasin virranjakajan kontaktit. Bensapumppu on uudehkon oloinen ja työntää tavaraa mielestäni ihan hyvin. Ehkä video kertoo parhaiten mistä on kyse: Hitaasti kaasua annettaessa kiertää mainiosti, mutta nopea ryntäytys puuduttaa koneen. Onko ehdotuksia korjaustoimenpiteiksi? Voiko kiihdystyspumpun kalvon asennuksen koomata jotenkin? Kaasarin akseli hikoilee hieman bensaa, voisiko olla imuvuotoa sitä kautta? Quote
Tanhis Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 (edited) Kuplassa (-65) ongelmaa....viime kesän lopulla huomasin, että auto jotenkin ryytyy isommalle vaihtaessa. Ensiapuna vaihdettiin kiihdytyspumpun kalvo, mutta se ei tuntunut jeesaavan sen kummemmin. Samalla tsekattiin kärkien väli ja ajoitus. Asensin eilen bensansuodattimen ja putsasin virranjakajan kontaktit. Bensapumppu on uudehkon oloinen ja työntää tavaraa mielestäni ihan hyvin. Ehkä video kertoo parhaiten mistä on kyse: http://youtu.be/cBXUpu_FNkM Hitaasti kaasua annettaessa kiertää mainiosti, mutta nopea ryntäytys puuduttaa koneen. Onko ehdotuksia korjaustoimenpiteiksi? Voiko kiihdystyspumpun kalvon asennuksen koomata jotenkin? Kaasarin akseli hikoilee hieman bensaa, voisiko olla imuvuotoa sitä kautta? Jos kiihdytyspumpun kuulaventtiilit on jumissa tai puuttuu kokonaan voi olla että kiihdytyspumppu ei toimi uudesta kalvosta huolimatta. Oletko kurkannut että kiihdytyspumppu myös ruiskasee tai vaihdoitko vain kalvon. Ja ennakon voi säätää nykybensalla muutaman asteen vakiota isommaksi. Oleko myös testannut että jakajan alipainekello toimii kuten pitää. Ja oikeastaan homman ratkaisu olisi hyvä aloittaa siittä että varmistat että kärkiväli on vieläkin kohdallaan ja säätää sytytyksen uudestaan. Ja harvoin uusista tulpistakaan on ollut haittaa auton käynnille. Samoin kuin oikein tehty venttiilien säätö harvemmin on yhdenkään auton käyntiä huonontanut. Edited April 6, 2016 by Tanhis Quote
hpa Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Woodooinsinöörin mielestä wideolla ei suodattimen läpi tule yhtään polttoainetta!! Quote
Guest Oltsu Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Itsekin pohdin tuleeko riittävästi bensaa. Tässä kuva suodattimesta, pohjalla on moottori käynnissä vain hieman bensaa, sitä ei siis varsinaisesti pulppua suodattimeen. Kun otin bensaletkun irti kaasarista ja laskin bensaa kippoon, sitä tuli ihan hyvin. Bensapumppu on selvästi uusituotantoa, made in brazil, tämän näköinen: http://www.aircooled.fi/tuote/3095/polttoainepumppu-tasavirta-pysty-t12-865775-tarvike Quote
jupsu Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Itellä oli sama pumppu puolivuotta kunnes oli kaput.Vanha purettava bensapumppu toimii paremmin peruskorjattu. Quote
Guest Oltsu Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Olen myyjän puheiden varassa, mutta motti on kuulemma kerran avattu ja todettu, että ei tarvitse vaihtaa komponentteja. 64 tkm ajettu. Quote
NO H2O Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 (edited) Ahaa... No mikäs on jakajan kunto? Edit - Eli näyttäisi siltä että tuossa on ns. matala jakaja jossa ei välttämättä ole keskipakoennakko säätöä lainkaan vaan pelkästään alipainesäätö, jos jälkimmäinen on jumissa ei varmasti toimi... Itse tekisin koneelle puristuspainemittauksen niin saisin jotain osviittaa siitä onko vuotoja johonkin suuntaan... Edited April 6, 2016 by NO H2O Quote
Guest Oltsu Posted May 19, 2016 Posted May 19, 2016 Päivitystä. Sytkä reilusti myöhäisellä, jakajan kiristyspultti löysällä, kärjet loppu (eli ei niitä oltu katsottu huollossa kuitenkaan), ryyppy liian löysällä, venttiileissä liikaa välystä, kaasaria piti säätää. Ei paha :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.