Jump to content

-63 NOTZdamus


Recommended Posts

Posted

Tämän palstan myyntipuolelle putkahti myyntii -63 Notchback vuonna 2016, auto jota olin "himoinnut" jo muutaman tovin...aikanani mietin ostoa, mutta ajattelin kuitenkin  ehdottaa myjälle vaihtoa silloiseen omistamaani  VW 411 varianttiin ja niihän autot vaihtoi omistajaa.

 

Kuvia

 

20161127_132104.jpg

20161127_122240.jpg

IMG_20190101_154754.jpg

IMG_20190101_154324.jpg

IMG_20190101_154137.jpg

  • Like 3
Posted

Typ 3 sia tuppaa esiin hyvällä tahdilla. Hienoa että nämäkin pelastuvat. Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? Mulla ois hyvät "nänni vilkut"  USA pohjalla jos haluaa etuvaloilla kikkailla. Omissa kaikissa kun on suorakaide mallit. Onko kukaan tutkinut koskaan miksi vw tai tuntuu ainakin vuoteen -65 tai -66 eri mallit ei oo läheskään niin mätiä kun 67- eteen päin. Itellä kun on kolkkeja 1965,66,67 ja 69 kaikki vanhempaa koppaa niin tuntuu että 1965 ja 66 on ihan eri laatua kuin 1967 ja toi 69 on niin ohuen tuntuinen. 

Posted (edited)

Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia..

No asiaan, sisätiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja.

 

Jarrut muutetaan 5p ja etsinnässä onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekä eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS.

Tai typ3 oma 1500 moottori???

 

Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveet😁

 

Noilla suunnitelmilla mennään alkuun😥😥😥

 

 

 

Edited by sleepercooler
  • Like 1
Posted
15 minutes ago, lasse haukkavuori said:

 Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? 

Valitettavasti on!!!!  Sattuu olemaan varastossa lyhkäsellä selkänojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama??

Posted
58 minutes ago, sleepercooler said:

Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia..

No asiaan, sisätiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja.

 

Jarrut muutetaan 5p ja etsinnässä onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekä eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS.

Tai typ3 oma 1500 moottori???

 

Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveet😁

 

Noilla suunnitelmilla mennään alkuun😥😥😥

 

 

 

Kuulostaa hyvältä. Aihio vaikuttaa kuitenkin erittäinkin hyvältä, toisin kuin allekirjoittaneella.

Posted
1 hour ago, sleepercooler said:

Valitettavasti on!!!!  Sattuu olemaan varastossa lyhkäsellä selkänojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama??

Mielestäni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkänojan lukitus ja uudemmissa vipu

Posted
3 hours ago, lasse haukkavuori said:

Mielestäni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkänojan lukitus ja uudemmissa vipu

Ok, täytyykin katsoa toi kiinnitys, tulee brobleemos verhoilun kannalta,kun ovat eriväriset kuin nykyiset penkit ja jostain pitäisi löytää  vaikeasti saatavaa salt&pepper kangasta.....

Posted
8 hours ago, lasse haukkavuori said:

Mielestäni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkänojan lukitus ja uudemmissa vipu

Ei  se ihan noin yksinkertainen ole. Itselläkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiä varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vähän erilainen missä ei lukitusta.

Posted
16 hours ago, Tanhis said:

Ei  se ihan noin yksinkertainen ole. Itselläkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiä varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vähän erilainen missä ei lukitusta.

eikös pohjalevyn kiskot ole kuitenkin samat

Posted (edited)

Älä hävitä/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitä, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessä, väärät merkit takana) jos tämä on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa.

Edited by -tipi-
Posted (edited)
27 minutes ago, -tipi- said:

Älä hävitä/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitä, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessä, väärät merkit takana) jos tämä on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa.

Ok, thanks tiedosta, valmistenumeron mukaan tämä on 01/63 valmistettu! Minkälainen kahva kuuluu olla, minkälaiset merkit takana??

Joku vihjas että tämä olis N-malli?

Edited by sleepercooler
Posted (edited)

S- ja N-mallit tulivat mallivuodelle 1964 elokuussa 1963, sitä ennen oli vain VW 1500, joka sinun autosi on. N-malli on päällepäin hyvin samankaltainen. Näissä varhaisissa on sivuvilkku ylempänä kuin S-mallissa, jossa se on kylkilistojen kanssa samassa linjassa. N:ssä sitä ei ole ollenkaan (tosin tästä voi olla vuosi kohtaisia eroja).

 

Etukahvaa ei sulla kuulu olla ollenkaan ja takaluukussa pelkkä ns. iso 1500-merkki.

Edited by -tipi-
tarkennus
  • Like 1
Posted (edited)

Näissä varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ään tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitää korjata sen verran, että merkit vaihtuivat näemmä jo ennen vuosimalleja 1963 kesällä 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69.

Edited by -tipi-
korjaus
Posted
On 1/20/2019 at 1:42 PM, -tipi- said:

Näissä varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ään tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitää korjata sen verran, että merkit vaihtuivat näemmä jo ennen vuosimalleja 1963 kesällä 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69.

Ok, kiitos tiedoista, täytyy poistaa tuo etuluukun kahva ja hitsuutella reijät umpeen...

  • 1 month later...
Posted (edited)
On 3/2/2019 at 10:14 AM, Etelän Hetelmä said:

Päätitkin sitten myydä? Ajan puutteen vuoksi? Se mun sulta ostama tyyppi 3 Variant oli kovempi projekti kuin tämä.

Kokeillaan onko kellään kiinnostusta tähän! on vähän muita suunnitelmia ,joten nyt toistaiseksi ole aikaa tähän...ehkä syksyllä sitten😁

Tämähän on melko iisi projekti..kun ei ole hitsattavaa juurikaan...koneeseen uudet tiivisteet...motti,laatikko ja vetarit sekä jarrujen läpikäynti ja konttorille ja leimalle....helppo prokkis...

Edited by sleepercooler
Posted (edited)
5 hours ago, Tanhis said:

Orkkis konetta ja akseleita tuohon ei tainnut olla tallella.

Ei valitettavasti ole😠, tullut naarimaasta typ4 motilla ja irssillä....ja levyillä

 

Early typ 3:n akselit tuntuu olevan kiven alla....jarru ost varsinkin

Edited by sleepercooler
Posted

Juu niin on kiven alla. Ja sit kun löytyy niin hinta yleensä sen mukainen. Esim itselleni tilasin pääsylkän ranskasta ja ei niitä turhan montaa ollut tarjolla. Takarummut pitäisi vielä jostain löytää.

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...