hanski. Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 tuli sitten tollaset hommattua, ajatuksena parantaa jarrupoljin tuntumaa...vitxxx meni sekin! eli jarrunesteet tulee pihalle jokaisesta liitoksesta!!! uusien punosletkujen poraus on paljon syvempi kun alkuperäisten kumiletkujen...eli kiristämisen jälkeen jarruputki on vielä löysästi kiinni teräspunosletkussa... osatoimittava lupasi hommata uudet letkut...mutta mahtaako asia parantua niistä... onkos muilla käynyt näin..? Quote Link to comment
-MITO- Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 CB:n teräspunokset -66 kuplassa edessä ja ei ongelmia. Quote Link to comment
hanski. Posted August 5, 2006 Author Share Posted August 5, 2006 noiden valmistajasta en tiedä muuta kuin made in usa niissä lukee... jos saisi prässättyä uudet jarruputket ja niihin isomman kartion niin ehkä voisivat pitää..jos sellaisia ylipäätänsä saa tehtyä.... ei edes päässyt ilmaamaan jarruja...uudet nesteet kun kaatoi säiliöön niin hetken päästä jo alkoivat vuotaa....voi vixxxxx!!! Quote Link to comment
Guest DaFox Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Ameriikan ihmemaassa kaikki on niin suurta ja erikokoista ..vai olikos se nyt erilaista :) Eiköhän jokainen varaosapulju tekase sulle kädenkäänteessä uudet putket sopivilla päillä... Raumalla ainakin varaosahallista saat. Quote Link to comment
Guest Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Eli se naaraspuolinen potero menee syvemmalle mita vakiossa, ja urospuiolinen ei nainollen ulotu tarpeeksi syvalle kun mutteriosa jo ottaa vastaan ja alkaa kantamaan? laikalla silpaset naaraspuolisesta siivun pois, niin johan madaltuu. Itse tein teraspunosletkut itte muutama vuosi takaperin, tarvikkeet ostin Autoracingista Lauttasaaresta. (melkonkadulla nykyaan). Hyvat tuli. Ei tarvinnu kikkailla. Pitaa vaan olla huolellinen liitosten kanssa. Nuo on katsastettu jo monta kertaa, kerran nuori katsari joutui kysymaan neuvoa joltain kokeneemmalta inssilta joka sanopi etta ne on ok ja paastettava lapi. Jan Quote Link to comment
hanski. Posted August 5, 2006 Author Share Posted August 5, 2006 Eli se naaraspuolinen potero menee syvemmalle mita vakiossa, ja urospuiolinen ei nainollen ulotu tarpeeksi syvalle kun mutteriosa jo ottaa vastaan ja alkaa kantamaan? juuri näin...pitää huomenna tutkia tuota...uusia jarruletkuja rälläkällä leikkaamaan...kai tämä on sitä amerikan poikien laatua!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment
Guest jn Posted August 6, 2006 Share Posted August 6, 2006 Itse olen tehnyt useita letkuja joko mittojen mukaan/mallista tai suoraan autoihin ja ne ovat pitäneet aina. Käytän Goodridgen liittimiä jotka tehdään helmiliitoksella eikä prässäämällä. Se pitää lähes idioottivarmasti ja voin valita liittimeksi juuri oikean/sopivan eikä silloin tarvitse sahailla mitään. Tein juuri omaan kirppuun kaikki letkut ja jarrut ovat m,ukavan tehokkaat/kovat ja tuntuma on huomattavasti parempi kuin kumiletkuilla. Paljonko kuplan valmis letkusarja maksaa?? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 6, 2006 Share Posted August 6, 2006 Onks kukaan kokeillu teräspunosteisia rasvaletkuja? Sais helmillä kiinni. Quote Link to comment
hanski. Posted August 6, 2006 Author Share Posted August 6, 2006 tänään tutkin hiukan paremmin kun alkoi vilutuskäyrä laskea... ei mikään ihme että vuotaa nestettä, teräspunosletkujen poraus on 2 milliä syvempi kuin alkuperäisten kumiletkujen!!! siitä välistä jo neste mahtuu pihalle...käyn huomenna paikallisessa varaosaliikkeessä katsomassa saako jarruputkeen tehtyä paksummat päät... 4 jarruputkea menee uusiksi jos onnistuu..jos ei niin vitxxxx.... ei viittis jarruletkuja rälläkällä leikellä, jos nuo on kerta kuplaan nimenomaan tehty!!! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 6, 2006 Share Posted August 6, 2006 Miks ei voi ottaa vaan laikkaa käteen ja ratkasta ongelmaa? Quote Link to comment
hanski. Posted August 6, 2006 Author Share Posted August 6, 2006 siinä lähtee samalla muutama kierros jengaa pois...saako sen sitten vielä riittävän piukalle ilman että ne vähätkin jengat menee sileiksi.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 6, 2006 Share Posted August 6, 2006 No kai siinä on kierrettäkin vastaavasti pari millä enemmin? Ja toisekseen jos ei oo, niin sitä on riittävästi kuitenkin. Millin nousulla pitäs piisata viis milliä kierrettä jos mutterin kääntäjällä on yhtään voimat hallussa. Quote Link to comment
