Jump to content

Työntötankojen alapellit?


Recommended Posts

Tuota omassa kuuppelissa ei näytä olevan mitään termariin liittyvää paikallaan. Kysymys kuuluukin onko jotain haittaa jos laitan lämmönvaihtimiin ja lohkon kylkeen väliset pellit paikoilleen(näyttää puuttuvan nekin)? Lähinnä lämpeääkö paremmin/huonommin vai miten vaikuttaa? Hyvät pellit ois tuossa, mut onko parempi siis ilman vai paikallaan?

Läpät taitaa uupua koko kopasta/tyhjiä reikiä tuntuu sormiin vain.

Itellä kun ei oo ennen ollut näitä "viritelmiä", vaan kaikki on ollut niinkuin kuuluukin.

Link to comment
36 minutes ago, portu said:

Tuota omassa kuuppelissa ei näytä olevan mitään termariin liittyvää paikallaan. Kysymys kuuluukin onko jotain haittaa jos laitan lämmönvaihtimiin ja lohkon kylkeen väliset pellit paikoilleen(näyttää puuttuvan nekin)? Lähinnä lämpeääkö paremmin/huonommin vai miten vaikuttaa? Hyvät pellit ois tuossa, mut onko parempi siis ilman vai paikallaan?

Läpät taitaa uupua koko kopasta/tyhjiä reikiä tuntuu sormiin vain.

Itellä kun ei oo ennen ollut näitä "viritelmiä", vaan kaikki on ollut niinkuin kuuluukin.

Pellit kannattaa laittaa paikoilleen, toimii moottorin jäähdytys paremmin.

Link to comment

Sama juttu muakin on pohdituttanut ku tuosta ison veden takaa uitetusta valaasta puuttuu samat alapellit kokonaan.. OIs ne varmaan hyvä siellä olla, hankala saada niitä paikalleen ku lohkosta tuhottu ne korvakot joihin ne pellit tulee kiinni.. No onpa tuo pelannut kovalla helteellä euroopassa ja kylmällä pohjoosessa.. eli en ole enää jaksanut murehtia niiden puuttumista.

Mutta onko tuosta mitään faktaa kuinka paljon ne vaikuttas lämpöihin jos ne on paikallaan.. Ja mua ei se nyt kiinnosta että ku sakemanni ne sinne suunnitteli niin silloin ne pitää olla..  

Link to comment

Ookoo, mut kun noi termari osaset on kanssa pois niin käykö jo liian kylmänä, jos pellit laittaa? Vai onko vastapäinen reaktio, et lämpenee lisää? Termari ois varmaan hyvä, mut en taida lähtee askartelemaan paikalleen.

Edited by portu
Link to comment

Kun termari puuttuu, moottori lämpenee hitaammin normaaliin käyntilämpötilaan. Läpät on suljettu ja aukeavat sitä mukaa kun moottori lämpenee. Lämpimässä moottorissa termarilla ei ole enää mitään vaikutusta. Siinä vaiheessa ratkaisee se kuinka hyvin jäähdytysjärjestelmä muilta osin toimii.

Kesällä nämä ilmajäähdytetyt moottorit ei käy ajon aikana koskaan liian kylmänä. Ongelma on aina päinvastainen, miteen estää liaallinen kuumeneminen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...