Jump to content

1776cc ja vakio kaasari


Recommended Posts

Kone siis 1776cc ja vakio 34 pict-3 (uustuotanto) kaasari(uusi) . Koneessa suunilleen vakiokannet, nokka w-100 tai w-110 jakaja 034 järjetön. Alunperin oli tuplat nyt siis vakio kaasari 140 kokoisella pääsuuttimella. Ongelma seuraavanlainen kone nykii tasakaasulla, käy kyllä tyhjää hyvin ja ottaa kierroksia? Onko pääsuutin vieläkin liian pieni vai mistä etsiä vikaa? Kone myös kuumenee aikalailla joka tosin johtuu osin joidenkin peltien puutteesta tai sitten käy laihalla? 

Link to comment

Mulla on bussissa 1850cc kone samalla kaasarilla ja pääsuutin 135. Mun nokka on tosin CB2280 eli miedompi kuin W100. Vetääkö tasasesti täyskaasulla vai nykiikö sillonkin? Muistatko mikä sulla on tyhjäkäynti ja ilmasuutin?

 

Nykiminen voi toki johtua sytkästäkin, mutta jos se toimi ok ennen kaassarin vaihtoa, niin turha varmaan sytytyksestä vikaa etsiä.

Link to comment

Täyskaasulla vetää hyvin ja nykii vain tasakaasulla ajettaessa. Jakaja ja kaasari vaihdettu samaan aikaan. Uusi jakaja tosin kiinan moduulilla, voisko siinä olla vika. Muut suuttimet vakiot en nyt muista mikä niiden koko on?

Link to comment

Jos 034 jakajassa on alipainekello, sen toiminta on hyvä tarkistaa vaikka strobolla. Ennakko voi tasakaasulla hävitä jos vuotaa kun keskipako ei vielä toimi täysillä. Samoin nytkytystä aiheuttaa pulldown kalvon vuoto.

Link to comment
3 hours ago, x-pj said:

Mulla on bussissa 1850cc kone samalla kaasarilla ja pääsuutin 135. Mun nokka on tosin CB2280 eli miedompi kuin W100. Vetääkö tasasesti täyskaasulla vai nykiikö sillonkin? Muistatko mikä sulla on tyhjäkäynti ja ilmasuutin?

 

Nykiminen voi toki johtua sytkästäkin, mutta jos se toimi ok ennen kaassarin vaihtoa, niin turha varmaan sytytyksestä vikaa etsiä.

 

Mikä jakaja sulla on?

Link to comment
52 minutes ago, hpa said:

Jos 034 jakajassa on alipainekello, sen toiminta on hyvä tarkistaa vaikka strobolla. Ennakko voi tasakaasulla hävitä jos vuotaa kun keskipako ei vielä toimi täysillä. Samoin nytkytystä aiheuttaa pulldown kalvon vuoto.

Mustakin rupee tuntumaan että vika on jakajassa

Link to comment

Vakiokaasuttimella seos menee laihalle tasakaasulla ja laiha seos vaatii enemmän sytysennakkoa, ja sen tehtävän hoitaa alipainesäätö. Nykiminen tasakaasulla kertoo usein joko liian laihasta seoksesta tai riittämättömästä ennakosta. Tuo on kohtuullisen helppo testata kääntämällä noin 5 astetta lisää perusennakkoa ja testaamalla että toimiiko tasakaasulla sen jälkee hyvin, jos toimii niin sitten selvittää alipainesäätäjän toiminnan. Jos säätö toimii kuten kuuluukin niin sitten suutinten kimppuun.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...