Jump to content

Moottoritilan äänieristys


Recommended Posts

Takakaaret.jpg

 

Kuplassa ('66) oli kummallakin puolella takakaaret heikossa hapessa. Ruostekorjauksen yhteydessä poistin kotelosta sinne ilmeisesti jo tehtaalla ruiskutetun uretaanimassan(?).

Nyt sisusta odottaa paikalleen laittoa, joten pitäisi ratkaista myös mitä tuonne koteloon alkuperäisen eristeen tilalle pitäisi laittaa. Ruiskutettavaa paloeristevaahtoa? Vaahtomuovia? Villasukkia?

Mikä toimii, eikä heti ruostuta kaaria uudestaan puhki?

Edited by Kaitsu
Link to comment

Äänieristys hoituu paremmin ns. eristematoilla.

Hankala tukkia äänieristematolla sitä koteloa jota pitkin ääni kulkeutuu moottoritilasta ohjaamoon, siksi se uretaani on sinne ruiskutettu että saa kanavan umpeen.

Link to comment

Eikös joku veneuretaani olis hyvää sinne ruiskia. Tavallinen kuin imaisee vedet itseensä ja sit varmasti ruostuu.

 

Vanhemmissa tuo eristys on hoidettu kattoverhoilun tai penkkimateriaalin jämistä ommellulla tyynyllä joka täytetty jollain pehmeällä eristemateriaalilla.

Link to comment

Kiitokset vinkeistä. Wurthillä näyttää tuota korivaahtoa olevan tarjolla, muttei tunnu tältä puolen Suomenlahtea löytyvän. Nyt mennään siis aluksi Tanhiksen vinkkaamalla tyynyllä ja siirrytään aikanaan vaahtoon.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...