Kahviäijä Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Eli ongelmana on ollut jo pitemmän aikaa että aika lailla tyhjästä kun tankkaa bensaa n. 10 litraa niin mittari näyttää jo puolta tankkia, ja ajaessa neula tippuu nopeasti ja vaikka mittari näyttää tankin olevan milliä vaille loppu ni sillä ajaa ainaki 50 km. Ja ajaessa neula heiluu aika pirusti. Eli tosi vaikea arvioida polttoaineen määrä. Anturi vaihdettu muutama vuosi sitten uuteen. Kyseessä siis myöhäispallis ja kun purin mittariston irti kojelaudasta niin ainakaan heti mittariston takana ei näy ainakaan tällästä tasoittajan mokkulaa: Paruzzin malli. Eli se saattaa puuttua multa ja vika johtua siitä? Volkkaripalstan haulla löysin tälläiset ohjeet: http://www.nls.net/mp/volks/htm/fuel_ga.htm . Mutta en viitsinyt jatkaa 8 vuotta vanhaa topiccia. Eli oonko ymmärtänyt oikein että tämän tyyppinen tasaaja tulee Plussajohdon väliin mittarin taakse, ja maadoittuu runkoon tolla ruuvihahlolla kun laitetaan kiinni? Tarviiko sen maadoittua mittaristoon, vai ihan auton runkoon? Kun jos ruuvaan sen mittariston takana olevaan ainoaan ruuviin jossa se mollukka mahtuu paikoilleen, se latta yhdistää mittarin urospuolisten Plussa ja maadoitus liittimien kannat jolloin taitaa tulla oikkari? Ideoita mihin muualle sitä vois maadottaa erikseen ja vetää aavistuksen pitemmät piuhat. Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Oisko sulla kummiskin sieltä tankista anturi paskana, niinkuin mulla, tarvikkeet on mitä on.. veemäinen vaihtaa mutta täällä palstalla oli orkkisohjeet miten sen voi vaihtaa ilman koneen, laatikon ja tankin irroitusta.. Vai tarviiko laatikon irroituksen ku se on IRS, laskeen laatikon maahan niin varmaan tankki mahtuu ulos.. Quote Link to comment
Kahviäijä Posted June 27, 2018 Author Share Posted June 27, 2018 Mulla on onneks edellinen omistaja rälläköiny tankin yläpuolelle tarkistus reijän josta sain viimeeksikin anturin vaihdettua. Mulla vaan on jo valmiiks toi tasoittaja ja aattelin asentaa sen ensin ku jos se jokatapauksessa puuttuu. Siksi niitä asennusohjeita tarkistelen kun ei ollut aiempaa mistä tarkistaa asennustapaa. Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 mulla pitäs vaihtaa anturi kans, on jos kyllä uus anturi valmiina, mutta laiskamato ku on niin kyllähän se tietää että ei sitä paikalleen heti saa.. mittari näyttää ihan mitä sattuu.. sen takia kanisteri kärryssä.. ja aina ku mahku, tankki täyteen.. oppinut mailimittaria seuraan että kohta pitää saada mehua.. Quote Link to comment
x-pj Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Olisko tuosta kuvasta apua Quote Link to comment
Kahviäijä Posted June 28, 2018 Author Share Posted June 28, 2018 Juu asensin tänään vakaajan plussajohdon ja mittarin väliin niinkuin noissa englanninkielisissä ohjeissa oli, maadottaen sen mittarin kiinnitysruuviin keskelle. Alkuun ei mittari ei näyttäny yhtään mitään mutta sitten huomasin että kiireessä olinki vetäny maajohdon kulkemaan sen läpi, ja kun sain korjattua niin hetki kestää virtojen päälle laittamisen jälkeen että antaa lukemaa, mutta nyt on tasainen lukema, mutta tuo vakaajan kotelo alkaa lämmetä vähän, kuuluu vissiin asiaan mikäli oikein ymmärsin? Mutta mittarin lukema on nyt reilusti alle mitta-asteikon eli tankin pitäisi vissiin sillon olla niin tyhjä ettei käynnistyis, mutta hyvin vielä pystyy ajamaan. Eli vähän pelkäsinki että tankin anturi on rikki nähtävästi. Outo vaan miten nopeesti on menny 4-6 vuodessa. Vai onko nää hot carssilta ja paruzzilta ostettavat anturin sellasia että kohon tankoa joutuu vääntelemään sopivammaks että näyttää oikein? Seuraavaks aattelin tilata Aircooledilta kuhan Mikko avaa taas nettikaupan. Mun mittaristo on tän mallinen: Ja tässä kuva takapuolelta: 22 hours ago, Urbantoy said: Oisko sulla kummiskin sieltä tankista anturi paskana, niinkuin mulla, tarvikkeet on mitä on.. veemäinen vaihtaa mutta täällä palstalla oli orkkisohjeet miten sen voi vaihtaa ilman koneen, laatikon ja tankin irroitusta.. Vai tarviiko laatikon irroituksen ku se on IRS, laskeen laatikon maahan niin varmaan tankki mahtuu ulos.. Voin sulle ottaa kuvan lattiasta että mille kohalle kannattaa tehä tarkistusreikä, kuhan saan uuen anturin ja pääsen ruuvamaan mattoa pois tieltä. Quote Link to comment
Kahviäijä Posted June 28, 2018 Author Share Posted June 28, 2018 Ainiin ja tota mittariston johtoja tutkiessa tuli mieleen kysymys että onko näissä alkuperäisissä johdoissa erikseen vasen ja oikea vilkku? vai haarotetaanko sama johto molempiin mittariston lamppuihin kun mulla toisesta puuttuu johto. Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 28, 2018 Share Posted June 28, 2018 (edited) Mulla palaa molemmat vilkunvalot paneelissa ihan sama mihin suuntaan vilkutan.. Tuskin sillä on merkitystä vaikka mulla tuo ui jenkkilästä vanhalle mantereelle.. Edited June 28, 2018 by Urbantoy Quote Link to comment
GT78 Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 Vahvaa mutua mutta itsellä 70 palliksessa myös molemmat vilkkujen valot vilkkuu kun vilkuttaa oikealle tai vasemmalle, ja jostain ymmärsin et näin se oli tehtaalta lähtiessäkin vaikka hämmennystä aiheuttaakin aluksi... Quote Link to comment
Sakke Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 Kolkissa on samalla tavalla kytketty myös. Quote Link to comment
Kahviäijä Posted July 10, 2018 Author Share Posted July 10, 2018 Tänään aircooledilta tilattu anturi paikoilleen ja heti luotettavan olonen lukema. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.