P_Valtonen Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 (edited) Moro Hajatelma - Pensapumpun pitää antaa vapari koneeseen hyvin pienellä, esim min 0,2bar paineella pensaa - Kaasarin neula alkaa olemaan helisemässä 0.5-1bar paineella - Tavan Facet pensa räpätin antaa 0,42bar - Vakio mekaanisen pumpun kuplasta voi virittää kovemmille paineille, ajamalla kalvon alle ahtopaineen Eli jos remuli-2'ssa on tavotepaine sanotaan vaikka 0,5-0,7 bar, ei noi pensapumput jaksa enää ruokia kaasaria. * Onko kellään kokemusta tuon alkuperäsen kaasarin kalvonalle paineistamisen aiheuttaman max paineen arvosta? Jenkki kirjoissa oli tämmönen ja muistaakseni n150hp asti tuotto piisas, mutten muista painetta. * Purin yhden räpättimen ja siellä oli tämmöset rojut: Eli jousi painaa männän (pump valve) eteen, jolloin pensa menee kaasarin suuntaan. Mäntä palautetaan takasin sähkömangneetilla. Ja kierto alkaa sitten uudestaan. Tää räpätysääni on tätä mangneettisen männän liikutuksen ääntä. Jeps, eli jos tuon jousen kaivaa tuolta pihalle ja tiukkaa sitä (rikkaa etc alle), niin paineen pitäs kasvaa. Onko kukaan tuota tehny? Eli miten ylös jousen voi tiukata ja mikä on sillon paine? Rajahan on kun mangneettinen palautus ei enää jaksa paluttaa mäntää takasin. Edited June 5, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
mite^ Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Eikös Vaasan turbomies taannoin täälläkin jutustellut omassa topikissaan vakiopumpun modauksesta? Quote Link to comment
tolvana Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Jos ei ole pakko leikkiä vanhoilla osilla niin esim. Autotune.fi ja björkmotorsport myy ei sytkyttäviä pumppuja ja ahtopaineen tunnistavia paineensäätimiä. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 9, 2016 Author Share Posted June 9, 2016 Sytkyttävä ei tarvia paluuletkustoa. Toisaalta suurin osa paineensäätimistä toimii 2bar alkaen T: Laiska Quote Link to comment
JaniM Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 No kuis kunnon pumppu ja paineenmukaan säätävä pwm-säädin. Oikosulkumiehenä tuollasen virittelet hätäseen. Tartte koko alenninta enään. Quote Link to comment
tolvana Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Sytkyttävä ei tarvia paluuletkustoa. Toisaalta suurin osa paineensäätimistä toimii 2bar alkaen T: Laiska 99,9% varmuudella sä et kuiteskaa käytä tota kun penkissä niin jonkun muun probleemiks se paluulinjakin jää..... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 9, 2016 Author Share Posted June 9, 2016 99,9% varmuudella sä et kuiteskaa käytä tota kun penkissä niin jonkun muun probleemiks se paluulinjakin jää..... Hähää. Hyvä veikkaus :) Mutta tässä pumppu-casessa on lisämausteena se, että pääkoneistajan tuleviin remuli juttuihin tommonen trimmattu räpätin olis soveltuva. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.