Guest MM1973 Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Mistähän mahtaa johtua kun kuplani "imee" pakokaasua takaa katon rajassa olevasta kanavasta sisään? Ei ole lämmivaihtimia.pitäisikö ne kanavat tukita jollain konehuoneen puolelta? Quote
Tanhis Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Kanava katon rajassa? Eli takalasin alla tai c-pilareissa. Onko koneluukku kiinni tai mahdollisesti korotettu. Onko luukussa tiiviste. Onko koneen ja korin välissä tiiviste. Millainen pakoputki. Missä pakoputken ulostulo. Quote
Guest MM1973 Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Autoon vaihdettu joskus 52 katto, takaluukku ei originaali. Pakoputken ulostulon muutin auton taakse. Mut ei vaikutusta. Takalasin sivuilta olevat kanavat ... alkujaan siellä pitäisi olla ilmeisesti jotain uretaanivaahdin tapaista ainetta. Quote
-tipi- Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Vanhemmissa sinne on sullottu tekstiiliperäistä äänieristettä, uretaania sitten seitkytluvulla tai ehkä kuuskytluvun lopulta lähtien? Quote
antsu Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Terve! Tästä nyt ei mitään apua ole mutta kerronpa kuitenkin: Mulla ollut kupla useamman vuoden, on ollut eri moottoreita, eri pakoputkistoja, luukku korotettu ja välillä ei. Alkuperäiset pellit ja tiivisteet ollu paikallaan konehuoneessa, nykyään irtoperä ja ei mitään tiivisteitä peräpäässä. Käryä tulee kabiiniin kun ajaa maantie nopeuksia.. sellainen mieto öljyn-/pakokaasunkäry..aina tullut.. Olen tukkinut urkilla paikat jossa sitä jo alkujaan oli, ja pursottanut sitä joka rakoon mitä ikinään löytyikään, vaihtanut tiivisteet oviin ja ikkunoihin, käynyt kaikki ruuvien tekemät reijät autosta läpi, lämmönvaihdin kanavat vetänyt myös uretaanilla, tukkinut sikaflexillä vaihdelaatikon, vaijereitten ja kaikken mahdollisten sisääntulojen aukot, lattianlämmitysaukot peitetty jne jne...kabiini myös vuorattu bitumivaimennusmatolla kauttaaltaan ikkunoihin asti, saumat hinkattu tunteella kiinni. käsijarrukahvan kumin tiiveys tarkistettu.. Ja sama käry vaan tunkee kajuuttaan.. :) ,voisi alkaa vit*##*maan mutta kun ilmajäähyjen kanssa nyt pelannut niin on kehittynyt jonkinlaiset lehmän hermot meikäläiselle, tutkimukset jatkuu.. Lämmityspuoli hoituu nykyään ilmawebastolla joka ottaa ilman auton keulasta, ja kun se pöhöttään ilmaa sisään autoon niin käry on miedompi, eli ilmeisesti autoon muodostuu ajettaessa jonkinlainen alipaine kun lisäilmaa ei ajeta kabiiniin, sehän ei tarvi olla kun joku ruuvinreikä auton peräosassa niin siitähän tulee jo sen verran käryä sisään että alkaa häiritsemään. Toivottavasti sun käryongelmaan löytyy ratkaisu koska mulla sitä ei VIELÄ ole löytynyt.. Quote
Tanhis Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Ja pakoputken liitoket ei vuoda? Nimittäin jos esim kannen ja putken välistä puhaltaa kaasua ulos auto alle pyörimään niin siinä ei pakoputken paikka vaikuta mitään. Quote
Guest MM1973 Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Palourtsua pistin konehuoneen puolelta ja sisältä katon raosta. Vähän rauhoitu mut edelleen pukkaa kaasuja sisään. Eilen leimalla kattelin pakoputkea auton alla vaikuttaa tiiviiltä.pitää jatkaa tutkimusta... Auto ollut mulla vasta kaksi päivää ni tulee tottumatta pää kipeäksi tosta kärystä Quote
Tanhis Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Entäs onko lämpöputkien reijät tukittu auton alta jos lämmönvaihtimia ei kerran ole. 1 Quote
Jorrma Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Neliovinen kupla Suomessa, mistäs tuommoinen on hankittu? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.