Jump to content

pulttijaon teettäminen / hinta tiedustelu


Guest ManuOtus

Recommended Posts

Guest ManuOtus

Elikkä olisi tarkoitus teettää toinen jako rumpuihin, ja samalla ilmeisesti pitää keskinapaa pikkuisen pienentää?

 

Mutta itse asiaan, paljon on teillä ko. operaatio kustantanut?

 

t. Manu

Link to comment
Guest Toheltaja

4 pulttiset on 14x1,5 ja vanhemmat 5 pulttiset 12x1,25, paitsi T-2 jossa sama 14x1,5 myös 5 pulttisissa.

 

Mie otin noista viimesistä 10-15€ per rumpu ku tekasin... Ja siihen rahaan osa saa olla puhdas ja muutenkin sen kuntoinen että kannattaa tehdä jaon muutos. Vanhoihin kaakkoihin joissa rummun kitkapinta on ihan morjen o aika turhaa tehdä...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Nelipulttijaon sisään mahtuu vissiin 4x100 jako ainakin M12x1.5 pulteilla, mutta jos jotain muuta jakoa havittelet, niin sitten pitää hommata sokeet rummut.

Link to comment
Guest Toheltaja

CNC:llä ja enää noita en tee. Tosiaan 12mm pulteilla tai pinnapulteilla onnistuu, 14mm ei... Tosin en tiedä yhtään autoa jossa ois satasen jako 14mm jengalla.

Link to comment
Guest ManuOtus
CNC:llä ja enää noita en tee. Tosiaan 12mm pulteilla tai pinnapulteilla onnistuu, 14mm ei... Tosin en tiedä yhtään autoa jossa ois satasen jako 14mm jengalla.

 

sekö ei onnistu sitten tuolla 14mm pultilla? tästä pitää tuumata paikallisen sepän kanssa ;)

Link to comment
Guest Mika Raussi

Mie kans vähän kattelin tota 1.25 nousua mut en viittiny sanoa mitään kun en oo vanhempia volkkareita räplännynnä.

 

Ja taitaa tosiaan kaikki 4x100 jaolliset vanteet olla 12 millin pulteille, eli siks kannattaa panna se.

Link to comment
  • 1 month later...

nostetaas tää kun olis kysyymys ;)

 

eli mitenkäs tää nyt onnistuis kun on itellä on uudet rummut/levyt siis 4p ja tarttis saaha 4x100 jako niihin. eli onnistuuko helposti koti konstein, eli riittääkö paja vasara ja pylväs porakone :) :)

 

vai pitääkö viiä jonnekkin koneistamolle kun ei viittis pilaa niitä rumpuja?

 

niin ja mistäs saa noita pinnapultteja siis 12mm jotka riittää aluvanteelle.

 

ja joku paikka tässä lähellä missä halavalla tekis tän homman jos ei onnistu helposti kotona..

Link to comment
Guest ManuOtus

Itse vein koneistajalle rummut joka teki reiät oikeisiin kohtiin, kävin hakemassa pulttikaupasta pultit 12x1.25 ja 10 lujuus luokkaa vein ne koneistajalle joka teki sitten kierteet rumpuihin ja laittoi pultit lukitteella kiinni rumpuihin.

 

pultit maksoivat n.25€

koneistaja on tuttu joten sieltä ei laskua tule.

Link to comment

Minä teetin laipan(jakorinki possun jaolle)porasin siihen reijät, Rummuista sorvatiin hieman keskireikää(vetarin pätkä sorvissa että tuli keskelle) tai sitä uloketta että saatiin ohjaus laipalle siitä keskeltä. Porasin säteis/pylväsporalla laippaa apuna käyttäen rumpuihin reijät, terä pois ja tapilla kierteet (säteisporalla myös, säädettävä kierrosnopeus ja räikkäpakka) ja valmis. Homma vaatii mielestäni aika järeet koneet(ja hieman AT:ta), ei vättämättä onnistu kotona, tai mistä minä tiedän millaisia konepajoja jollain kotona on...

Link to comment

Mä käytin aluvannetta porausjiginä (tarkasti keskireiästään ohjaava). Sorvasin vanteen pultin reikään sopivan ohjurin, jonka keskireikä oli jämpti keskiöporaan. Keskiöporalla ja käsiporalla merkkasin reiän paikat, sitten halvalla pylväsporakoneella reiät valmiiksi ja jengat perään. Tää tosin oli possujakoon, eli helpompi homma kun yksi reikä oli valmiina.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...