Jump to content

Pallokeulan polttoainemittarin tasoittaja kytkentäapua tarvii.


Recommended Posts

Eli ongelmana on ollut jo pitemmän aikaa että aika lailla tyhjästä kun tankkaa bensaa n. 10 litraa niin mittari näyttää jo puolta tankkia, ja ajaessa neula tippuu nopeasti ja vaikka mittari näyttää tankin olevan milliä vaille loppu ni sillä ajaa ainaki 50 km. Ja ajaessa neula heiluu aika pirusti. Eli tosi vaikea arvioida polttoaineen määrä. Anturi vaihdettu muutama vuosi sitten uuteen.

 

Kyseessä siis myöhäispallis ja kun purin mittariston irti kojelaudasta niin ainakaan heti mittariston takana ei näy ainakaan tällästä tasoittajan mokkulaa: Paruzzin malli. Eli se saattaa puuttua multa ja vika johtua siitä? Volkkaripalstan haulla löysin tälläiset ohjeet: http://www.nls.net/mp/volks/htm/fuel_ga.htm . Mutta en viitsinyt jatkaa 8 vuotta vanhaa topiccia.

 

Eli oonko ymmärtänyt oikein että tämän tyyppinen tasaaja tulee Plussajohdon väliin mittarin taakse, ja maadoittuu runkoon tolla ruuvihahlolla kun laitetaan kiinni? Tarviiko sen maadoittua mittaristoon, vai ihan auton runkoon? Kun jos ruuvaan sen mittariston takana olevaan ainoaan ruuviin jossa se mollukka mahtuu paikoilleen, se latta yhdistää mittarin urospuolisten Plussa ja maadoitus liittimien kannat jolloin taitaa tulla oikkari? Ideoita mihin muualle sitä vois maadottaa erikseen ja vetää aavistuksen pitemmät piuhat.

Link to comment

Oisko sulla kummiskin sieltä tankista anturi paskana, niinkuin mulla, tarvikkeet on mitä on.. veemäinen vaihtaa mutta täällä palstalla oli orkkisohjeet miten sen voi vaihtaa ilman koneen, laatikon ja tankin irroitusta.. Vai tarviiko laatikon irroituksen ku se on IRS, laskeen laatikon maahan niin varmaan tankki mahtuu ulos..

Link to comment

Mulla on onneks edellinen omistaja rälläköiny tankin yläpuolelle tarkistus reijän josta sain viimeeksikin anturin vaihdettua. Mulla vaan on jo valmiiks toi tasoittaja ja aattelin asentaa sen ensin ku jos se jokatapauksessa puuttuu. Siksi niitä asennusohjeita tarkistelen kun ei ollut aiempaa mistä tarkistaa asennustapaa.

Link to comment

mulla pitäs vaihtaa anturi kans, on jos kyllä uus anturi valmiina, mutta laiskamato ku on niin kyllähän se tietää että ei sitä paikalleen heti saa.. mittari näyttää ihan mitä sattuu.. sen takia kanisteri kärryssä.. ja aina ku mahku, tankki täyteen.. oppinut mailimittaria seuraan että kohta pitää saada mehua..

Link to comment

Juu asensin tänään vakaajan plussajohdon ja mittarin väliin niinkuin noissa englanninkielisissä ohjeissa oli, maadottaen sen mittarin kiinnitysruuviin keskelle. Alkuun ei mittari ei näyttäny yhtään mitään mutta sitten huomasin että kiireessä olinki vetäny maajohdon kulkemaan sen läpi, ja kun sain korjattua niin hetki kestää virtojen päälle laittamisen jälkeen että antaa lukemaa, mutta nyt on tasainen lukema, mutta tuo vakaajan kotelo alkaa lämmetä vähän, kuuluu vissiin asiaan mikäli oikein ymmärsin?

 

Mutta mittarin lukema on nyt reilusti alle mitta-asteikon eli tankin pitäisi vissiin sillon olla niin tyhjä ettei käynnistyis, mutta hyvin vielä pystyy ajamaan. Eli vähän pelkäsinki että tankin anturi on rikki nähtävästi. Outo vaan miten nopeesti on menny 4-6 vuodessa. Vai onko nää hot carssilta ja paruzzilta ostettavat anturin sellasia että kohon tankoa joutuu vääntelemään sopivammaks että näyttää oikein? Seuraavaks aattelin tilata Aircooledilta kuhan Mikko avaa taas nettikaupan.

 

Mun mittaristo on tän mallinen: 5b3538b13681c_DSC_02971.thumb.JPG.b5e5663d2f481bc1c135591ea5479a0a.JPG

Ja tässä kuva takapuolelta: 5b3538e38b68c_DSC_02981.thumb.JPG.acfbb61a5a7ae03b784d29b9fc31008d.JPG

 

22 hours ago, Urbantoy said:

Oisko sulla kummiskin sieltä tankista anturi paskana, niinkuin mulla, tarvikkeet on mitä on.. veemäinen vaihtaa mutta täällä palstalla oli orkkisohjeet miten sen voi vaihtaa ilman koneen, laatikon ja tankin irroitusta.. Vai tarviiko laatikon irroituksen ku se on IRS, laskeen laatikon maahan niin varmaan tankki mahtuu ulos..

Voin sulle ottaa kuvan lattiasta että mille kohalle kannattaa tehä tarkistusreikä, kuhan saan uuen anturin ja pääsen ruuvamaan mattoa pois tieltä.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...