P_Valtonen Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 (edited) Morjens Hörhöt...  Aikaa palanut hetken aikaa alkuperÀsestÀ ahdinjutustani. Nyt vihdoin olen saanu evo-2 version kasaamisen alotettua.  Eli... - Peruskone vuonna 2011 tekemÀni WBX kammella (76mm) ja 94 Mahlen rojulla niputettu - TÀssÀ vakio venaset (35,5/32) 2r kannet, jotka kairattu kanavistaan ja palotilitaan Tuohokotin VWelhon toimesta. - Nurkissa oli 2x45 nurkat ja sÀÀdön jÀlkeen tuli Mr H'n Palliksen takarenkaista 128hp pihalle. - Nokkana oli C35, joten toimivuus oli OK myös raskassa PalluWaagenissa  Olin korjannut jo aikasemmin lohkosta hapettumaa öljypohjan tietÀmiltÀ. LisÀksi lohkon pesin, puhalsin alumiinioksidilla ja pesin uudestaan. Samalla tuli ö-tulpat kaivettua ulos ja katottua ettÀ kanavat oli lÀhes yhtÀ puhteen kuin 2011 kun noidin viimeksi tuli katottua. PÀittÀisvÀlykset oli myös aikasemin sÀÀtÀny tÀnÀ kevÀÀnÀ.  TÀssÀ tÀn pÀivÀnen työrupeama kuvatuksien kera :) Edited January 18, 2017 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Kammen ö-kanavien putsaamiset varmuuden vuoksi  Vauhtiksen kytkin pinnan (215mm) putsaus. TÀsÀs puuttuu neulalaakeri. PitÀÀ tilata uusi  Jo mitattujen laakerien ja shimmien putsaamiset. Keskilaakeri on uusi, Terveet pÀittÀiset löysin 50.000 ajetusta koneesta. Edited May 31, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Sitten kiertokankien niputus STD kokosen kolbet tuolle menivÀt  Alunperin koneessa oli TYP-1 vakiot, mutta kestÀvyyden takia laitoin I-profiili kanget, made by AA. Noita ei ollu valitettavasti varastossani vakio (5,4") mittasena, vaan hitusen pidempÀnÀ 5,5". Tuossa maahantuojalta tiedot, jos joku kaipaa niitÀ  Noi oli yllÀttÀvÀn tarkkoja. SetissÀ oli 1g painoheittoa, pituus heittoa alle 0,05mm. Alalenkki toleranssissa ja ylÀlenkki on timmi uuteen tappiin. Se noissa vaan ihmetytti, ettÀ ylÀlenkin helan paksuus oli halvatun ohut. Edited May 29, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Sitten olikin jo aika ottaa vanha kunnon nestekaasu toho tallista ja lÀmmittÀÀ rattaan paikalleen Edited June 25, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Sitten lohkon kimppuun. Noi oli tupsautettu alumiini oksidilla ja pesastu, mutta putsasin kaikki tiivistepinnat, kuin ne olis ollu putsaamattomat. Lohko vielÀ suttasena kuvassa. Musta on kemiallisella metallilla korjattu kohta, jonka maalasin varmuudenvuoksi (huokos ja sitÀkautta ö-vuoto kammoa ilmassa) Edited May 31, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Sitten oli jumppaa öljypumpun kanssa  - Nokan sisÀÀn tuleva akseli oli liian ulkona rattaasta; kantoi, ja ei tÀten mahdu kannen alle -> vasaraa ja tappia sisÀÀn sopiva mÀÀrÀ.  - Pumpun pohja napsu nokan bulttiin -> molemmista siivut pois ja hyvÀ tuli :) Pumpusta vain koroke pois (tappi koskematon, vaikkakin naarmuilla) ja bulteista 1-2mm Edited May 31, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) . Edited May 29, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 Tuossa vielÀ nokka / pumppu ohennus terÀ. TÀÀ o oikeesti hyvÀ jos vertaa vaikka lamelli terÀÀn. Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Sitten olikin lohkon niputuksen aika. Mutta hidasteeksi muodostu puuttuva Typ-4 vauhtiksen o-rengas. TÀmÀhÀn on Typ-1 versiota huomattavasti suurempi. No otin 2kpl kuplan renkulaa: toinen poikki ja toisesta pala. VÀliin superliimaa ja hyvÀ tuli :)  Kuvassa elinluovutta ja jatkettu versio. LöydÀtkö saumat? Edited May 30, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Sitten olikin lohkon niputus. Pumppu kiinni ja öljypohja Sitten vauhtis momenttiin (50nm + 90astetta)  Ja yhdellÀ syltyllÀ dekkimittaus. Ko arvo on paljonko 94/82 mÀntÀ tulee putkesta yli. Alumperin koneessa oli 94/69 mÀnnÀt. Nyt laitan nÀmÀ matalammat 94/82, niin ei tarvise alkaa mulkkaamaan pakosarjaa niin paljoa. Edited June 25, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Ja lopuksi möntti kasauspukkiin kiinni & nukkumaan peiton alle. Hommat jatkuu taas kun saan kannet koneistamolta (ne oikastavana ja ventiilien tiiveyden tutkiminen) Edited May 29, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 (edited) Kerta kiellon pÀÀlle - kuva  Aikasempaan verrattuna otin nyt tÀhÀn koneeseen moniurahihna version hihnalle. Oletus arvo ettÀ saa enemmÀn tehoa ajettua lÀpi. Tuossa kilpailijan vastaava tuote. Remulin ahtimeen on tehty modaus, jolla ilmaa pitÀs tulla reilusti paremmin, eli vaatii myös tehoa enemmÀn. Remulissa myös moniurahihnis. HyvÀ ettÀ pÀÀkoneistaja teki noitakin varmuuden vuoksi....  Serpentinen kiristimen ja remulin kiinnikkeet meni pÀÀllekkÀin laturin jalassa, ja mun piti nostaa Serpentine sarjan kiristintÀ 5mm ylemmÀs, mutta se ei ollu ongelma onneksi. Ihme homma ettei laturistakaan tarvinnu poistaa siivua. Nyt vÀli kiristimeen varmaan 0,1-0,3mm :)  Pidempi remmi on hankittava, tais olla 114,5cm optimi mitta kun sitÀ mittailin. Kaverini anto aikoinaan hyvÀn vinkin pituuden mÀÀrittelyyn; kuvan mukaan teippi joka paikan lÀpi ja sitten saksilla teippi poikki & pituuden mittaus. Yksinkertaisen helppoa :) Edited May 31, 2016 by P_Valtonen 2 Quote
P_Valtonen Posted May 30, 2016 Author Posted May 30, 2016 (edited) Imari, kaasari ja paineboksi www.ahdasta.com :/ Edited May 30, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 30, 2016 Author Posted May 30, 2016 (edited) Vivuston teko todella peffasta. Onko kellÀÀn tÀstÀ kokemusta; voiko vetÀstÀ Logmech systeemillÀ vaijerit puhallinkopan vÀÀrÀstÀ puolelta tÀlle 1-2 kannen kaasarille?  http://aircooled.fi/tuote/4937/kaasutinvivusto-t1-idfdrla-3648mm-logmech  Ja lopuksi netistÀ pöllitty kuva aiheesta Varsin aistikas konehuone :)........edit vaikka onkin WBX lohkoon kasattu... Edited May 31, 2016 by P_Valtonen Quote
Guest a-p Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Vaijereilla toteutettu kaasu vivusto ei ole paikkaan sidottu. Vakio vaijerit saattaa kyllÀ joutua vaihtamaan toisiin esim.polkupyörÀn jarruvaijereista tekemÀÀn sopivan mittaiset. Quote
