GT78 Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Kuten otsikko kertoo kaverini kaipaisi tietoa mistä tuollainen johtosarja kannattaa tilata. Kriteerejä olisi perinteisen hinnan lisäksi laatu, parhaassa nämä toki kohtaavat kivasti. Eli kokemuksia kehiin niin saadaan yksi avo takaisin tien päälle. Quote Link to comment
ARTO Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Koska tuli sana avo, hyvä tarkentaa ja varmistaa, onko aito vai korivaihto taikka euro vai usamalli. Tietenkin myös, onko 71 vai 72 malli. Keneltä saa hyvän, siihen en ota kantaa, mutta hyvillä ja varmistetuilla lähtötiedoilla ei harmita niin kun saa vääränlaiseen sijaan just oikean johtosarjan. Quote Link to comment
GT78 Posted February 26, 2017 Author Share Posted February 26, 2017 No siis enpä ajatellut mitä kirjoitin; kaverin laite on laikka-avo. Ei siis aito asia. Lähinnä mietitty sitä että uskaltaako noihin ns. yleissarjoihin sekaantua vai onko mallikohtainen se paras ja vähiten työtä teettävä? Quote Link to comment
ARTO Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Malli/vuosimallikohtainen. Jos pitää tehdä muutoksia, varmasti mallikohtaisella selvii helpommalla kuin jollain yleissarjalla. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 (edited) PappaParuzzilla on noita n puoleen kiloeuroon. Valmistan mukaan kattottuna pitäs olla ok laatua https://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?klantauto=kever&group=9&subgroup=71& Ei oo kotosalla yhtään kumpaakaan Samaa tavaraa saa myös AC kaupan kautta. Mutta millon, se epäselvää http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/26327-aircooledfi-wolfsburg-west-kimppatilaus-16102016/ Edited March 1, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Tää britti poppoo oli joku vuosi sitten BugRunissa http://www.vwlooms.com/ Hinta suuruusluokkaa alle puolet Paruzzin osiin. Samalla siellä Ruåttissa oli joku polakki porukka johtoja trokaamassa, mutten heidän tietoja ny muista Quote Link to comment
vwagen Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Yhden Vwloomsin sarjan viimekesänä asensin,en suosittele.Puuttui johtoja sarjoista,joku pikkusarja puuttui kokonaan,suojasukkia ei ollut liimattu ollenkaan,se helpotti kyllä puuttuvien johtojen lisäystä. Quote Link to comment
Guest OberSchlachter Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 https://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=765&group=9&subgroup=71& Löytyy myymälän esittelyvitriinistä heti toimitukseen, avaamaton paketti mutta laitetaan tälle silti tarjoushinta 300€ Quote Link to comment
GT78 Posted March 2, 2017 Author Share Posted March 2, 2017 No perhana, tarjous välitetty eteenpäin! Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Sattui silmään tämä johtosarja keskustelu. Onko johto sarja yhtä paksua kuin kuplan omat. On pari nippua johtoja ja yks viimesin nippu jopa kiinni sulake taulussa. Kannattaako uusia valmiita sarjoja ostaa vai kytkeä entinen vai uusi itse kokonaan koko sähköt. Kuplassa paljoo onneksi ole sähköjä. Lataus ja valot ja pari lisä laitetta. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Sinun automaatin kanssa voi olla vähän vaikeampaa löytää just oikeanlaista nippua mutta eiköhän niitäkin joku myy. Vanha nippu kannattaa käyttää jos se on kunnossa ja raiskaamaton. Itse tein omaani metritavarasta kun omaani ei vielä silloin ollut saatavilla uusia. Ja olihan se hitonmoinen urakka kaikkineen abicoineen mitä loppujenlopuksi tulee aikapaljon ja johtojen mitoitushan on loppupeleissä aika tarkkaa jos siistin näköisen nipun haluaa saada aikaiseksi. Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Vanha nippu voi olla ehjä mut ne johot miten ohuvia suurin osa. Sit yhtään tietoo mikä minnekin mennyt.En ole katsonut onko johdossa minkälaisia merkintöjä. Sit toisekseen olisko järkevämpi laittaa sulake rasia laatta sulakkeille. Keulassa olis tilaa ja siitähän olis helppo jakaa sähköt hallinta laitteille kun nekin lähes kaikki keulassa. Täyttyy joku päivä yhtä nippua vilkasta tarkemmin. Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Pitäskö automaatillekin jostain sähköjä kulkee. Takana muutama sähkö lähtee laatikon kyljestä olisko joku sähköinen solenoidi joka antaa käskyjä. Quote Link to comment
