Jarmo Lummi Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 http://www.gallupit.com/racepark/survey.php?sid=28 http://www.sunrisecruisers.com/index/in ... &Itemid=50 rataankevetoomukseen NIMIÄ RATAHANKETTA TUKIEN ETTÄ SAATAISIIN TULEVAISUUDESSA KUNNOLLINEN MOOTTORIURHEILUKESKUS VAASAN SEUDULLE. Kiihdytystapahtumissa voisi kehittää VW harrasteauotapahtumat myös. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 Hanke menossa eteenpäin joten toivoisi muualtakin suomesta kannustusta ja nimiä jotta saataisiin huippu tapahtumia järjestettyä myös tällä leveyspiirillä. menossa mukana RytöOvalRacing Quote Link to comment
-Puide- Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Onko tuosta mitää uutta tilanne katsausta missää saatavilla? Onko asia edennyt yhtään vai polkeeko paikallaan kuten täällä Vaasassa on tapana asioilla polkea? -MP- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 24, 2006 Author Share Posted November 24, 2006 Paikallislehdessä pikkaisen jo mainintaa että olis tulossa. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Vaikea on uskoa ku ei ole jalkapallosta kyse tai luistimista. Ei taida olla kaupungilla rahaa mihinkää tuollaseen rataan ainkaan 10v. Siitä hauska että muissa ku kiihdytys piireissä ei olla oikein sytytty tuolle hankkeelle. Näin olen ainakin ymmärtäny.. Tai ainakaan että kaikki tulis samaan paikkaan. Ymmärtääkseni nämä muut haluisi oman paikan koska eivät näe kiihdytys kisoja minään autourheiluna... Luulisi että ku puhalletaan yhteen hiileen niin sais jotain aikaseksikin. Itte on pistetty nimi paperiin + kaikki sukulaiset ym ym Quote Link to comment
Ketsa Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Eikö olisi fiksumpaa tehdä kiihdytyssuora Jurvaan, missä on jo rata-autoillaan? Enempi rahaa kertyisi yhteen paikaan, joten esim. ravintolatilat + pukuhuoneet + kisanjohtotilat ja katsomot voisivat olla jossain vaiheessa hyvätkin... Sijaintinakin Jurva on varmasti suuremmasta osasta maata katsottuna parempi kuin Vaasa. Quote Link to comment
-Puide- Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Eikö olisi fiksumpaa tehdä kiihdytyssuora Jurvaan, missä on jo rata-autoillaan? Enempi rahaa kertyisi yhteen paikaan, joten esim. ravintolatilat + pukuhuoneet + kisanjohtotilat ja katsomot voisivat olla jossain vaiheessa hyvätkin... Sijaintinakin Jurva on varmasti suuremmasta osasta maata katsottuna parempi kuin Vaasa. Nono ei ny ruveta puhuun Jurvasta... =D Jurva on kuitenkin ihan eri paikkakunta... ja mitä sijaintiin tulee niin voitko perustella tuon? Vai onko tuo 50 km ero helsingistä katsottuna ratkaseva... jos taas kattoo oulusta niin etu on Vaasalla. Lisäksi vaasan pääsee myös Junalla ja lentokoneella ja koko matkan valtatietä pitkin... =) "jurvalaiset ei vedä herneitä sit" =P Quote Link to comment
-tipi- Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Eiks toikin keskustelu jo käyty kerran: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3254-vaasaan-moottorirata/ Quote Link to comment
Ketsa Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Kyllä 50km on kolmevarttia traileri perässä. Jos arkipäivänä lähtee testaamaan, niin on tuolla matkalla paljon merkitystä. Jos taasen on menossa johonkin tapahtumaan vartavasten, niin silloinhan tuo matka on häviävän pieni. Sen lisäksi, että Jurvassa on jo valmis rata mutka-ajoon, on Jurvan etuna radan sijainti keskellä ei mitään. Jos Vaasaan tulee rata, niin ei varmasti mene kauan kun se jo jotain häiritsee... Tipi voi pitää huolen ihan vaan omasta puolestaan siitä, että ei kirjoita samaa asiaa kahdessa topikissa. Quote Link to comment
-Puide- Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 -tipi- said: Eiks toikin keskustelu jo käyty kerran: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3254-vaasaan-moottorirata/ No aika lyhkäne keskustelu oli. Mutta ilmeisesti se sitte riittää ja tää asia voidaan unohtaa...=) Quote Link to comment
-Puide- Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Kyllä 50km on kolmevarttia traileri perässä. Jos arkipäivänä lähtee testaamaan, niin on tuolla matkalla paljon merkitystä. Jos taasen on menossa johonkin tapahtumaan vartavasten, niin silloinhan tuo matka on häviävän pieni. Sen lisäksi, että Jurvassa on jo valmis rata mutka-ajoon, on Jurvan etuna radan sijainti keskellä ei mitään. Jos Vaasaan tulee rata, niin ei varmasti mene kauan kun se jo jotain häiritsee... Tipi voi pitää huolen ihan vaan omasta puolestaan siitä, että ei kirjoita samaa asiaa kahdessa topikissa. Sama juttu tuo ~50km jos ajellaan vaasasta Jurvaan... =) Jos rata oikeen joskus saataisiin rakennettua nii tuskimpa sitä puretaan jos joku ei ole tajunnut että siitä lähtee jonkin verran melua ja valittanu ajoissa. Vaasassa taas plussana olis majotus yms. palvelut lähellä, valtatien varrella ja jos se ny tulis vaik runsoriin niin myös lentokenttä ihan vieres, pääsee eteläsuomalaisetkin alle tunnis radalle kattomaan kisoja ja illaks koti kirkonmäelle kaljalle jos tuppukylän meno ei kiinnosta...=D Quote Link to comment
