JTG Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 (edited) Mikähän mahtaisi olla pielessä, kun vasen takapyörä vipottaa jonkun verran? Ajattelin ensin, että uusi vanne on kiero, mutta nostin perän ylös ja "ajoin" paikallaan ja huomasin, että rumpu vipottaa. Takarummut on aika uudet, vaihdoin ne puolelta toiselle, taas vasen vipotti. Huomasin sellaisen, että kiristettäessä rummun mutterin juuri ja juuri niin kireälle, ettei ole välystä niin vipotusta ei ole. Kun kiristää kunnolla, niin taas vipottaa. Purkasin laakerin pois, kaikki prikat ja spacerit olivat oikein, vetarin boorit on kunnossa, laakerikaan ei vaikuta kuluneelta. 🤔 Swingiperä, lyhyet vetarit. Edited April 10, 2020 by JTG Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 Vahva veikkaus sille että vetarin pää on kiero. Quote Link to comment
JTG Posted April 10, 2020 Author Share Posted April 10, 2020 9 minutes ago, metake said: Vahva veikkaus sille että vetarin pää on kiero. Ai perhana... onko yleistäkin näissä? Quote Link to comment
Racing Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 4 hours ago, JTG said: Ai perhana... onko yleistäkin näissä? 4 hours ago, JTG said: Ai perhana... onko yleistäkin näissä? On,jos on ottanut jossain vaiheessa osuman tai vaurion aksilan päähän,helppo mitata kellolla aksilan päästä useimmissa tapauksissa silmäkin riittää. Quote Link to comment
JTG Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 (edited) Vetarin pää ei mielestäni näytä olevan kiero. https://youtu.be/T7D4gtdeLP4 Ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko vanha mutteri jäädä kiristettäessä hiukan vinoon ja pakottaa rummunkin vinoon? Sitä on kuitenkin aika monta kertaa kiristelty isolla momentilla... Edited April 11, 2020 by JTG Quote Link to comment
metake Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 1 hour ago, JTG said: Ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko vanha mutteri jäädä kiristettäessä hiukan vinoon ja pakottaa rummunkin vinoon? Sitä on kuitenkin aika monta kertaa kiristelty isolla momentilla... Mahdollisesti, mutta sitten spoorin pitää olla jo niin väljä että rummun (tai vetarin) saa heittää roskiin. Rummussahan ei juurikaan ole välystä sivuttain silloin kun molempien spoori on kunnossa. Quote Link to comment
JTG Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 Vanha mutteri oli aika nihkeä, laitoin varastosta Citikan mutterin, jossa on laippa. Nyt on huomattavasti parempi, tuo nykyinen heitto johtunee kiinalaisen vanteen laadusta... https://youtu.be/nEmPHh6t0hE Quote Link to comment
JTG Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 Saako uusia lyhkäisiä vetareita muuten jostakin, jos tulee tarve? Googlettamalla löytyi lähinnä pitkää... Quote Link to comment
ARTO Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Kuulostaa uhkarohkealta tempulta pitää saksalaisen auton rumpu ranskalaisella mutterilla paikallaan🤓 1 Quote Link to comment
JTG Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 22 minutes ago, ARTO said: Kuulostaa uhkarohkealta tempulta pitää saksalaisen auton rumpu ranskalaisella mutterilla paikallaan🤓 Toivottavasti sokka pitää, jos tulee hylkimisreaktio. 😃 Quote Link to comment
hpa Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Kokeile toisen puolen mutterilla ja käsijarru irti.Ranskalaista kannattaa kokeilla oikealla puolella kiertyy omia aikojaan kiinni päin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.