sleepercooler Posted January 18, 2019 Posted January 18, 2019 TÀmÀn palstan myyntipuolelle putkahti myyntii -63 Notchback vuonna 2016, auto jota olin "himoinnut" jo muutaman tovin...aikanani mietin ostoa, mutta ajattelin kuitenkin ehdottaa myjÀlle vaihtoa silloiseen omistamaani VW 411 varianttiin ja niihÀn autot vaihtoi omistajaa.  Kuvia  3 Quote
APO Posted January 18, 2019 Posted January 18, 2019 Dodii, lisÀÀ kolmosia kehiin, hyvÀ! MinkÀslaiset suunnitelmat? Quote
lasse haukkavuori Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 Typ 3 sia tuppaa esiin hyvÀllÀ tahdilla. Hienoa ettÀ nÀmÀkin pelastuvat. Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? Mulla ois hyvÀt "nÀnni vilkut"  USA pohjalla jos haluaa etuvaloilla kikkailla. Omissa kaikissa kun on suorakaide mallit. Onko kukaan tutkinut koskaan miksi vw tai tuntuu ainakin vuoteen -65 tai -66 eri mallit ei oo lÀheskÀÀn niin mÀtiÀ kun 67- eteen pÀin. ItellÀ kun on kolkkeja 1965,66,67 ja 69 kaikki vanhempaa koppaa niin tuntuu ettÀ 1965 ja 66 on ihan eri laatua kuin 1967 ja toi 69 on niin ohuen tuntuinen. Quote
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 (edited) Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia.. No asiaan, sisĂ€tiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja.  Jarrut muutetaan 5p ja etsinnĂ€ssĂ€ onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekĂ€ eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS. Tai typ3 oma 1500 moottori???  Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveetđ  Noilla suunnitelmilla mennÀÀn alkuunđ„đ„đ„    Edited January 19, 2019 by sleepercooler 1 Quote
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 15 minutes ago, lasse haukkavuori said:  Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? Valitettavasti on!!!! Sattuu olemaan varastossa lyhkÀsellÀ selkÀnojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama?? Quote
EtelÀn HetelmÀ Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 NÀytÀtkö kuvia siitÀ, miten tyyppi 4 moottori on asennettu konehuoneeseen? Quote
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 3 minutes ago, EtelĂ€n HetelmĂ€ said: NĂ€ytĂ€tkö kuvia siitĂ€, miten tyyppi 4 moottori on asennettu konehuoneeseen? Koitan ottaa hyvĂ€t kuvat kun kĂ€yn tallillađđ Quote
APO Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 58 minutes ago, sleepercooler said: Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia.. No asiaan, sisĂ€tiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja.  Jarrut muutetaan 5p ja etsinnĂ€ssĂ€ onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekĂ€ eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS. Tai typ3 oma 1500 moottori???  Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveetđ  Noilla suunnitelmilla mennÀÀn alkuunđ„đ„đ„    Kuulostaa hyvĂ€ltĂ€. Aihio vaikuttaa kuitenkin erittĂ€inkin hyvĂ€ltĂ€, toisin kuin allekirjoittaneella. Quote
lasse haukkavuori Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 1 hour ago, sleepercooler said: Valitettavasti on!!!! Sattuu olemaan varastossa lyhkÀsellÀ selkÀnojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama?? MielestÀni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkÀnojan lukitus ja uudemmissa vipu Quote
sleepercooler Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 3 hours ago, lasse haukkavuori said: MielestÀni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkÀnojan lukitus ja uudemmissa vipu Ok, tÀytyykin katsoa toi kiinnitys, tulee brobleemos verhoilun kannalta,kun ovat erivÀriset kuin nykyiset penkit ja jostain pitÀisi löytÀÀ vaikeasti saatavaa salt&pepper kangasta..... Quote
Tanhis Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 8 hours ago, lasse haukkavuori said: MielestÀni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkÀnojan lukitus ja uudemmissa vipu Ei se ihan noin yksinkertainen ole. ItsellÀkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiÀ varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vÀhÀn erilainen missÀ ei lukitusta. Quote
lasse haukkavuori Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 16 hours ago, Tanhis said: Ei se ihan noin yksinkertainen ole. ItsellÀkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiÀ varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vÀhÀn erilainen missÀ ei lukitusta. eikös pohjalevyn kiskot ole kuitenkin samat Quote
