Jump to content

Sähköisen polttoainepumpun ohjaus?


Recommended Posts

Kesä kärpäset ja 98E5. Punaisessa pienmoottorikuplassa on nyt viimekesästä alkaen ollut sähköinen polttoainepumppu. Pumppu käy kun autossa on virta päällä. Palo ja muun turvallisuuden tähden olisi hauska, ettei näin olisi.

 

Olen metsästellyt vaihtoehtoja, käytännössä releitä tai pumppucontrollereita, jotka haistelevat sytkäsignaalia. Helpoin turvaratkaisu on tietty öljyvalon kautta toteuttaa pumpun käyminen vain öljyvalon sammuessa, mutta tässä vaihtoehdossa ei ole 2-5 sekunnin primeä kun virrat kytketään. Haluaisin siis, että pastorin paholainen saa hetken polttoainetta kaasuttimiin virran kytkeytyessä päällä. Prime ajan jälkeen pumppu sammuu ellei moottori käy.

 

Millaisia ratkaisuja olette käyttäneet? Saabin semimekaanisen vanhan ruiskun rele kai käy, mutten muista osakoodia... Jaa ajatuksesi.

Link to comment

Minä tein viisysiin tuolta löytämäni kaavion mukaan. Oli kuitenkin oikukas ja tarvitsi diodeja merkkivaloille - osasyy MSD sytkän. Ehkä pitäis kokeilla uudelleen mahdollisimman laadukkailla releillä. Tai sitten osata asentaa ihan oikea rele jostain muistaakseni gti golfista

Link to comment

Siinähän se, menenpä metsästämään tuota relettä. Paruzzin hinta saabin pumppureleelle on imho melko suolainen.

 

Ellei tuo rele ole sitten jokin unobsoliitti reliikki, jota saabistit hautovat talleissaan ja kiillottelevat iltaisin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...