Matti-Pekka Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Terve Taitaa olla aika innokas tukkee tyhjäkäyntipiirii tuollainen wanha solex.. Mulla on mopossa tuollainen ja silloin aluksi putsasin ultralla sen kuten tavan kaasuttimet konsanaan..no melkein kerran viikossa sai painaa pudistusnestettä ja painetta suuttimen/säätöruuvin välillä jotta taas aukes..no nyt ajattelin sorvailla siihen uuden läppäakselin holkin ja samalla laitoin taas rungon reiluksi tunniksi ultraan hyvän pesuaineen kanssa muhimaan..tavan puhaltelut ja ajoa pari päivää..ja taas alkaa tukkee...aika kiusallinen epeli! no ei sen tarvis tuossa keikkua kun tän syksyn ajelut, mutta sais se kyllä huolettomammin pelaa sekin aikaa...onkohan näissä kaikissa pikku vw kaasareissa samaa ongelmaa, vai onko joku malli wanhempanakin luotettavampi ja sopisi tuohon 1300 koneeseen? Quote Link to comment
tolvana Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 30 pict-1 on ykkösvalinta vakiokoneeseen Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 15, 2016 Author Share Posted September 15, 2016 Noissa myyntikuvissa on tuota 30 pict-1 kaasutinta kaiketi erilaisella kohokammioilla ja pulttijaolla..onko niissä muuten toiminnallisia/luotettavuus eroja? Ei ole tullut mitattua mikä tuon F (1300/12V) koneen reikäjako imusarjassa onkaan... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 30 pict-1:ssä on kahta versiota joiden kannet ei oo periaatteessa yhteensopivat keskenään mutta päällepäin hyvin samannäköiset. Selkeästi erinäköiset tai eri pulttijaolla on sitten jotain muita kuin 30 pict-ykkösiä, esim. kanttiset kohokammiot on sit esim. 30 pict-2 jossa siinäkin sama pulttijako. Tässä hyvät kuvat selittämään eroja 30 pict-1:stä: http://1967beetle.com/30-pict-1-carburetors/ Quote Link to comment
vwagen Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Kyllä se tyhjäkäyntipiirin tukkeutuminen johtuu jostain muusta kuin kaasuttimesta,mikä sen tukkii ja mistä se jokin tulee? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Joo ...ei sinne kaasuttimeen mistään uutta roskaa nyt tule..ja onhan se jo aika hyvin puhdistunut siitä mitä se alkujaan pitkän seisonnan jälkeen oli. Olisihan ne ristiporauksien plommit voinut vielä porata pois ja rassata "hartsit" sieltä sopukoista pois, mutta ei taida kannattaa ,kun tuo kaasutin on kumminkin siinä vain väliaikaisesti. Eli kaasuttimen omat jäänteet sitä aika ajoin tukkiin siitä ei pääse mihinkään, nyt voisi hankkia toisen täksi pariksi kuukaudeksi ja puhdistaa sen..tän voisi joskus sitten kunnolla vielä talven pimeinä iltoina rassata ja jättää hyllyyn, tämä on nyt tiukalla akselilla ja muuten pelaa hyvin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.