-tipi- Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 (edited) ĂlĂ€ hĂ€vitĂ€/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitĂ€, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessĂ€, vÀÀrĂ€t merkit takana) jos tĂ€mĂ€ on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa. Edited January 20, 2019 by -tipi- Quote
sleepercooler Posted January 20, 2019 Author Posted January 20, 2019 (edited) 27 minutes ago, -tipi- said: ĂlĂ€ hĂ€vitĂ€/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitĂ€, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessĂ€, vÀÀrĂ€t merkit takana) jos tĂ€mĂ€ on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa. Ok, thanks tiedosta, valmistenumeron mukaan tĂ€mĂ€ on 01/63 valmistettu! MinkĂ€lainen kahva kuuluu olla, minkĂ€laiset merkit takana?? Joku vihjas ettĂ€ tĂ€mĂ€ olis N-malli? Edited January 20, 2019 by sleepercooler Quote
-tipi- Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 (edited) S- ja N-mallit tulivat mallivuodelle 1964 elokuussa 1963, sitÀ ennen oli vain VW 1500, joka sinun autosi on. N-malli on pÀÀllepÀin hyvin samankaltainen. NÀissÀ varhaisissa on sivuvilkku ylempÀnÀ kuin S-mallissa, jossa se on kylkilistojen kanssa samassa linjassa. N:ssÀ sitÀ ei ole ollenkaan (tosin tÀstÀ voi olla vuosi kohtaisia eroja).  Etukahvaa ei sulla kuulu olla ollenkaan ja takaluukussa pelkkÀ ns. iso 1500-merkki. Edited January 20, 2019 by -tipi- tarkennus 1 Quote
-tipi- Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 (edited) TÀssÀ kuvassa nÀkyy varhainen takaluukun merkki:  Edited January 20, 2019 by -tipi- Quote
-tipi- Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 (edited) NÀissÀ varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ÀÀn tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitÀÀ korjata sen verran, ettÀ merkit vaihtuivat nÀemmÀ jo ennen vuosimalleja 1963 kesÀllÀ 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69. Edited January 20, 2019 by -tipi- korjaus Quote
Tanhis Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 3 hours ago, lasse haukkavuori said: eikös pohjalevyn kiskot ole kuitenkin samat Kiskot samat. Quote
sleepercooler Posted January 21, 2019 Author Posted January 21, 2019 On 1/20/2019 at 1:42 PM, -tipi- said: NÀissÀ varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ÀÀn tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitÀÀ korjata sen verran, ettÀ merkit vaihtuivat nÀemmÀ jo ennen vuosimalleja 1963 kesÀllÀ 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69. Ok, kiitos tiedoista, tÀytyy poistaa tuo etuluukun kahva ja hitsuutella reijÀt umpeen... Quote
EtelÀn HetelmÀ Posted March 2, 2019 Posted March 2, 2019 PÀÀtitkin sitten myydÀ? Ajan puutteen vuoksi? Se mun sulta ostama tyyppi 3 Variant oli kovempi projekti kuin tÀmÀ. Quote
sleepercooler Posted March 4, 2019 Author Posted March 4, 2019 (edited) On 3/2/2019 at 10:14 AM, EtelĂ€n HetelmĂ€ said: PÀÀtitkin sitten myydĂ€? Ajan puutteen vuoksi? Se mun sulta ostama tyyppi 3 Variant oli kovempi projekti kuin tĂ€mĂ€. Kokeillaan onko kellÀÀn kiinnostusta tĂ€hĂ€n! on vĂ€hĂ€n muita suunnitelmia ,joten nyt toistaiseksi ole aikaa tĂ€hĂ€n...ehkĂ€ syksyllĂ€ sittenđ TĂ€mĂ€hĂ€n on melko iisi projekti..kun ei ole hitsattavaa juurikaan...koneeseen uudet tiivisteet...motti,laatikko ja vetarit sekĂ€ jarrujen lĂ€pikĂ€ynti ja konttorille ja leimalle....helppo prokkis... Edited March 4, 2019 by sleepercooler Quote
Tanhis Posted March 5, 2019 Posted March 5, 2019 Orkkis konetta ja akseleita tuohon ei tainnut olla tallella. Quote
sleepercooler Posted March 5, 2019 Author Posted March 5, 2019 (edited) 5 hours ago, Tanhis said: Orkkis konetta ja akseleita tuohon ei tainnut olla tallella. Ei valitettavasti oleđ , tullut naarimaasta typ4 motilla ja irssillĂ€....ja levyillĂ€  Early typ 3:n akselit tuntuu olevan kiven alla....jarru ost varsinkin Edited March 5, 2019 by sleepercooler Quote
Tanhis Posted March 5, 2019 Posted March 5, 2019 Juu niin on kiven alla. Ja sit kun löytyy niin hinta yleensÀ sen mukainen. Esim itselleni tilasin pÀÀsylkÀn ranskasta ja ei niitÀ turhan montaa ollut tarjolla. Takarummut pitÀisi vielÀ jostain löytÀÀ. Quote
sleepercooler Posted September 8, 2019 Author Posted September 8, 2019 The end.....auto myyty uuteen kotiin.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.