SePi Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 Olen niin kehunut noita -59:n kaksipiirijarruja ja ainut pieni häslinki oli katsastajan huomautus myöhään syttyvistä jarruvaloista toissa syksynä. No sekin viive poistui, kun täytin kellon nesteellä ja ruuvasin sitten kiinni. Nyt oltiin vappu kruisinkiin lähdössä ja ensimmäisessä risteyksessä poljin painui varsin syvälle ja seuraavassa jarrutuksessa jo pohjaan. Molemmat piirit täytyy olla pimeinä, koska jarruja ei juuri ole. Pumppaaminen ei auta. Päättelin ensin jarruvalokatkaisijan vuotavan, mutta se on täysin kuiva. Nestettä säiliössä on sen verran mitä aikoinaan laitoin, pyörien sylintereissä ja putkistossakaan ei voi olla vuotoja - ainakaan edessä. Polkimessa on muutaman millin välys, joten se ei voi estää sylinteriä täyttymästä. Pääsylkästä ei myöskään vuoda mitään sisälle. Etupään pyöränsylinterit ja putket kävin tänään läpi, takaa pitää kattella huomenna. Jumittaako joku venttiili pääsylkässä, mutta miten se voi antautua kerralla ja molemmat piirit? Antakaapa neuvoja, etten ala purkamaan väärästä päästä... Quote Link to comment
tolvana Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 Mä hakisin neljä reilun metrin pätkää 6 mm kirkasta letkua ja laittasin joka ilmausnippaan ja yläpäät koriin ylös kii sekä nipat auki ja sit nukkuu yön yli ja kattoo mihin nestepinnat on noussu. Myös ilmat on tällöin poistuneet . Vaan eipäs taida pelatakkaan sulla kun tuo säiliö on pääsylkässä kiinni ja saattaa pyöräsylkät olla sitä ylempänä. jospa ne vaan pitkässä seisonnassa ois karanneet palat kauas levyistä. Jään mielenkiinnolla odottamaan et kerrot miten korjaantuu. mut kirkas letku joka nippaan niin selviää liikkuuko neste vaiko eikö. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 Kyllähän tuo pääsylinteri voi noin mennä niinkin rikki että kumpikaan piiri ei pelaa... Kakkosessa oli joskus taannoin semmoinen ärsyttävä vika että satunnaisesti meni poljin pohjaan ilman mitään tulosta. Vaihdoin pääsylinterin jolla ongelma poistui... Quote Link to comment
mikan Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 Kiitos tolvanalle hyvästä vinkistä! Enpä ollut aiemmin tuollaista kuullutkaan, mutta tuohan on fiksu tapa. Ensin pitää tietysti huolehtia, että säiliössä on nestettä riittävästi. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.