Teevee Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Tossa kävin bug runissa kuplalla ja ihan hyvin toimisi, mutta nyt kotomaassa on alkanut ilmenemään ongelmia: Tehot hukassa, tuntuu käyvän kolmella pytyllä, vaihdoin tulpat ja imuvuodon varalta vaihdoin ne kumiputket ja tiivistin vielä saumat -> nyt ei käy edes tyhjäkäyntiä ja seossuhdemittari näyttää kaasuttaessa hyvää, mutta moottorijarrutuksessa ei mitään tai liian laihaa. Onko joku pytty pois pelistä kokonaan vai mitä tässä nyt on tapahtunut? Neuvoja kaivataan että päästään taas kruisailemaan.. :) Quote Link to comment
hanski. Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 moottorijarrutuksessa kuuluukin mennä laihalle, kun läpät on kiinni.... Quote Link to comment
Teevee Posted June 13, 2006 Author Share Posted June 13, 2006 joo mut mittari ei näytä sillon yhtään mitään, kuten ei pintakaasullakaan. Ja sillon ei kyllä ole kaikki kohdallaan. Noi ledit seilaa kyllä ajossa sillai, et huh. Quote Link to comment
Marko Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 joo mut mittari ei näytä sillon yhtään mitään, kuten ei pintakaasullakaan. Ja sillon ei kyllä ole kaikki kohdallaan. Noi ledit seilaa kyllä ajossa sillai, et huh. Onko sulla kylmä lamda jos on niin kato että lamdan runko saa maadotuksen. Välttämättä ei tule miinus enää muutaman tiivisteen läpi moottorin rungon kautta. Quote Link to comment
Teevee Posted June 13, 2006 Author Share Posted June 13, 2006 Mulla on lämmitettävä lambda. Mut ehdotuksia tohon itse vikaan? Eli tehot hukassa ja tuntuu käyvän kolmella, ei imuvuotoa ja tulpat uusittu. Quote Link to comment
Marko Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Kaada pakosarjoihin päälle vettä koneen käydessä niin näät mikä pytty pois pelistä niin vikaa on helpompi etsiä. Quote Link to comment
Racing Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Kaada pakosarjoihin päälle vettä koneen käydessä niin näät mikä pytty pois pelistä niin vikaa on helpompi etsiä. Tämä toimii,myös kädellä voi kokeilla kun kylmänä lyö käyntiin (lämpenee sit nopeeta...) tainykimällä tulpan johtoja irti yksi kerrallaa käydessä. Pahimmillaan kansi halki tulpan jengaan ja vuotaa,supsuttaako startatessa? Virikaasarin suuttimessa roska? Quote Link to comment
Teevee Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 Jep, noilla neuvoilla paikallistin vian.. Otin kakkospytyn tulpanjohdon irti käydessä eikä vaikuttanut mitenkään käyntiin..sitten kokeilin kakkospytyn pakosarjaa ni se oli selvästi viileempi ku muut olivat ihan kuumia. Tulpanjohtoja vielä koitin vaihdella ni ei sekään vaikuttanut mitenkään..et jos olis tulpan johto mennyt.. Mut eipä mitään, pytty vaan vaihtoon. Ei muuten supsuttele käynnistäessä. Quote Link to comment
Guest KooTee Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Vastaavanlainen onkelma oli täälläkin, tosin nelospytty. Moottoritiellä tehot katosivat, mutta sain hissuteltua kuplan kotiin. Vaihdoin tulpat ja johdot,, tarkistin suuttimet (ruiskupeli).... Onkelmaksi paljastui irronnut pakoventtiilin keinuvipu! Kansissa on tuplajouset ja paikoillaan oli "väliaikaiseksi ratkaisuksi" tarkoitetut vakio keinuvivustot.... Onneksi mitään ei särkynyt.... Kokeile kuitenkin vielä vaihtaa tulppa toimivasta pytystä ennenkuin purat enemmän... ainakin minä olen joskus saanut rikottua uuden tulpan jo asennusvaiheessa:) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Harvemmin se vika on pytyssä tai sylinterissä jos kerran pata vielä toimii, pääsääntöisesti pyttyyn tai sylinteriin tuleva vika kyllä katkaisee menon saman tien. Itse arpoisin viat tässä järjestyksessä: a) Tämä taitaa olla 1-kaasarikone, joten vika ei ole kaasarin tyhjäkäyntisuuttimen tukkeutumisessa :)...siinä se muuten melko varmasti olis. b) pimentyny tulppa c) venakoneisto, onko venat ehjät, välykset kohdallaan, keinuvivut akselillaan d) kansi, venaseetit, halkeamat, ohjurit Sittenpä alkaakin olla jo viat vähissä, toki männässä voi olla reikä, sylinteri kappaleina tai kiertokanki paskana, mutta manifestoisi itsensä todennäköisesti aika paljon rajummin... Puavo @ dwl Quote Link to comment
Teevee Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 Siis että kaasarin tukkeutuminen voi laittaa yhden pytyn kokonaan pelistä pois? Kaasarina on Dellorton kaksikurkkuinen 40mm pystykaasari... Noo...varmuuden vuoksi purkasin nyt kaasarin ja laitan osat bensaan likoomaan, ni katsotaan sen jälkeen onko vikaan mitään vaikutusta.. Quote Link to comment
Teevee Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 No niin vika selvisi, venttiilien säätöruuvi oli katkennut... Ja oli kaasarissakin roskaa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.