Jump to content

-63 NOTZdamus


Recommended Posts

Posted

TÀmÀn palstan myyntipuolelle putkahti myyntii -63 Notchback vuonna 2016, auto jota olin "himoinnut" jo muutaman tovin...aikanani mietin ostoa, mutta ajattelin kuitenkin  ehdottaa myjÀlle vaihtoa silloiseen omistamaani  VW 411 varianttiin ja niihÀn autot vaihtoi omistajaa.

 

Kuvia

 

20161127_132104.jpg

20161127_122240.jpg

IMG_20190101_154754.jpg

IMG_20190101_154324.jpg

IMG_20190101_154137.jpg

  • Like 3
Posted

Typ 3 sia tuppaa esiin hyvÀllÀ tahdilla. Hienoa ettÀ nÀmÀkin pelastuvat. Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? Mulla ois hyvÀt "nÀnni vilkut"  USA pohjalla jos haluaa etuvaloilla kikkailla. Omissa kaikissa kun on suorakaide mallit. Onko kukaan tutkinut koskaan miksi vw tai tuntuu ainakin vuoteen -65 tai -66 eri mallit ei oo lÀheskÀÀn niin mÀtiÀ kun 67- eteen pÀin. ItellÀ kun on kolkkeja 1965,66,67 ja 69 kaikki vanhempaa koppaa niin tuntuu ettÀ 1965 ja 66 on ihan eri laatua kuin 1967 ja toi 69 on niin ohuen tuntuinen. 

Posted (edited)

Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia..

No asiaan, sisÀtiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja.

 

Jarrut muutetaan 5p ja etsinnÀssÀ onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekÀ eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS.

Tai typ3 oma 1500 moottori???

 

Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveet😁

 

Noilla suunnitelmilla mennÀÀn alkuunđŸ˜„đŸ˜„đŸ˜„

 

 

 

Edited by sleepercooler
  • Like 1
Posted
15 minutes ago, lasse haukkavuori said:

 Onko tuohon vaihdettu uudemman akselit ja penkit? 

Valitettavasti on!!!!  Sattuu olemaan varastossa lyhkÀsellÀ selkÀnojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama??

Posted
3 minutes ago, EtelÀn HetelmÀ said:

NÀytÀtkö kuvia siitÀ, miten tyyppi 4 moottori on asennettu konehuoneeseen?

Koitan ottaa hyvĂ€t kuvat kun kĂ€yn tallilla😁😁

Posted
58 minutes ago, sleepercooler said:

Suunnitelmathan on hellwetin hurjat, niinkuin aina, mutta hihin ne sitten johtaa on toinen asia..

No asiaan, sisÀtiloista pintaruosteet pois ja takapenkin alle pieni hitsipaikka, kaikki ikkunan ja korin tiivisteet uusitaan, lattian putsaus ja maalaus, perus siistimis juttuja.

 

Jarrut muutetaan 5p ja etsinnÀssÀ onkin orkkis rummut ja muut jarrukamat taakse sekÀ eteen levyjarrusetti ja tekniika puolelle on parikin vaihtoehtoa, Swerige poijkarnan asentama typ4 2.0 motti ja takatukivarret on mallia IRS.

Tai typ3 oma 1500 moottori???

 

Ja vanteiksi kolmeviiskutosen repro pellit 4.5 ja 5.5 leveet😁

 

Noilla suunnitelmilla mennÀÀn alkuunđŸ˜„đŸ˜„đŸ˜„

 

 

 

Kuulostaa hyvÀltÀ. Aihio vaikuttaa kuitenkin erittÀinkin hyvÀltÀ, toisin kuin allekirjoittaneella.

Posted
1 hour ago, sleepercooler said:

Valitettavasti on!!!!  Sattuu olemaan varastossa lyhkÀsellÀ selkÀnojalla olevat penkit, onko kaikissa kolkeissa penkin kiinntys sama??

MielestÀni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkÀnojan lukitus ja uudemmissa vipu

Posted
3 hours ago, lasse haukkavuori said:

MielestÀni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkÀnojan lukitus ja uudemmissa vipu

Ok, tÀytyykin katsoa toi kiinnitys, tulee brobleemos verhoilun kannalta,kun ovat erivÀriset kuin nykyiset penkit ja jostain pitÀisi löytÀÀ  vaikeasti saatavaa salt&pepper kangasta.....

Posted
8 hours ago, lasse haukkavuori said:

MielestÀni lyhyt nokkasissa on samat koska omassa 66 on 68 penkit. Vanhemmissa vaijerilla selkÀnojan lukitus ja uudemmissa vipu

Ei  se ihan noin yksinkertainen ole. ItsellÀkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiÀ varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vÀhÀn erilainen missÀ ei lukitusta.