P_Valtonen Posted June 5, 2016 Author Posted June 5, 2016 (edited) Neulalaakerin puuttuessa hifistelin kytkin romppeet  Asetelman nykÀsin alu-oksidilla puhtaaksi ja pommimaalilla mustaksi. Tuli ihan helvatun komia asetelma! Mutta kukapa sen sieltÀ kytkinkopasta nÀkee :/  Levy putsattu kliinerillÀ ja toholla kokeiltu noudeeko uutta öljyÀ pintaan. Ei noussu, onneksi  NÀillÀ mennÀÀn ja kovaa :) Edited June 5, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 9, 2016 Author Posted June 9, 2016 (edited) Jibii, kannet saatu koneistamolta aamulla. Nyt pÀÀsee vetÀsee ne kiinni ja ripottelee jÀÀhy-pellit niskaan.Sitten vaan avartaa imarit kansiin ja niiden kiinnitys. Edited June 9, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 10, 2016 Author Posted June 10, 2016 (edited) Jousipaineeet meinas uhontua mitata, kun viikonloppuna oli tarkotus vetÀstÀ kannet nippuun. Uusia jousia eri valmistajilta on tuossa hyllyssÀni, mutta nuukana miehenÀ meinasin kartottaa ensin kÀytetyn jouset. 100% arpa jouset ei kiinnosta, kun homma voi mennÀ pikku sÀÀstÀmisellÀ kunnolla perseelleen.  KerÀsin aamulla 3 settiÀ arpajousia ja koukkasin paikallisen koneistamon kautta ja nyt olis datat tallella. Jousien arvot on mitattu 38mm kasaan painumalla. Tuolla on vertailuarvot noihin mun mittauksiin.  Eka purettu jousisetti oli liian jÀykkÀÀ (72-77kg)  KeskimmÀinen setti oli uutta & OK voimaltaan (64-68kg). Merkki?  Kolmas sarja oli KK kaupan sinkku jouset, jotka oli pitÀneet yllÀttÀvÀn hyvin arvonsa. NÀmÀ siis Remuli-2 koneen alkuperÀset jouset vuosien takaa. NÀillÀ oli ajettu 4v aikana +10.000km ns. lappu lattiassa ja jousipaineet oli yhÀ 62-65kg. Edited June 10, 2016 by P_Valtonen Quote
VW-63 Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 Paljonkos tÀhÀn oli tarkoitus saada ahtopainetta? Onko tarveta huomioida jousivalinnassa/shimmauksessa paineen vaikutus jouseen venttiilin ollessa kiinni. Quote
P_Valtonen Posted June 10, 2016 Author Posted June 10, 2016 Ahdot vain jossakin baarin ja puolikkaan vÀlissÀ. Ajo rpm taas max 5000 tietÀmillÀ. (vaparina kansien imupuoli loppuu siihen). Joten rpm vaikutus suurempi jousiin, kuin ahtopaineella. Quote
P_Valtonen Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 (edited) TÀÀ pÀivÀ saatu talliaikaa  Kansien niputusta Vuotoja ei ollu testissÀ, mutta kuitrenin venat hiottu, ja seetit koneistettu. 1 ohjuri meni kunnostukseen. Pakopuolen seetissÀ oli tiivitepinnen leveys tuplaantunu 10.000km aikana ihmeellisesti. No ne nyt OK muiden kera Edited June 12, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 (edited) Imarien kanssa oli sÀÀtÀmistÀ. Ei ollu ihan kanavat kohdallaan :/  Ennen ja jÀlkeen kuvat aiheesta alla Edited June 13, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 (edited) sitten niputus jatkui mÀntien osalta 3 x Mahlen 82/94 kÀytetty 1 x Mahlen 82/94 uusi  Painoero melkonen :/ No tappi lootalle mars vaakan kera, ja sielÀ löytyi sopivahko tappi painotukseen. Sitten pieni kevennys uudesta mÀnnÀstÀ ja heitto olikin siedÀttÀvissÀ arvoissa (3g) ja taas mennÀÀn  Tuosson muuten hyvÀ työkalu, tÀÀ kalvain. Tuolla kun vetÀseen vanhan mÀnnÀntapin pesÀn, niin vie mennessÀÀn kaiken ÀrsyttÀvÀn