hanski. Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 pitäisi saada valmiiseen kuplan koneeseen öljynlämpötilaa mittaava anturi...lohkon poraaminen ei oikein enää kiehdo...niin ajattelin sellasta öljytikun tilalle tulevaa mittaustikkua! mistä noita saa, onko paljon vaihtoehtoja...ja onko se toimiva tapa mitata koneen öljynlämpöä...??? mittari on VDO ja jos toimisi sen kanssa yhteen niin olis plussaa... Quote Link to comment
nalleolut Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 onko näitä tikkuja erillaisia? itselläni on sellainen joka maadottaa ö-p valon ku nousee lämmöt liikaa... tai ainakin pitäisi. tuottaako tuo muka sellaista materiaa jota mittari tunnistaa? vai onko erillaisia? Quote Link to comment
Racing Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Vdo:lla on lämpöä mittava tikku ja niitä myy neoretro. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 juu näkyy olevan..... mittari olisi jo hyllyssä... Quote Link to comment
Guest Zatiainen Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Anturimittatikku ja mittari koetaulussa, toimiva paketti Quote Link to comment
hanski. Posted May 23, 2006 Author Share Posted May 23, 2006 hyvä hyvä...mittari on just tollanen mikä kuvassa näkyy!!! onkos tonne neoretroon yhteystietoja..??? missä sijaitsee..?? Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Tmi Pasi Raijas Toimii puhelimen ja sähköpostin välityksellä. puh: 0503206004 Imatralla tais pitää majapaikkaa Quote Link to comment
nalleolut Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 imatra :050-3206004 ja tuon tikun koodi on : 33-727 49e. Quote Link to comment
hanski. Posted May 23, 2006 Author Share Posted May 23, 2006 tikku tilattu!!! kiitoksia!!!!! Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Mistäs olette ottaneet mittareille virran, onko siellä jossain napaa joka antaa tasaista 12v? Itellä on VDO mittari ja anturi öljypohjassa, ja mittari näyttää ihan liian vähän, eli n. puolen tunniin polkemisen jälkeen ehkä jotain 55 astetta,eli mittari juuri ja juuri värähtää.. jonneki 80-100 asteen tienoille saikin jo ajaa 100km matka-ajoa 110km/h vauhdilla. Pitää vielä tarkistaa infrapunamittarilla niin saa vähän osviittaa todellisuudesta, mutta eihän nuo lukemat voi pitää paikkaansa?? (88 sliparit, pitkä umpiluukku, doghouse, moottoripeltejä puuttuu) Mietin että voisko tuo virhe johtua liian suurestä jännitteestä vai onko mulle mahd tullut vahingossa väärä anturi, onkai niitäkin 12 ja 24v? Quote Link to comment
mikan Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Mulla on omassa "kinkkumittari", eli alunperin uunissa paistettavan lihan sisälämpötilan mittaamiseen tarkoitettu mittari. Tikku öljytikun reiästä öljypohjaan, jatkettu piuha ja mittari kojelautaan mittarissa olevalla magneetilla kiinni. Kyseinen digimittari on varustettu myös säädettävällä hälytyksellä. Patteri tuntuu kestävän 2-3 vuotta. Hinta tais olla vajaa 20 euroa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Kinkkumittari ois kojelaudassa heti jos en olisi jo nuita vdoita sinne tukkinut :) Kävin ajelulla ton laasermittarin kanssa ja mittailin lämpöjä anturin juuresta ja öljypohjasta. Öljypohjan pinta oli n. 10-15 astetta kuumempi kuin anturin juuri, itseasiassa lohkon kylkikin oli kuumempi kuin se laskuropussa törröttävä anturi! Vaikuttaisikin siltä että mittari kertoo ihan oikeata tarinaa, mutta anturi on vain huonossa paikassa. Joko se sihtihässäkkä ei päästä öljyä kiertään kunnolla tai ilmavirta jäähdyttää sitä anturinnysää? Täytynee kai ostaa kokeeksi sellainen tikkuantura, jollei jollakulla lapin kuppeli harrastajalla olisi moista lainata 5 minuutiksi :D Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Miulla oli joskus anturi öljyropussa ja sit kun tein siihen pienen lisäöjypohjan (semmosen kupin) ja laitoin anturin siihen seiten, että se oli takapuolella kylessa, niin lämpölukemat nous semmosen ainakin 10 astetta. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Mulla on vdo:n öljytikkuanturi ja mittari.Lämmöt nousee vähän liiankin ylös aina kun motarilla päästelee ja kone 1385cc ja kaikki pellit paikallaan.ja puristukset 7.6:1.Aion kanssa kokeilla öljypohjasta mitä sillon näyttää?Nyt 110 cesiusta 20min 90kmh ajon jälkeen???Sitten pitää höllätä 80kmh ja lämmöt tippuu.Omituista myös kun ajaa rampista pois ja mittari 110 cesiusta niin kun kone tyhjäkäynnillä 2 min niin lämmöt tippuu 10 astetta???Omituista kuinka ne noin nopeesti tippuu? Quote Link to comment
UltraVW Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Zatianen onko toi weberin proge kaasari vai mikä?Mistä toi ilmanputsari on ?Onko alkuperäinen ja mahtuu luukun alle? Vai onko joku muu?Onko mittoja tolle?Kaverilla liian pitkä,eli ottaa vasemmasta reunasta ja hiukan oikeastakin luukkuun kiinni?Auto 64 type-1. Quote Link to comment
Guest Zatiainen Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Kaasari on weberin proge ja putsari tuli paketin mukana. Kyllä tuo paketti ainakin mulla mahtui luukun alle ilman lisätöitä. T-1, 1974 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.