peruskallio Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 Eli se merkki on eri pyörässä kuin tuo triggeri? ei ole tämän tyypin moottori edes ulkonäöllisesti tuttu. Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 11, 2018 Author Share Posted August 11, 2018 niin lohkossa on merkki johon hihnapyörä täsmää. Olikos se niin että nokan anturi vaikuttaa vaan suuttimien ohjaukseen? Tässä on sekventaalinen ohjaus. Eli jos nokan anturi on vituillaan niin suuttimet aukee miten sattuu? Täytyy kokeilla palauttaa joku viikon vanha restore point jos vaikka se on tunesta kiinni. Quote Link to comment
Meto Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 (edited) Moro jos hihnapyörä ja triggeri on pyörähtänyt niin ajoituslamppu näyttää aina vaan oikeaan kohtaan koska kipinä tulee triggerin mukaan. Vaikka olisi varttikierroksen pielessä. Edit. Jos siis olet vain ajoituslampulla tarkistanut Edited August 11, 2018 by Meto Quote Link to comment
Meto Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 (edited) On 7.8.2018 at 9:03 PM, VW-63 said: Jos hihnapyörä+triggeri on päässyt kääntymään niin eikö ajoitus kannattaisi laittaa ihan aluksi siihen kohtaa missä sen alunperin pitikin olla. Eikä tähän ajoituslappu tarvitse. Katsomalla tulpan reijästä ykk, varmistamalla venttiileistä, että ollaan oikealla tahdilla ja sitten triggeri siihen kohtaan mitä megassa on aseteltu triggerin paikaksi. Näin sen saa varmasti muutaman asteen tarkkuudella kohdalleen ja koneen käyntiin. Varmistus/hienosäätö sitten lampulla. Tämä tarkistus varmaankin jo tehty? Edited August 11, 2018 by Meto Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 11, 2018 Author Share Posted August 11, 2018 joo, mut jos hihnapyörän 10 asteen merkki osuu edelleen lohkon merkkiin niin eihän se sit ole pyörähtänyt. Quote Link to comment
Meto Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 (edited) Voi se kampi olla eri asennossa,ei se hihnapyörä /triggeri sitä tiedä. Eli hihnapyörän merkki suhteessa kampiakseliin on väärä jos pyörähtänyt Edited August 11, 2018 by Meto Quote Link to comment
peruskallio Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 (edited) Jep, eli ykkös sylinteri yläkuolokohtaan ja katsot että pyörässä on tällöin 0 asteen merkki kohdallaan. (Ei väliä millä tahdilla sylinteri on) jos ei, on pyörähtänyt. se että lamppu näyttää kokoajan 10 asteen merkkiin ei kerro mitään siitä missä mäntä on tällöin menossa, jos hihnapyörä päässyt pyörähtämään. Se kertoi vain että mega antaa kipinää silloin kun siihen on asetettukin. Edited August 11, 2018 by peruskallio Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 11, 2018 Author Share Posted August 11, 2018 on se hihnapyörä ihan päin vittua. vitun vitun vittu onneks jääkaapissa on virvokkeita Quote Link to comment
Meto Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 Noniin hyvä että vika löytyi 👍 Quote Link to comment
HSuomi Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 Heheh noniin, eli sitä ei ollu tarkastettu :D Hyvä että löytyi syy! Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 11, 2018 Author Share Posted August 11, 2018 joo, ajatusvirhe. Mut ei se perkeleen pultti lähe auki tolla pulttipyssylläkään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.