Ketsa Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Juu, kyllä minäkin haluaisin radan takapihalleni. Mutta ei kannata kiihdytysväen ihmetellä, että miksi muiden asvalttilajien väki ei kaudeasti innostu Vaasan ratahankkeesta, koska toimivat (mutta kehitystäkin kaipaavat) mutkaradat löytyvät jo kahdesta paikkaa pohjanmaata. Touhuun tarvitaan kuitenkin runsaasti talkooväkeä ja sen väen hajauttaminen entistä useampaan kohteeseen ei varmasti auta asiaa. Varsinkin nyt kun ratapuolen SM -sarjojakin yritetään ensivuonna puhaltaa henkiin oikein tosissaan nykyisten ratojen lähiseutujen seurojen toimesta. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 vaikken noilla leveyksillä asukaan, kannattaisin itse muun moottoriradan yhteyteen rakennettavaa sudittelusuoraa. turskin paljon harrastamsita vaikeuttaa vaikka radalle olisikin maktaa 50 kilsaa. tääl "lapissa" ku on melekein se 50 kilsaa matkaa lähimpään maitokauppaan,heh Quote Link to comment
metake Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Jos rata oikeen joskus saataisiin rakennettua nii tuskimpa sitä puretaan jos joku ei ole tajunnut että siitä lähtee jonkin verran melua ja valittanu ajoissa. Joopa joo, mihinkäs se Keimola taas katosikaan... Ja täällä läheltä keskustelua seuranneena ei hyvältä näytä Ahveniston tilannekaan, ilmeisesti 2008 loppuu radan käyttö arki-iltaisin. Hyvinkään ralli-cross rata on liipaisimella, koska viereen tulee asunto alue. Hyrylässä ehdittiin upouudella karting-radalla ajaa 1 kesä, kunnes paikallinen asukasyhdistys sai sen suljettua. Paljonko esimerkkejä haluat lisää? Quote Link to comment
-Puide- Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 No ei nyt pidä heti pessimistiksi ryhtyä...=D Mutta kyllä mä sen sanon että jos lentokentän viereen rakenneteaan moottorirata niin on se ny kumma jos se melun takia suljettaisiin... Vaan onhan maailma ihmeellinen. Tosin jos asukkailla on valita vaihtoehdot a) moottorirata tai b)voimalaitosten hiilijäte varasto niin kummakohan he valitsevat.. =D No okei en tiedä tarkkaan onko tuo jälkimmäinen vaihtoehto ollut edes niin vakava vaihtoehto mutta myös tälläistä on runsorin alueelle suunniteltu =) Quote Link to comment
metake Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Mutta kyllä mä sen sanon että jos lentokentän viereen rakenneteaan moottorirata niin on se ny kumma jos se melun takia suljettaisiin... Vaan onhan maailma ihmeellinen. Se Hyvinkään rallicross rata ON lentokentän vieressä. Vähän pienempi kenttä kuin vaasassa, mutta kenttä kuitenkin, ja ihan aktiivikäytössä. Juu ei ollut tarkoitus pessimismiä lietsoa, mutta Ketsan kanssa olen täysin samaa mieltä siitä, että moottoriradat pitäis nykyään rakentaa vähintään 50 km päähän lähimmästä asutuksesta. Siinä ei paljon mikähäkkiset ja kimiräikköset paina, kun suuri yleisö ottaa silmätikuikseen "meluavat ja saastuttavat" moottoriradat ;) Quote Link to comment
Ketsa Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Kangasalan karting rata kanssa joutui heti melusta ongelmiin. Motoparkissa häiriinty oravat. Botniaring ja Alastaro on pohjavesialuetta. Onko Kemora vielä puhtailla papereilla? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 Potniaringin käyttöprosentit on Suomen huippuluokkaa siis ei ole vapaita aikoja iltoja viikonloppuja juuri olleskaan joten hienoa että mutkaradalla toimii homma. Alastaron pohjavesialueen juttuja kun lukenut että rupeisivaty imeytystekniikalla pumppaamaan vettä hiekkakankaille saa radan pois käytöstä alle aika yksikön. Potniaringin ja uuden ihan erilaisen ratahankkeen välinen matka noin 75km ja mutkaradan suunnittelussa ollut sellaisia henkilöitä jota eivät alunperin kiihytysrataakin haaveilevien asioita kuunnelleet joten nyt on erilaista rataa ajatuksessa joka olisi toisenlaisille lajeille. Hienoa että rata ajokkien SM arvoja ja kisoja elvytetään oikeen kunnolla ajatellen että ne supersaloon porukat ajais huipputehokkailla mutta? mutta tällainen tavallinen harratsaja kaipaa katukiihdytys mahdollisuuksia ja siksipä se onkin onneksi erilainen ratahanke jonne tulisi ihan muut lajit sekä harrastemahdollisuudet motorsportin merkeissä kuin mutkaradalla. Tulevaisuus sen näyttää mutta toiveet uuden radan kansainvälisen kiihytyspätkän ja muiden lajien suhteen lämmittää mieltä että jos sellainen tänne tulisi olisi se hieno asia. Joka pitäjässähän motorsport rata pitäisi olla siitä se poijjankoltiaanenki tykkää ja miehistä mittaa sekä naiset kisaamaan kans tai ainakin katsomaan ja viihtymään sekä viihdyttämään kiihdyttämään... Käykäähän pistämässä vetoomukseen nimiä ei se ainakaan varmaan ketään haittaa vaikka tänne maaseudulle tulisikin uusi kiihdytysrata muiden ratojen joukkoon? yksi paikka lisää kunnon VW tapahtumille jos joku vielä harrastaa sellaista kuin VW ajokkia ja kiihdyttelyä tms..... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.