Kaipaa Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Käykö 1-piirisen jarrujärjestelmän kuplan -65 koppaan suoraan uudemman kuplan 2-piirisen jarrujärjestelmän jarrupääsylinteri ?? Ja minkä muiden jarrupääsylintereitä on noissa käytetty?? Quote Link to comment
Kotten Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Käy! En ole muita tarvinnutkaan. Quote Link to comment
Kaipaa Posted December 2, 2017 Author Share Posted December 2, 2017 Käy! En ole muita tarvinnutkaan. Minkä vuosimallin pääsylinteri käy, vai onko sillä edes väliä?? Quote Link to comment
Kotten Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 -68 eteenpäin normi kupla ei 1302 eikä 1303. Onko tulossa levyjarrut eteen? Quote Link to comment
Kaipaa Posted December 2, 2017 Author Share Posted December 2, 2017 -68 eteenpäin normi kupla ei 1302 eikä 1303. Onko tulossa levyjarrut eteen? Ei laiteta levyjä tässä vaiheessa, rummuilla mennään aluksi Quote Link to comment
Kotten Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Rumpujen kanssa pitäisi olla takaiskuventtiilit ennen jarruputkia, siis pääsylinterissä kiinni. Nykyään saatavilla olevissa ei välttämättä ole. Olen takaventtilittömiä kyllä joskus käyttänyt mutta eivät silloin kehitä toivottavaa esipainetta rummuille. Quote Link to comment
Kaipaa Posted December 2, 2017 Author Share Posted December 2, 2017 (edited) Rumpujen kanssa pitäisi olla takaiskuventtiilit ennen jarruputkia, siis pääsylinterissä kiinni. Nykyään saatavilla olevissa ei välttämättä ole. Olen takaventtilittömiä kyllä joskus käyttänyt mutta eivät silloin kehitä toivottavaa esipainetta rummuille. Tätä minä ajattelinkin, että menisi kerralla oikein ja saisi toimivat jarrut... Olisko ehdottaa mallia/merkkiä esim AC:lta tai muualta mikä kannattaa valita.. Olemassa olevassa linjastossa ei liene takaiskuja ole kiinni.... Edited December 2, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
Kotten Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Eipä näytä osakauppiailla olevan tarjolla takaiskuventtiilejä sisältävät jarrusylinterit. Esim. http://aircooled.fi/tuote/1101/paajarrusylinteri-t1-866479-1950mm tai hieman laadukkaampi http://aircooled.fi/tuote/1100/paajarrusylinteri-t1-866479-1950mm-trw. Kokeile näitä. :) Quote Link to comment
metake Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Aito ATE on tietysti kallis, mutta hinta/laatu kulkee näissä ihan käsikädessä. Itse menetin hermoni noihin halpis pääsylkkiin aikoja sitten, ei ole mukavaa rakentaa järjestelmää valmiiksi ja todeta että uusi sylinteri ei toimikaan. Viimeksi kävi näin vuosi sitten. https://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1217 Quote Link to comment
Kotten Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Åkella on järkeä puheissaan! Mutta ei noilla halvemmillakaan ole ollut ongelmia kunhan purkaa ne ja rasvaa ne jarrurasvalla. Quote Link to comment
Kaipaa Posted December 3, 2017 Author Share Posted December 3, 2017 Åkella on järkeä puheissaan! Mutta ei noilla halvemmillakaan ole ollut ongelmia kunhan purkaa ne ja rasvaa ne jarrurasvalla. Minkäkaista jarrurasvaa olet pääsylinterissä käyttänyt, ja mihin sitä siellä laittanut?? Joissakin noissa rasvoissa on ollut merkintä, että turvottaa kumisia osia. Itse olen joskus vaan huuhdellut osat jarrunesteessä ja laittanut sen jälkeen paikoilleen. Quote Link to comment
Meto Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 (edited) Jarrukumirasvaa,sitä on juuri tuota varten myynnissä. Ei pitäisi turvottaa kumiosia. Esim.. http://m.motonet.fi/fi/tuote/602212/Jarrukumirasva-20ml-tuubi Edited December 3, 2017 by Meto Quote Link to comment
metake Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 Mutta ei noilla halvemmillakaan ole ollut ongelmia kunhan purkaa ne ja rasvaa ne jarrurasvalla. Tämä olikin hyvä vinkki enkä ole tuota älynnyt kokeilla. Pitää kokeilla kun talven aikana teen jarrupäivitystä ja pitää tyytyä halpissylinteriin kun alkuperäistä ei ole saatavana. Quote Link to comment
Kaipaa Posted December 3, 2017 Author Share Posted December 3, 2017 Taidan hommata tuon halpissylinterin ja mennä sillä niin saan 2-piirijarrut tuohon seuraavaan projektiini... Quote Link to comment
Maasturi Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 (edited) ... ja 1mm. välys työntötankoon. Mäntien irrottaminen pääsylinteristä kannattaa tehdä myös siksi että voi tarkistaa niiden oikein kasauksen ja samalla puhdistaa mahdolliset roskat pois. Lisäksi voi joutua vaihtamaan 2 piirisen nestesäiliön ja letkuja/putkia. 2 piirisen jarrupääsylinterin saa 34 euron hintaan. Edited December 3, 2017 by Maasturi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.