Jump to content
Sign in to follow this  
kari

Type 3 virranjakaja

Recommended Posts

Onnistuin katkaisemaan virranjakajan kiristyspultin - on aika hankalassa kolossa muutenkin - onko ideoita? Siihen ei taida päästä käsiksi kunnolla iolman että kone irti?? Ajoitus liki ok mutta kaippa tuo pitäis jotenkin saada kuntoon?? Apuva siis? Ideoita?

Share this post


Link to post

Katkaisitko kampikammioon tulevan pinnapultin vai jakajan kiristävän pultin pannassa. Jokatapauksessa molemmat on ihan helposti korjattavissa. Ja helppous alkaa jakajan ylösnostamisella.

Share this post


Link to post

Juu, tutkin - tuohan irtoaa ok ja pultti lienee vain vahdettavissa sitten - virranjakajas ylös ja lukituskiinnike / clmp lähtenöö mukana? Ol vaan ahdas kolo ja heti ei hommaa hiffanna... liittyykös tuohon jakajan irrotukseen jotain jippoja että osuu myös takaisin- näistä liikkuu monta versiota? Kiitoss.

Share this post


Link to post

Älä pyöritä moottoria sen jälkeen kun otat virranjakajan ylös. Kun virranjakaja on ylhäällä, niin lukituskiinnike on vielä 13 mm pultilla kiinni kampikammiossa. Kun sen pultin ruuvaat irti, lähtee lukituskiinnike irti, ja voit laittaa siihen uuden pultin. Kun laitat virranjakajan takaisin, niin pyörität virranjakajan akselia, kunnes virranjakajan pohjassa olevat ulokkeet osuvat kampikammiossa olevan akselin koloihin.

Share this post


Link to post
13 hours ago, kari said:

Juu, tutkin - tuohan irtoaa ok ja pultti lienee vain vahdettavissa sitten - virranjakajas ylös ja lukituskiinnike / clmp lähtenöö mukana? Ol vaan ahdas kolo ja heti ei hommaa hiffanna... liittyykös tuohon jakajan irrotukseen jotain jippoja että osuu myös takaisin- näistä liikkuu monta versiota? Kiitoss.

Ei siinä mitään jippoja ole nostat ylös ja annan käyttörattaan olla paikallaan. Jakaja menee käyttörattaaseen vain yhteensuuntaan. Suurin asia mitä pitää katsoa on että jakaja menee pohjaan asti kun takaisin laittaa, ja ei tarvitse voimaa pohjaan menemiseen.

 

Sytytys tietenkin pitää katsoa vaihdon jälkeen uudelleen kohdalle, mutta saa sen suurinpiirtein kohdalleen jos ei pyöritä konetta ja merkitsee pyörijän asennon jakajan runkoon nähden ennen kuin irroittaa jakajan.

 

Ja type3 koneessa on se ns. pitkällä ruuvilla oleva lukituspanta eli type1 panta ei tähän suoraan käy paikalleen.

Share this post


Link to post
On 8/4/2019 at 6:36 PM, Etelän Hetelmä said:

Älä pyöritä moottoria sen jälkeen kun otat virranjakajan ylös. Kun virranjakaja on ylhäällä, niin lukituskiinnike on vielä 13 mm pultilla kiinni kampikammiossa. Kun sen pultin ruuvaat irti, lähtee lukituskiinnike irti, ja voit laittaa siihen uuden pultin. Kun laitat virranjakajan takaisin, niin pyörität virranjakajan akselia, kunnes virranjakajan pohjassa olevat ulokkeet osuvat kampikammiossa olevan akselin koloihin.

13mm pultilla... 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...