Jump to content

2920km kestotesti palliksella.


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi
Posted (edited)

Tuli suoritettua ja auto toimi loistavasti.

Mitä nyt pahimpia Norjan mäkiä vedettiin 30km/h kakkosvaihteella. Öljyä meni noin 2 litraa ja keskikulutus oli koko matkalta noin 11,5l / 100km.

Autossa alkuperäinen avaamaton 1600 moottori jolla rullattu nyt sitten 121000km.

Auto oli täyteen pakattu ja kuormaa oli reilusti.

Kokeilua 95 ja 98 bensan välillä. Eroa ei juuri ollut, kulutus sama mutta kulku mäkiin 95:lla aavistuksen huonompi.

Mitään osia autoon ei matkan aikana vaihdettu eikä minkään näköisiä huoltotoimia tarvinnut tehdä.

Joskus mulla näinkin. Kiva kun vehkeet toimii.

 

-Jussi

Edited by Jussinbussi
Posted (edited)

Eikö tullut yhtään ykkösen nousua vastaan.. se on ihanaa ku just ja just pääsee ylös.. sovintovaaraan ykkösellä ja nordkapp tunneli Tuomon perässä ykkösellä.. vittu ku se laahusti siinä edessä ja en tiennyt mennäänkö ykkösellä vai kakkosella.. ykkösellä kone huuti ku hyeeenä ja ku vaihto kakkoselle niin melkein tukehtu ku ei jaksanu vetää.. muutama ärräpää huutaen tuomolle että vittu paina kaasua nyt.. mutta eihän se mitään kuullut siellä tunnelissa.. no ylös päästiin.. Kärryn kanssa noin 12l/100km

Edited by Urbantoy
Posted

Kulutuksista... Kaverilla on vakio yksireikäkansinen 1300 kupla; sanoo, että menee noin 7,5 l/100 km. Vakio 1600 pallokeula Reissubussi kulutti tänä kesänä hieman alle 10 l/100 km - olen oikein tyytyväinen; jos kuluttaisi vähemmän, niin ehkä ei saisi kylliksi bensaa jäähdytykseen. Siis muuten vakio paitsi, että virranjakaja on 123 Ignition.

Urbantoy; laita se kierroslukumittari toimimaan, niin vaihteiden valinta rasittavissa tilanteissa on helpompaa.

Posted (edited)

Tarvii Tuomo taas tehdä reissu niin korjaat sitten sen rundarin :-) jätkä on ihan ässä näissä remppaleikeissä

Edited by Urbantoy
Guest Jussinbussi
Posted

Olihan meillä tietysti muutamia ykkösen mäkiäkin mutta enimmäkseen kun rämmittiin jostain leiripaikan montuista ylös.

Guest Jussinbussi
Posted

paljonko oli nousuissa öljynkulutus

Uskoisin että melkoinen.

Guest Jussinbussi
Posted

Kulutuksista... Kaverilla on vakio yksireikäkansinen 1300 kupla; sanoo, että menee noin 7,5 l/100 km. Vakio 1600 pallokeula Reissubussi kulutti tänä kesänä hieman alle 10 l/100 km - olen oikein tyytyväinen; jos kuluttaisi vähemmän, niin ehkä ei saisi kylliksi bensaa jäähdytykseen. Siis muuten vakio paitsi, että virranjakaja on 123 Ignition.

Urbantoy; laita se kierroslukumittari toimimaan, niin vaihteiden valinta rasittavissa tilanteissa on helpompaa.

Mikä kone ja laatikko reissubussissa?

Posted

Mulla oli EBI6sen reissulla noin 5000-6000kilsaa noin litra, nordkapreisulla monta litraa enemmän ku se kusi lisäöljystä huolella.. kaikki lopuks omaan pihaan, mutta pellin perkele senkin korjas.. 

Posted

Reissubussissa on vakio 1600 moottori (Belgiassa 2015 ostettu peruskorjattu runkomoottori, kun virikone hajosi reissussa). Kaasuttimen pääsuutin on 125, takarenkaat 195/14. Bussi oli alunperin henkilöbussi, jossa oletettavasti pitempi nelosvaihde kuin tavarabussissa. Kuluneen kesän ajot olivat lähestulkoon pelkästään pitkää matka-ajoa perusnopeutena 90 km/h. 95 bensalla ajettiin. Vähän oudoksuttaa että Jussinbussin samantapainen bussi kulutti 11,5 l/100km

Guest Jussinbussi
Posted

Niin voisiko tuo 120000km lisätä vähän kulutusta.. ja meillä oli kyllä melkoinen kuorma päällä. + vielä tuossa on aika tieheä laatikko. Renkaat 205/14. Nämä pudotti kulutusta edellisiin verraten lähes 4 litraa..

Posted

Mulla -72 doppelissa vakioloota, tosi-isot takamunkit (236/65R16) ja satasen vauhdissa just 4000 kierrosta. Moottorina 1,9 stroker-ykköstyyppi tupla-dellortoilla, aika tarkalleen 100hp. Kulkee juuri ja juuri 5000rpm / 125kmh. Kulutus Bug in finn -reissulla jopa vähän alle 10 l / 100km. 95:llä mennään. Vääntöhuippu sattuisi vähän yli 80 km/h kohdalle jossa sen pitäisi olla paras hyötysuhteeltaan.

Guest Jussinbussi
Posted

Meilläkin auto selvästi kulki parhaiten jotain 90km /h mutta sitten kierroksia oli jo sen verran että alkoi öljyt hukkua koneesta. Semmonen 80km / h oli meidän marssinopeus.

Posted

Vaikuttaa siltä, että tavarabussit on varustettu tiheämmillä vaihdelaatikoilla. Reissubussi on todellakin alunperin ollut henkilöbussi.... 90 km/h kierrokset ovat noin 3100; siis hyvin lähellä suurinta vääntömomenttia, joka tulee 3000 kierroksella. Itse asiassa 90:ä ajettaessa pitää hieman hillitä bussin menohaluja,... siis tasaisella, ei ylämäessä, heh-he...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...