purseen siitÀ sokan uran reunalta. Ideana oli vetÀÀ poralla, mutta ruuvipenkkiin tuo on kiinnitettÀvÀ.... Edited June 13, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 (edited) Ja sitten kannet kiinni. Vikakuvan juttu oli ensin; tönÀriputkien ja tivareiden koeponnistus. Jos vetÀsee liikaa putkea pitkÀksi voi pullauttaa tivarin suojaputken juuresta hittoon hetken odottelun jÀlkeen asentamisen jÀlkeen. Jos nÀin kÀy, niin sitten saa alottaa uudestaan koko shown. TÀstÀ syystÀ tÀssÀ koneessa on koko tivarilajitelmani kovimmat (ei elastiset) tiivisteet Edited June 13, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 TÀÀ sylettÀÀ:  Kaasarin paineboksia pitÀ siirtÀÀ 10mm taakkepÀin, mutta ahdin on edessÀ. 5mm saa pois paineboksin pohjasta + kyljestÀ. Mutta sitten loppuu tiivisteen alta materiaali (alkaa puhaltaa lÀpi). Ahtimen rungoista vois ottaa 1-3mm, mutta sen mahdollisesti puhjettua lystillÀ taas ei ole rajaa :/  Olisko jollain leveemmÀlle osuvia imareita kaupan? Tai tiedossa kenen imari olis Sopivaa. NÀÀ o Empit ja kaasain ulompien pultien vÀli n 75cm. Niin ja symmetriset. Quote
P_Valtonen Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 Tossa lopputulos; salamalla ja ilman.... Â Â Quote
P_Valtonen Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 (edited) Se tuota unehtu mainita, ettÀ pyrin tekee nykysin koneet ilman putkien korokerenkaita.  Ensin lohko nippuun ja sitten vaan lohkon molemmin puolen dekki korkeus. TÀn mukaan sitten molemmat kannet tarvittaessa omilla koroilla, jotta saadaan optimi dekki molemmin puolin konetta  Edit nÀkyy huonosto, mutta tÀssÀ kannessa 1,75mm dekki korotus sylinteriputken alla. Nuukana miehenÀ sÀÀstÀn rengas sarjan hinnan + tiivisteliimat asennuksessa em osalle :) Edited June 12, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 15, 2016 Author Posted June 15, 2016 (edited) Nyt ei mee putkeen korotukset. Nappasi tilaamani 1145mm remmin paikalleen, ja pieleen menee. Toinen kiristys Pultti on tuossa avaimen pÀÀn kohdalla. Eli Just kannakkeen alla :(TÀssÀ olis kiristys ok, mutta lyhempi pitÀs olla joka tapauksessa  edit kÀnnystÀ loppu akku kuvatessa. Laitan tÀn kun kerkiÀn.... Edited June 17, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 17, 2016 Author Posted June 17, 2016 (edited) tupla Edited June 24, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 22, 2016 Author Posted June 22, 2016 (edited) TÀÀllÀ railakasta edistymistÀ  Koukkasin tÀnÀÀn vaatimattoman n140km menohakumatkan osille AC kauppaan töiden jÀlkeen. Mikolle nöyrÀkiitos venymisestÀ paikalle :) Tuolta lÀhti offset imarit mukaan muun tavaran seassa. AC kaupasta sitten Ketsalle tiputtaa kuomukÀrrillinen rujoa rojua, josta kotio paluumatka n230km. YhteensÀ siis n 370km arki-iltana. No eipÀ tullu taaskaan ikÀvÀ kiertokanki aikoja....  Mutta, nyt istuu kaasari painekoteloineen tÀydellisesti! Tuonne mahtuu vielÀ RuÄttalaisten vivustoki ja ihan oikealle paikalle. PelkÀsin ensin ettÀ laitettava tuo puhallinkopan vÀÀrÀltÀ puolelta, nyt riittÀÀ ahtimen hyttysverkon klemmarin pieni kÀÀntö.   