Jyrki Toivanen Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Pitäisikö Solexissa olla tulppa nuolen osoittamassa kohdassa, kuten viereisessä reiässä on? Tää on tätä. J. Quote Link to comment
Sakke Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 riippuu vissiin mallista.Mullon letku tossa kohalla. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Juu siis 31 pict. Alipaineletku on mulla tuossa nuolen takana. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 34:sessa toi tulppa pitää olla, se reikä menee tyhjäkäyntikanavaan, ja saa liikaa ilmaa ilman tulppaa. Quote Link to comment
Racing Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 34:sessa toi tulppa pitää olla, se reikä menee tyhjäkäyntikanavaan, ja saa liikaa ilmaa ilman tulppaa. 34-3 on pakukäytössä ainakin tuossa putki ja avoin yhteys kanavaan. Kuplakäytössä tukittu. Lähtee jotain letkuja siitä ilmanputsariin tms. Näin ainakin 70 lopun autoissa,mulla on ollut monta ja on nytkin jossa on niin. Kuva todisteena. Itellä tukittuna otin pois jotta näkee putken kuvaushetkeksi. 31 kaasareissani on aina ollut tulpattuna tehtaalta. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Eli siis tulppaillaan. Voisiko tuo olla syynä siihen, etten saa millään säädettyä kaasaria niin, että pysyisi tyhjäkäynnillä käynnissä? Vai mättäisiköhän jostain muualta? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 sanosin et siin vois olla ongelma, purkkaa reikään Quote Link to comment
Racing Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Jos tyhjäkäynti ja matalat kierrokset puuttuu kokonaan niin saattaa tuo tötsä puolan puolella johon tulee johto olla rikki. mikä matalakierrosventtili nyt onkaan. Koita tulpata reikä,väännä vaikka kierre ja tulppa,taitaa tosin joutua purkamaan kaasarin sitten putsauksen ajaksi tai toinen vaihtoehto sikaflexiä tai kemiallista metallia. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Ok, hyvä. Jos mä nyt valitsen noista sen helpoimman ja lyön sikafleksiä reikään, niin eihän se sitten imaise (?) niitä mömmöjä sinne sisuksiinsa? Voishan siihen jonkun tapin näprätä kaveriksi. Tuo tyhjäkäyntisolenoidi tuntuu toimivan. Iloisesti mäntä napsuu hienosti kun käyttää johtoa irti ja takas. Mulla on siinä tosin vähän sellainen hassu viritys kun on kuuden voltin auto ja 12 voltin solenoidi. Pistin väliin invertterin. Mutta kyllä se ainakin noin paikallaan testatessa toimii hyvin. No tulppailen tuon huomenaamuna ja jos ei tokene, könyän sillä jonkun jumalan tykö. Kiitos neuvoista. Quote Link to comment
Racing Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Ei välttämättä sikaflexiä mutta jotain muuta vastaava kovettuvaa liimamassaa ja antaa sen kuivaa kunnolla ennen kokeilua. Quote Link to comment
Fileas Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 saako sitä säädettyä, jos esim. sormella tukkii sen holen? eli vaikuttaako heti merkittävästi. jos se vika ei olekkaan siinä... Quote Link to comment
metake Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Mulla 34:ssa putki tuossa ja siitä meni letku muovisen ilmanputsarin "johonkin alipaineventtiilihässäkkään". Ja siis -73 1600. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 Tulppasin reiän mutta ei auttanut. Ei käy tyhjäkäyntiä. Seos- ja ilmaruuvien ruuvailu ei auta mitään. Otin kaasarin irti ja purin ja putsailin mutta pirukos noista tietää. Mihinkähän mun hermot meni? Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted August 6, 2006 Author Share Posted August 6, 2006 Sama kaiku on askelten - ei tyhjäkäyntiä. Sellainen tarkennus, että käy tyhjäkäyntiä jotenkuten, jos on ryyppy päällä. Jos ei ole ryyppy päällä, ei käy. Lisäksi kun tällöin väännän kaasuvivusta ikäänkuin kaasuttaisin polkimella, kierrokset nousevat, mutta laskevat kohta ITSESTÄÄN takaisin tyhjäkäynnille ja sammuksiin asti. Eli kierrokset putoavat vaikka en laske kaasua pois. Onko imuvuoto ainoa vikamahdollisuus vai onko muitakin? Tallitonttu? Mainittakoon muuten että tämä sama on toistunut kahdella eri kaasuttimella kokeiltaessa. Kivaa kun on mukavaa. Quote Link to comment
Sakke Posted August 6, 2006 Share Posted August 6, 2006 sama vika täällä,putsasin suuttimet,kanavat ja hokasin et kiihäytinpumppu ei pelannu kunnolla,fiksasin sen ja sit alko käymään. Eli kato et pumppu "ruikkaa" heti ku kosket kaasuun. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.