Guest Jussinbussi Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 (edited) Tuli suoritettua ja auto toimi loistavasti. Mitä nyt pahimpia Norjan mäkiä vedettiin 30km/h kakkosvaihteella. Öljyä meni noin 2 litraa ja keskikulutus oli koko matkalta noin 11,5l / 100km. Autossa alkuperäinen avaamaton 1600 moottori jolla rullattu nyt sitten 121000km. Auto oli täyteen pakattu ja kuormaa oli reilusti. Kokeilua 95 ja 98 bensan välillä. Eroa ei juuri ollut, kulutus sama mutta kulku mäkiin 95:lla aavistuksen huonompi. Mitään osia autoon ei matkan aikana vaihdettu eikä minkään näköisiä huoltotoimia tarvinnut tehdä. Joskus mulla näinkin. Kiva kun vehkeet toimii. -Jussi Edited September 4, 2016 by Jussinbussi Quote
Etelän Hetelmä Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Nyt kun olet testannut waunusi... Tervetuloa mukaan Hessisch Oldendorf-EBI reissulle 2017 ja Gibraltarin reissulle 2018! Quote
Matti-Pekka Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Mikähän on kulutus tavan kuplalla 1300 koneella ja normi kesäajossa? Quote
Urbantoy Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 (edited) Eikö tullut yhtään ykkösen nousua vastaan.. se on ihanaa ku just ja just pääsee ylös.. sovintovaaraan ykkösellä ja nordkapp tunneli Tuomon perässä ykkösellä.. vittu ku se laahusti siinä edessä ja en tiennyt mennäänkö ykkösellä vai kakkosella.. ykkösellä kone huuti ku hyeeenä ja ku vaihto kakkoselle niin melkein tukehtu ku ei jaksanu vetää.. muutama ärräpää huutaen tuomolle että vittu paina kaasua nyt.. mutta eihän se mitään kuullut siellä tunnelissa.. no ylös päästiin.. Kärryn kanssa noin 12l/100km Edited September 4, 2016 by Urbantoy Quote
Etelän Hetelmä Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Kulutuksista... Kaverilla on vakio yksireikäkansinen 1300 kupla; sanoo, että menee noin 7,5 l/100 km. Vakio 1600 pallokeula Reissubussi kulutti tänä kesänä hieman alle 10 l/100 km - olen oikein tyytyväinen; jos kuluttaisi vähemmän, niin ehkä ei saisi kylliksi bensaa jäähdytykseen. Siis muuten vakio paitsi, että virranjakaja on 123 Ignition. Urbantoy; laita se kierroslukumittari toimimaan, niin vaihteiden valinta rasittavissa tilanteissa on helpompaa. Quote
Urbantoy Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 (edited) Tarvii Tuomo taas tehdä reissu niin korjaat sitten sen rundarin :-) jätkä on ihan ässä näissä remppaleikeissä Edited September 4, 2016 by Urbantoy Quote
Guest Jussinbussi Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Olihan meillä tietysti muutamia ykkösen mäkiäkin mutta enimmäkseen kun rämmittiin jostain leiripaikan montuista ylös. Quote
Guest Jussinbussi Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 paljonko oli nousuissa öljynkulutus Uskoisin että melkoinen. Quote
Guest Jussinbussi Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Kulutuksista... Kaverilla on vakio yksireikäkansinen 1300 kupla; sanoo, että menee noin 7,5 l/100 km. Vakio 1600 pallokeula Reissubussi kulutti tänä kesänä hieman alle 10 l/100 km - olen oikein tyytyväinen; jos kuluttaisi vähemmän, niin ehkä ei saisi kylliksi bensaa jäähdytykseen. Siis muuten vakio paitsi, että virranjakaja on 123 Ignition. Urbantoy; laita se kierroslukumittari toimimaan, niin vaihteiden valinta rasittavissa tilanteissa on helpompaa. Mikä kone ja laatikko reissubussissa? Quote
Urbantoy Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Mulla oli EBI6sen reissulla noin 5000-6000kilsaa noin litra, nordkapreisulla monta litraa enemmän ku se kusi lisäöljystä huolella.. kaikki lopuks omaan pihaan, mutta pellin perkele senkin korjas.. Quote
Etelän Hetelmä Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Reissubussissa on vakio 1600 moottori (Belgiassa 2015 ostettu peruskorjattu runkomoottori, kun virikone hajosi reissussa). Kaasuttimen pääsuutin on 125, takarenkaat 195/14. Bussi oli alunperin henkilöbussi, jossa oletettavasti pitempi nelosvaihde kuin tavarabussissa. Kuluneen kesän ajot olivat lähestulkoon pelkästään pitkää matka-ajoa perusnopeutena 90 km/h. 95 bensalla ajettiin. Vähän oudoksuttaa että Jussinbussin samantapainen bussi kulutti 11,5 l/100km Quote
Guest Jussinbussi Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Niin voisiko tuo 120000km lisätä vähän kulutusta.. ja meillä oli kyllä melkoinen kuorma päällä. + vielä tuossa on aika tieheä laatikko. Renkaat 205/14. Nämä pudotti kulutusta edellisiin verraten lähes 4 litraa.. Quote
DWL_Puavo Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Mulla -72 doppelissa vakioloota, tosi-isot takamunkit (236/65R16) ja satasen vauhdissa just 4000 kierrosta. Moottorina 1,9 stroker-ykköstyyppi tupla-dellortoilla, aika tarkalleen 100hp. Kulkee juuri ja juuri 5000rpm / 125kmh. Kulutus Bug in finn -reissulla jopa vähän alle 10 l / 100km. 95:llä mennään. Vääntöhuippu sattuisi vähän yli 80 km/h kohdalle jossa sen pitäisi olla paras hyötysuhteeltaan. Quote
Guest Jussinbussi Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Meilläkin auto selvästi kulki parhaiten jotain 90km /h mutta sitten kierroksia oli jo sen verran että alkoi öljyt hukkua koneesta. Semmonen 80km / h oli meidän marssinopeus. Quote
Etelän Hetelmä Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Vaikuttaa siltä, että tavarabussit on varustettu tiheämmillä vaihdelaatikoilla. Reissubussi on todellakin alunperin ollut henkilöbussi.... 90 km/h kierrokset ovat noin 3100; siis hyvin lähellä suurinta vääntömomenttia, joka tulee 3000 kierroksella. Itse asiassa 90:ä ajettaessa pitää hieman hillitä bussin menohaluja,... siis tasaisella, ei ylämäessä, heh-he... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.