sleepercooler Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Tämän palstan myyntipuolelle putkahti myyntii -63 Notchback vuonna 2016, auto jota olin "himoinnut" jo muutaman tovin...aikanani mietin ostoa, mutta ajattelin kuitenkin ehdottaa myjälle vaihtoa silloiseen omistamaani VW 411 varianttiin ja niihän autot vaihtoi omistajaa. Kuvia 3 Quote Link to comment
APO Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Dodii, lisää kolmosia kehiin, hyvä! Minkäslaiset suunnitelmat? Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Typ 3 sia tuppaa esiin hyvällä tahdilla. Hienoa että nämäkin pelastuvat. Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? Mulla ois hyvät "nänni vilkut" USA pohjalla jos haluaa etuvaloilla kikkailla. Omissa kaikissa kun on suorakaide mallit. Onko kukaan tutkinut koskaan miksi vw tai tuntuu ainakin vuoteen -65 tai -66 eri mallit ei oo läheskään niin mätiä kun 67- eteen päin. Itellä kun on kolkkeja 1965,66,67 ja 69 kaikki vanhempaa koppaa niin tuntuu että 1965 ja 66 on ihan eri laatua kuin 1967 ja toi 69 on niin ohuen tuntuinen. Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 (edited) Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia.. No asiaan, sisätiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja. Jarrut muutetaan 5p ja etsinnässä onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekä eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS. Tai typ3 oma 1500 moottori??? Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveet😁 Noilla suunnitelmilla mennään alkuun😥😥😥 Edited January 19, 2019 by sleepercooler 1 Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 15 minutes ago, lasse haukkavuori said: Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? Valitettavasti on!!!! Sattuu olemaan varastossa lyhkäsellä selkänojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama?? Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Näytätkö kuvia siitä, miten tyyppi 4 moottori on asennettu konehuoneeseen? Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 3 minutes ago, Etelän Hetelmä said: Näytätkö kuvia siitä, miten tyyppi 4 moottori on asennettu konehuoneeseen? Koitan ottaa hyvät kuvat kun käyn tallilla😁😁 Quote Link to comment
APO Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 58 minutes ago, sleepercooler said: Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia.. No asiaan, sisätiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja. Jarrut muutetaan 5p ja etsinnässä onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekä eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS. Tai typ3 oma 1500 moottori??? Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveet😁 Noilla suunnitelmilla mennään alkuun😥😥😥 Kuulostaa hyvältä. Aihio vaikuttaa kuitenkin erittäinkin hyvältä, toisin kuin allekirjoittaneella. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 1 hour ago, sleepercooler said: Valitettavasti on!!!! Sattuu olemaan varastossa lyhkäsellä selkänojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama?? Mielestäni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkänojan lukitus ja uudemmissa vipu Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 3 hours ago, lasse haukkavuori said: Mielestäni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkänojan lukitus ja uudemmissa vipu Ok, täytyykin katsoa toi kiinnitys, tulee brobleemos verhoilun kannalta,kun ovat eriväriset kuin nykyiset penkit ja jostain pitäisi löytää vaikeasti saatavaa salt&pepper kangasta..... Quote Link to comment
Tanhis Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 8 hours ago, lasse haukkavuori said: Mielestäni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkänojan lukitus ja uudemmissa vipu Ei se ihan noin yksinkertainen ole. Itselläkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiä varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vähän erilainen missä ei lukitusta. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 16 hours ago, Tanhis said: Ei se ihan noin yksinkertainen ole. Itselläkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiä varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vähän erilainen missä ei lukitusta. eikös pohjalevyn kiskot ole kuitenkin samat Quote Link to comment
-tipi- Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) Älä hävitä/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitä, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessä, väärät merkit takana) jos tämä on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa. Edited January 20, 2019 by -tipi- Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 (edited) 27 minutes ago, -tipi- said: Älä hävitä/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitä, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessä, väärät merkit takana) jos tämä on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa. Ok, thanks tiedosta, valmistenumeron mukaan tämä on 01/63 valmistettu! Minkälainen kahva kuuluu olla, minkälaiset merkit takana?? Joku vihjas että tämä olis N-malli? Edited January 20, 2019 by sleepercooler Quote Link to comment
-tipi- Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) S- ja N-mallit tulivat mallivuodelle 1964 elokuussa 1963, sitä ennen oli vain VW 1500, joka sinun autosi on. N-malli on päällepäin hyvin samankaltainen. Näissä varhaisissa on sivuvilkku ylempänä kuin S-mallissa, jossa se on kylkilistojen kanssa samassa linjassa. N:ssä sitä ei ole ollenkaan (tosin tästä voi olla vuosi kohtaisia eroja). Etukahvaa ei sulla kuulu olla ollenkaan ja takaluukussa pelkkä ns. iso 1500-merkki. Edited January 20, 2019 by -tipi- tarkennus 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) Tässä kuvassa näkyy varhainen takaluukun merkki: Edited January 20, 2019 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) Näissä varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ään tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitää korjata sen verran, että merkit vaihtuivat näemmä jo ennen vuosimalleja 1963 kesällä 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69. Edited January 20, 2019 by -tipi- korjaus Quote Link to comment
Tanhis Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 3 hours ago, lasse haukkavuori said: eikös pohjalevyn kiskot ole kuitenkin samat Kiskot samat. Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 21, 2019 Author Share Posted January 21, 2019 On 1/20/2019 at 1:42 PM, -tipi- said: Näissä varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ään tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitää korjata sen verran, että merkit vaihtuivat näemmä jo ennen vuosimalleja 1963 kesällä 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69. Ok, kiitos tiedoista, täytyy poistaa tuo etuluukun kahva ja hitsuutella reijät umpeen... Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 Päätitkin sitten myydä? Ajan puutteen vuoksi? Se mun sulta ostama tyyppi 3 Variant oli kovempi projekti kuin tämä. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 (edited) On 3/2/2019 at 10:14 AM, Etelän Hetelmä said: Päätitkin sitten myydä? Ajan puutteen vuoksi? Se mun sulta ostama tyyppi 3 Variant oli kovempi projekti kuin tämä. Kokeillaan onko kellään kiinnostusta tähän! on vähän muita suunnitelmia ,joten nyt toistaiseksi ole aikaa tähän...ehkä syksyllä sitten😁 Tämähän on melko iisi projekti..kun ei ole hitsattavaa juurikaan...koneeseen uudet tiivisteet...motti,laatikko ja vetarit sekä jarrujen läpikäynti ja konttorille ja leimalle....helppo prokkis... Edited March 4, 2019 by sleepercooler Quote Link to comment
Tanhis Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Orkkis konetta ja akseleita tuohon ei tainnut olla tallella. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 5, 2019 Author Share Posted March 5, 2019 (edited) 5 hours ago, Tanhis said: Orkkis konetta ja akseleita tuohon ei tainnut olla tallella. Ei valitettavasti ole😠, tullut naarimaasta typ4 motilla ja irssillä....ja levyillä Early typ 3:n akselit tuntuu olevan kiven alla....jarru ost varsinkin Edited March 5, 2019 by sleepercooler Quote Link to comment
Tanhis Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Juu niin on kiven alla. Ja sit kun löytyy niin hinta yleensä sen mukainen. Esim itselleni tilasin pääsylkän ranskasta ja ei niitä turhan montaa ollut tarjolla. Takarummut pitäisi vielä jostain löytää. Quote Link to comment
sleepercooler Posted September 8, 2019 Author Share Posted September 8, 2019 The end.....auto myyty uuteen kotiin.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.