Jump to content

Laatikon etummaisen kannakkeen vaihto


Recommended Posts

Näyttäisi kuuppelossa (-65) olevan laatikko/kone-yhdistelmä hivenen vinossa takaa katsoen ja etummaiset laatikon kannakkeet vähän kulahtaneilta joten aloin funtsia niiden vaihtoa. (En toki ole varma johtuuko vinous suoraan sieltä vai onko kopassa pieni heitto tms)

 

Haynesin mukaan sais tehtyä sinnepäin ilman koneen/laatikon irttottamista kopasta, mutta onko asia tosiaan niin yksinkertainen?

 

Laatikon kannatinpantaa ei ilmeisesti saa vaihdettua ilman että koneen irrottaa? Se sai pikkuisen kipeää kun tunkkasin autoa ilmaan. Vääntelin sorkkaraudalla takaisin ja jossain vaiheessa ajattelin vaihtaa sinne vähän vahvemman yksilön.

 

 

Kiitos vinkeistä!

Edited by jayjay
Link to comment

No etummaisen saa, mutta helpompi on irrotella kone. Askia pitää saada taakseppäin noin 5cm. Takakanneke irti runkohaarukasta ja vetarin putket latoista.

Käppärivaijerit, kaasuvaijeri ja sähköjohdot ei oikein viittä senttiä jousta.

 

Takakannakkeen kumien mutterit on tosiaan kytkinkopan sisällä, eli pannu veks ja vaihdat kaikki samalla kertaa.

Link to comment

Laatikon takakannattimen saa kyllä vaihdettua vaikka kone ja loota on paikallaan, mutta takakannattimen kumeja ei. Etummaisen kumin vaihdossakin saattaa joutua irrottamaan pakoputken jotta moottori tulee riittävästi taaksepäin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...