Tiedoksi ettÀ noissa imareissa on kuvan asennuksessa vasen reuna suorassa linjassa imarin ylÀ&alapÀÀssÀ. Mutta oikeassa reunassa kaasarin laipan reuna on 4cm imusarjan alapÀÀn linjasta vauhtikseen pÀin.  Viuhdoin sen verran rullamitan kanssa tuolla AC varastossa, ettÀ mittasin nÀiden ruikki-imarien kohdalta saman jutun: em mitta sama 4cm. JÀnnÀ homma miten AC kaupan kuvissa ruiki versiossa nÀyttÀÀ olevan enemmÀn offia... Eli optinen hÀrö.  ps Herr Hermannille kiitos apukuskina toimimisesta. Olis ollu tavan ryydyttÀvÀ reissu vetÀstÀ yksinÀÀn kÀrrin kera... Edited June 25, 2016 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted June 22, 2016 Author Posted June 22, 2016 (edited) Ahrasta, mutta mahtuu (kuvakulma oudohko, suoraan altapÀin) Edited June 22, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 22, 2016 Author Posted June 22, 2016 (edited) LogMech sarjassa on ohjeet vain RuÄttiksi, yök. Ei tajua, en jymmÀrrÀ tÀtÀ kieltÀ.....  Mutta jos tÀtÀ juttua lukee joku kuka tuon ymmÀrtÀÀ, niin KysykÀÀs Mikolta mitÀ hÀÀ tarjoais suomennuksesta :)  Sarjassa on pirun hyvÀt kuvat, mutta olis nuo ohjeet hyvÀ suomeksi olla. Minen ymmÀrrÀ muuta kuin ettÀ "osb"on jotakin "huomio" etc.   T: Nimimerkki oma lehmÀ ojassa  Edit 27-6-2016 Nappasin sÀhköpostia LogMech'in pojille eilen. KysÀsin ohjetta Lontooksi tai Suomeksi. Sorry, we don't have in English. But soon!! Sent to you soon as possible. Olis pitÀny kysyÀ lisÀksi; olisko saatavana kielellÀ kauneimmalla, eli Savoksi :) Edited June 27, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 22, 2016 Author Posted June 22, 2016 (edited) Nyt imarit vain feikkinÀ paikallaan. Alla kuva laajennus tarpeesta. Toi hoidettava asap. Kuten naulalaakerin asennus vauhtikseen, ettei  unohdu koko juttu.  Onneksi huomenna alkaa kesÀloma klo 16,00. On taas aikaa olla tallissa. PitÀs vaan saada saakelin lÀmpimÀt kelit. Vaikka +25 ja auringon paistetta. Miksikö? No sillon muija ja mukula on rantsulla etc, niin ei kuulu hellasÀrös siitÀ miten pitÀÀ kuskata nais vÀkeÀ millon minnekkin kissanristijÀisiin ja/ tai tehdÀ kotona jotakin "yhdessÀ".  Eli hyvÀt kelit kiitos seuraavat 5 viikkoa ja projektit pÀÀseen etenee kunnolla :D Edited June 22, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 22, 2016 Author Posted June 22, 2016 (edited) VielÀ asentamaton rpm Ja jo nyt toimintakuntoiset; ahtoilman lÀmpötila, pensan paine, ahtoilma paine VielÀ liitÀn laajakaista lambada settiin, ja alkaa oleen kohdallaan saatu data tÀstÀ koneesta :) Edited June 23, 2016 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted June 26, 2016 Author Posted June 26, 2016 (edited) Nonnii, nyt taas pÀÀsty talliin  - Antoputket laitoin tuonne selÀn puolelle, kun laturin puolella puhallin koppaa on tuo ahdin tehokkaasti edessÀ. Ahtimelta RST putkeen menevÀ aistikkaasti kÀyrÀ :) En jaksanu alkaa ehjÀÀ putkea katkomaan ja vÀliin laittaa vaaksan pitusta suoraa pÀtkÀÀ. RST putkea on lyhennetty vasemmalta 8cm pÀtkÀ. Ja tuolle olis sopiva putki ollu 45ast kuvilla Mutta mulle iollu kuin 90ast. Ei istu ihan optimi tavalla.  - Pakosarja 4-1 35mm rÀnniÀ + hide-out'ti + j-piipelöt. Ei nyt maailman paras sarja tehollisesti ajateltuna, mutta tÀlÀ mennÀÀn.  - Jakaja VW T25 WBX, jossa kaksitoiminen kello. Orggis kipinÀn vahvistin Wasserista ja "joku" putsattu 12v puola. LisÀksi halppis syttypiuhat  - Serpentine setti on vain yhdellÀ pultilla kiristetty. En kerenny hankkia 1-2cm pidempÀÀ remmiÀ viimeviikolla. Se ihmetyttÀÀ missÀ mittaus meni pieleen. No ei aina voi onnistua...  - Mittaristo nyt: pensapaine, ahtopaine, laajakaista lamba ja RPM. Ahtoilman lÀmpötila on mittassa vihreen johdon toisessa pÀÀssÀ. Pensanpaine letku on niin pahkeisen ohutta, ettÀ se on vielÀ irti muusta letkustosta (pikku klemmarit loppu)  - Huohotuksen vetÀsin kurvilla alas alkuperÀsestÀ paikasta. Voi olla ettÀ on liian ohut putki, mutta murehdin siitÀ sitten jos tilanne on tÀmÀ oikeasti  - Remuli on voideltu ja ö-putsari myös. Mutta lohkosta vielÀ puuttuu öljyt  - Vivuston osalta suomennukset saatu, suunnilleen :)  kjlik klik ja taas suurempi kuva nÀkösÀllÀ. Edited June 27, 2016 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted June 26, 2016 Author Posted June 26, 2016 Hienoa huomata ettÀ aina ei ajatukset ole ajantasolla. Se opettaa nöyryyttÀ...  Eilen imusarjojen laiton yhteydessÀ huomasin ettÀ imarin pinnapultit vois olla n 5mm pidemmÀt. Kierre jÀÀ vajaaksi. No miljuuna boksista seuraavan pituset pinnapultit kanteen + imarit kiinni.  Eilen asensin tulpat paikalleen Mac Tool - työkalulla. Aikoinaan ostin tuon työkalin Pihlajasaaren Arilta. Loistava laite! Mullon ollu myös tuon kopiota useampaa tyyppiÀ, kaikki kopiot ollu yhtÀ surkeita tÀhÀn mennessÀ.  No sitten tuli sankollinen vettÀ niskaa. Arvaa mahtuuko tulppahylsyavain nyt tulppaan, kun noi pinnapultit on 5mm liian pitkÀt :( Hitto ettÀ oli onnistumisen fiilistÀ :D Quote
peruskallio Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 (edited) - Serpentine setti on vain yhdellÀ pultilla kiristetty. En kerenny hankkia 1-2cm pidempÀÀ remmiÀ viimeviikolla. Se ihmetyttÀÀ missÀ mittaus meni pieleen. No ei aina voi onnistua...m Mittasitko hihnapyörien pÀÀltÀ vai uran pohjalta pituuden?  Oman remmiahdinviritelmÀni kanssa huomasin ettÀ ei ainakaan toimi, mitata sÀhköjohdolla uran pohjalta, pitÀÀ mitata pyörien ulkohalkaisijan mukaan...  Myös remmin vahvuus vaikuttaa tulokseen, tai ainakin tÀssÀ sinun tapauksessasi kiristimen paikkaan. Jos mitattu jollain ohuella, siirtÀÀ paksumpi remmi tietysti kiristÀjÀÀ vahvuutensa verran eri paikkaan. Edited June 26, 2016 by peruskallio Quote
P_Valtonen Posted June 27, 2016 Author Posted June 27, 2016 (edited) Mittasitko hihnapyörien pÀÀltÀ vai uran pohjalta pituuden?  Tuolla teippi tyylillÀ, mutta joki siinÀ ei nyt toiminu.  Eilen tuli könyttyÀ talliin vielÀ seiskan jÀlkeen ja hommat eteni tÀhÀn pisteeseen: Edited June 27, 2016 by P_Valtonen 1 Quote
mite^ Posted June 27, 2016 Posted June 27, 2016 Saiks sÀÀ sitÀ vakio bensapumppee muokattuu vai miten se homma meni? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.