Posted
16 hours ago, Tanhis said:

Ei  se ihan noin yksinkertainen ole. ItsellÀkin ainakin kolmea erilaista kolkin penkkiÀ varastossa. N-mallissa kun oli erilainen (ei lukitusta). Sitten tosiaan vaijerilla ja vÀhÀn erilainen missÀ ei lukitusta.

eikös pohjalevyn kiskot ole kuitenkin samat

Posted (edited)

ÄlĂ€ hĂ€vitĂ€/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitĂ€, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessĂ€, vÀÀrĂ€t merkit takana) jos tĂ€mĂ€ on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa.

Edited by -tipi-
Posted (edited)
27 minutes ago, -tipi- said:

ÄlĂ€ hĂ€vitĂ€/tuhoa etu-/takalasin tiivisteitĂ€, ennen kun olet kokeillut miten uudet tiivisteet istuu. Etu- ja takaluukut taitaa olla vaihtuneet tuoreempiin (kahva edessĂ€, vÀÀrĂ€t merkit takana) jos tĂ€mĂ€ on pre-S auto kuten vilkut ja takaheijastimet vihjaa.

Ok, thanks tiedosta, valmistenumeron mukaan tÀmÀ on 01/63 valmistettu! MinkÀlainen kahva kuuluu olla, minkÀlaiset merkit takana??

Joku vihjas ettÀ tÀmÀ olis N-malli?

Edited by sleepercooler
Posted (edited)

S- ja N-mallit tulivat mallivuodelle 1964 elokuussa 1963, sitÀ ennen oli vain VW 1500, joka sinun autosi on. N-malli on pÀÀllepÀin hyvin samankaltainen. NÀissÀ varhaisissa on sivuvilkku ylempÀnÀ kuin S-mallissa, jossa se on kylkilistojen kanssa samassa linjassa. N:ssÀ sitÀ ei ole ollenkaan (tosin tÀstÀ voi olla vuosi kohtaisia eroja).

 

Etukahvaa ei sulla kuulu olla ollenkaan ja takaluukussa pelkkÀ ns. iso 1500-merkki.

Edited by -tipi-
tarkennus
  • Like 1
Posted (edited)

TÀssÀ kuvassa nÀkyy varhainen takaluukun merkki:

 

jhnback09.jpg

Edited by -tipi-
Posted (edited)

NÀissÀ varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ÀÀn tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitÀÀ korjata sen verran, ettÀ merkit vaihtuivat nÀemmÀ jo ennen vuosimalleja 1963 kesÀllÀ 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69.

Edited by -tipi-
korjaus
Posted
3 hours ago, lasse haukkavuori said:

eikös pohjalevyn kiskot ole kuitenkin samat

Kiskot samat.

Posted
On 1/20/2019 at 1:42 PM, -tipi- said:

NÀissÀ varhaisissa oli muuten myös ihan oma etuluukun VW-merkki. S:ÀÀn tuli sama kuin Kuplissa. Nyt pitÀÀ korjata sen verran, ettÀ merkit vaihtuivat nÀemmÀ jo ennen vuosimalleja 1963 kesÀllÀ 1962. Ei sulla on oikeat merkit, mutta etuluukun kahva on 1600 '66-69.

Ok, kiitos tiedoista, tÀytyy poistaa tuo etuluukun kahva ja hitsuutella reijÀt umpeen...

  • 1 month later...
Posted (edited)
On 3/2/2019 at 10:14 AM, EtelÀn HetelmÀ said:

PÀÀtitkin sitten myydÀ? Ajan puutteen vuoksi? Se mun sulta ostama tyyppi 3 Variant oli kovempi projekti kuin tÀmÀ.

Kokeillaan onko kellÀÀn kiinnostusta tĂ€hĂ€n! on vĂ€hĂ€n muita suunnitelmia ,joten nyt toistaiseksi ole aikaa tĂ€hĂ€n...ehkĂ€ syksyllĂ€ sitten😁

TÀmÀhÀn on melko iisi projekti..kun ei ole hitsattavaa juurikaan...koneeseen uudet tiivisteet...motti,laatikko ja vetarit sekÀ jarrujen lÀpikÀynti ja konttorille ja leimalle....helppo prokkis...

Edited by sleepercooler
Posted (edited)
5 hours ago, Tanhis said:

Orkkis konetta ja akseleita tuohon ei tainnut olla tallella.

Ei valitettavasti ole😠, tullut naarimaasta typ4 motilla ja irssillĂ€....ja levyillĂ€

 

Early typ 3:n akselit tuntuu olevan kiven alla....jarru ost varsinkin

Edited by sleepercooler
Posted

Juu niin on kiven alla. Ja sit kun löytyy niin hinta yleensÀ sen mukainen. Esim itselleni tilasin pÀÀsylkÀn ranskasta ja ei niitÀ turhan montaa ollut tarjolla. Takarummut pitÀisi vielÀ jostain löytÀÀ.

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...