hanski. Posted August 6, 2006 Author Share Posted August 6, 2006 kierteen mitta on sama vakio kumiletkuissa kuin noissa teräsletkuissakin.... Quote Link to comment
hanski. Posted August 6, 2006 Author Share Posted August 6, 2006 kai se sitten vaan täytyy ottaa laikka käteen....viluttaa vaan tollaset "laatuosat"... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 6, 2006 Share Posted August 6, 2006 No nykyaikana tuntus kaupasta saavan iahn oikeesti vaan pelkkää paskaa. Jos se on auton osa, niin jotain sille pitää tehä ennen paikalleen asennusta. Quote Link to comment
mikan Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Made in Tampere teräspunosletkut ovat toimineet hyvin monta vuotta. Eteen tein niin, että tuli koko matka tuota letkua pääsylinteriltä jarrusatulaan ja takana T-kappaleesta jarrusylinteriin. AutoRacingistä ostin Goodridgen kilkkeet joista letkut väsäsin. Tekeminen on helppoa ja osat on laadukkaita. Rahaa noihin kyllä menee... t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted August 7, 2006 Author Share Posted August 7, 2006 tarina jatkuu.. kävin tänään paikallisessa varaosaliikkeessä ja pojat väänsi mulle uudet jarruputket. isompi, paksumpi pää ja toisenlainen kiristysmutteri sinne väliin...noilla osilla on vielä toivoa että saisin noi teräspunosletkut toimimaan kunnolla... rälläkkään en oo vielä tarttunut...kokeillaan noilla ensin... Quote Link to comment
Marko Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Mikä oli kokeilun tulos? Missä vika loppujen lopuksi oli? Letkuissa vai vääränlaisissa tarvikeputkissa? Asia kiinnostaa sen takia että tietää jatkossa kannattaako niitä tuoda. Quote Link to comment
Guest juse Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Myöskin juuri ite pallottelin ideaa teräspunossatsin ostosta...mutta jääneeköhän nyt väliin? Mutta sanokaas isotpojat kuinka SUURI ero tosiasiassa noilla on std kumiletkuihin? Juse Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Niin siis kukaan ei oo kokeillu rasvaletkuja? Quote Link to comment
Guest juse Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Niin siis kukaan ei oo kokeillu rasvaletkuja? Millasia rasvaletkuja meinasit? Kestäiskö esim. hydrauliletku syövyttävää jarrunestettä?? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Niitten vissiin pitäs olla itseasiassa ihan samaa nailonia kun on noi jarruletkuinakin myytävät. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 hydr letku ei kestä jarrunestettä, turpoo ja pehmenee... Quote Link to comment
metake Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Niitten vissiin pitäs olla itseasiassa ihan samaa nailonia kun on noi jarruletkuinakin myytävät. Itseasiassa ne ei ole kyllä nailonia vaan teflonia, siis noi jarruletkut. Myöskin juuri ite pallottelin ideaa teräspunossatsin ostosta...mutta jääneeköhän nyt väliin? Mutta sanokaas isotpojat kuinka SUURI ero tosiasiassa noilla on std kumiletkuihin? Autoissa ei ole kokemusta, mutta yli 10v sitten vaihdoin sellaiset prätkään ja olen siitä asti vaihtanut jokaiseen prätkään joka mulla on ollut... Parasta niissä on mielestäni se, että (ainakin siis moottoripyörässä) jarrutuntuma paranee todella paljon. Quote Link to comment
Marko Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Parasta niissä on mielestäni se, että (ainakin siis moottoripyörässä) jarrutuntuma paranee todella paljon. Millaisiin mopoihin oot vaihtanut? Mulla on Honda 1100XX ja siinä on ainakin jarru tuntuma jo itessään todella hyvä että tulee mieleen voiko se siitä enää parantua. Tosin ei oo ollut tarvetta tutkia mitä materiaalia vakio letkut on. Quote Link to comment
metake Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Honda Revere 650, Yamaha XJ900 -86, Suzuki DR650. Yleisesti ottaen mitä vanhempi pyörät (=vanhemmat jarruletkut), niin sitä suurempi ero. Ex-työkaveri vaihto jarruletkut pariin uudempaan pyörään (Ducati 748, Aprilia 1000 RS) ja oli kyllä hyvin tyytyväinen. Quote Link to comment
hanski. Posted August 12, 2006 Author Share Posted August 12, 2006 jep nyt liitokset pitävät!!! eli vika oli teräspunosletkujen liian syvässä porauksessa...eroa alkuperäiseen verrattuna se 2mm... mutteri ei kiristänyt jarruputken kartiopäätä tiukasti....vaan nesteet tuli pihalle... uusimalla jarruputket ja tekemällä paksummat päät + sopivat kiristysmutterit...niin sitten toimii!!! pikkasen ylimääräisetä pelaamista..mutta poljin tuntuma tosiaan kovenee...eli eivät nuo mitkään huonot ole kunhan vaan varautuu putkien vaihtoon...näin mulla ainakin... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.