SePi Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 Pitäskö automaatillekin jostain sähköjä kulkee. Takana muutama sähkö lähtee laatikon kyljestä olisko joku sähköinen solenoidi joka antaa käskyjä. No tuolta The Sambasta löytyy varsin hyvin näitäkin asioita. Automaatille on ainakin vuonna1972 ollut jotain omaa sähkökaaviota Varsinaiset johtosarjat 68 - 69 malleihin löytyy täältä. Niissä on johtojen värit hyvin, jolloin voit verrata niitä olemassa oleviin. Tossa on luettelo, mikä mikin vehje on, johon sähköä on viety. Alkuperäinen sulakerasia kytkettiin näin. Mikäänhän ei estä nykyaikaistamasta ja muuttelemasta sulakerasian paikkaa, mutta sittenpä kaikki alkaa vaikuttaa kaikkeen, johtojen pituuteen ym ym ja hetken päästä oletkin sitten omillasi. Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Kiitos nuista Ihmettelen sitä omaa johtonippua sen pituutta. Kyllä se keulaan riittää apulaittelle. Mut minkälaimen johto nippu lie mennyt taakse ja mistä kohtaa vakiona.Pitää kuva heittää kun kerkiän mikä nippu mittarissa kiinni. Se varmaan viimesin mikä ollut kun täsmää koelaudan väriin sulake rasia. Toki jos tuon saa kaavan mukaan helposti kytkettyä ja valot ja vilkut pelaa niin sehän helpottaa hommia Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 (edited) Automaatille lämpönmerkki valokin. Onneksi tuossa laatikossa ei isompia sähkökytkimiä ja kytkentöjä Edited March 5, 2017 by Bokseri 1500 Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 (edited) Onko tuossa kuplassa pitkä valokytkin jo vilkku viiksessä. Vai lattiassa ollut. Sit pissipoika jalkapumpulla vai miten. Pissa pojan säiliöitä useita ja ei tainut moottoria olla. Onko virtalukon johtonippuun kaaviota mikä minnekin mennyt.Sit muutamia peltejä pitää kuvata minne tulis sit keulassa keula pellin alla auton pellissä iso pyöree reikä. Mikä siihen tulena. Toi mun koppa kai 71 näin joku sitä kertoili. Et siinä ne puolikuut takaikkunan tuuletus reijät mitä lie.Kopasta en mitää tunniste tietoo ole löytänyt ja lätkä puuttui renkas kotelosta Edited March 5, 2017 by Bokseri 1500 Quote Link to comment
SePi Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Onko tuossa kuplassa pitkä valokytkin jo vilkku viiksessä. Vai lattiassa ollut. Sit pissipoika jalkapumpulla vai miten. Pissa pojan säiliöitä useita ja ei tainut moottoria olla. Onko virtalukon johtonippuun kaaviota mikä minnekin mennyt.Sit muutamia peltejä pitää kuvata minne tulis sit keulassa keula pellin alla auton pellissä iso pyöree reikä. Mikä siihen tulena. Toi mun koppa kai 71 näin joku sitä kertoili. Et siinä ne puolikuut takaikkunan tuuletus reijät mitä lie.Kopasta en mitää tunniste tietoo ole löytänyt ja lätkä puuttui renkas kotelosta Maltoitko sä nyt etsiä ja kattoa tuota linkittämääni sähkökaaviota ollenkaan? Sitä on turha kännykästä tiirata, kuva pitää saada isoksi. Se on myös lontoon murteella, mutta G = ignition switch, ja se tarkottaa, että virta/rattilukollisessa kappaleessa käyvät vain nuo punaruskea 30 ja mustaraita-punaruskea 50 johdot. Pissapojat eivät toimineet sähköpumpulla vaan erilaisten painesysteemien ja kojelaudassa olleiden namiskojen avulla. Vilkut, valojen vaihdin ja äänitorvi löytyvät tuosta H ja H1 H2 rykelmästä. Johtojen värit ja liittimetkin erottuvat hyvin. Edessä varapyörän kotelossa on muutama isompi reikä ja niistä kurkitaan esimerkiksi ohjaussimpukkaa. Mallikohtaisia peitelevyjä lähinnä ollut. Edestä löytyy yleensä varapyörän tienoilta myös jarrunestesäiliö. Uusimmista en tiedä ja 1303 se on eri paikassa. Mitäs muita reikiä ja koloja siellä on? Jos ovet sopii aukkoihin ja luukut menee kiinni, niin pukkikeulaisissa taitaa olla ihan sama onko kyseessä -68 tai -74 tai jotain siitä väliltä. Mun käsittääksen kaikissa pystäreissä (pystylamppuisissa), eli -68 ja sen jälkeen valmistetuissa johdot kulki vasemmalla = kuskin puolella alhaalla lämpökotelon vieressä ja siitä mutkitellen takapenkin alta takalokarin yläpuolisessa kotelossa perään. Akulta startille ja laturille on omat reittinsä takapenkin alta Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.