Jump to content

koneen öljylämpöjen mittaus...


Recommended Posts

pitäisi saada valmiiseen kuplan koneeseen öljynlämpötilaa mittaava anturi...lohkon poraaminen ei oikein enää kiehdo...niin ajattelin sellasta öljytikun tilalle tulevaa mittaustikkua! mistä noita saa, onko paljon vaihtoehtoja...ja onko se toimiva tapa mitata koneen öljynlämpöä...???

 

mittari on VDO ja jos toimisi sen kanssa yhteen niin olis plussaa...

Link to comment
Guest Jari Granath

Mistäs olette ottaneet mittareille virran, onko siellä jossain napaa joka antaa tasaista 12v?

 

Itellä on VDO mittari ja anturi öljypohjassa, ja mittari näyttää ihan liian vähän, eli n. puolen tunniin polkemisen jälkeen ehkä jotain 55 astetta,eli mittari juuri ja juuri värähtää.. jonneki 80-100 asteen tienoille saikin jo ajaa 100km matka-ajoa 110km/h vauhdilla. Pitää vielä tarkistaa infrapunamittarilla niin saa vähän osviittaa todellisuudesta, mutta eihän nuo lukemat voi pitää paikkaansa?? (88 sliparit, pitkä umpiluukku, doghouse, moottoripeltejä puuttuu)

 

Mietin että voisko tuo virhe johtua liian suurestä jännitteestä vai onko mulle mahd tullut vahingossa väärä anturi, onkai niitäkin 12 ja 24v?

Link to comment

Mulla on omassa "kinkkumittari", eli alunperin uunissa paistettavan lihan sisälämpötilan mittaamiseen tarkoitettu mittari. Tikku öljytikun reiästä öljypohjaan, jatkettu piuha ja mittari kojelautaan mittarissa olevalla magneetilla kiinni. Kyseinen digimittari on varustettu myös säädettävällä hälytyksellä. Patteri tuntuu kestävän 2-3 vuotta. Hinta tais olla vajaa 20 euroa.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Jari Granath

Kinkkumittari ois kojelaudassa heti jos en olisi jo nuita vdoita sinne tukkinut :)

 

Kävin ajelulla ton laasermittarin kanssa ja mittailin lämpöjä anturin juuresta ja öljypohjasta. Öljypohjan pinta oli n. 10-15 astetta kuumempi kuin anturin juuri, itseasiassa lohkon kylkikin oli kuumempi kuin se laskuropussa törröttävä anturi! Vaikuttaisikin siltä että mittari kertoo ihan oikeata tarinaa, mutta anturi on vain huonossa paikassa.

Joko se sihtihässäkkä ei päästä öljyä kiertään kunnolla tai ilmavirta jäähdyttää sitä anturinnysää?

 

Täytynee kai ostaa kokeeksi sellainen tikkuantura, jollei jollakulla lapin kuppeli harrastajalla olisi moista lainata 5 minuutiksi :D

Link to comment
Guest Mika Raussi

Miulla oli joskus anturi öljyropussa ja sit kun tein siihen pienen lisäöjypohjan (semmosen kupin) ja laitoin anturin siihen seiten, että se oli takapuolella kylessa, niin lämpölukemat nous semmosen ainakin 10 astetta.

Link to comment

Mulla on vdo:n öljytikkuanturi ja mittari.Lämmöt nousee vähän liiankin ylös aina kun motarilla päästelee ja kone 1385cc ja kaikki pellit paikallaan.ja puristukset 7.6:1.Aion kanssa kokeilla öljypohjasta mitä sillon näyttää?Nyt 110 cesiusta 20min 90kmh ajon jälkeen???Sitten pitää höllätä 80kmh ja lämmöt tippuu.Omituista myös kun ajaa rampista pois ja mittari 110 cesiusta niin kun kone tyhjäkäynnillä 2 min niin lämmöt tippuu 10 astetta???Omituista kuinka ne noin nopeesti tippuu?

Link to comment

Zatianen onko toi weberin proge kaasari vai mikä?Mistä toi ilmanputsari on ?Onko alkuperäinen ja mahtuu luukun alle? Vai onko joku muu?Onko mittoja tolle?Kaverilla liian pitkä,eli ottaa vasemmasta reunasta ja hiukan oikeastakin luukkuun kiinni?Auto 64 type-1.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Zatiainen

Kaasari on weberin proge ja putsari tuli paketin mukana. Kyllä tuo paketti ainakin mulla mahtui luukun alle ilman lisätöitä.

T-1, 1974

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...