Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Moi ! missähän vika "pilee "kun ei tulpille tule kipinää, Sähkölaitteet kaikki uusia. Jännite tulee virranjakajalle 11,5 v, käreltämitattuna,, Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Marko Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Jotakin on pielessä jos jakajalle tulee jännite. Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Joo hhmm,,,,, entäs olisiko syy konkassa jos se olis pimee tai Sytytyspuola. Kenellä kokemusta tälläisestä pikkuviasta ? Tänään käyn varalta ostamassa noi uudet,,,,,, Seppo Lehmosta Quote Link to comment
-MITO- Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Siis olet uusinut kaikki sytytysosat ja nyt ei toimi? Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Näin on uusilla osilla ajoin baut 1500km,,,,,johdot on ihan kytketty kaavionmukaan mut kun ei niin ei pelitä ! Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Ketsa Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Lyökö kärjet kipinän kun raotat niitä vaikkapa ruuvarilla? Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 En tuota kokeillut mut 11,5 volttia tulee kärjillle Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Tuli muuten mieleen ,,,pitääkö olla etuvastus ennen puolaa ?? Quote Link to comment
-MITO- Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Ei pidä. Ihan semmonen perus puola käy. Quote Link to comment
-MITO- Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Kokeile jollain vanhalla puolalla Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 voikko olla syys jos koneen maadoitus on heikoinlenkki ? Vanhalla eilen testasin mut kun se saattaa olla aikansa elänyt !! Quote Link to comment
-MITO- Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Meneekö vaihdelaatikosta maakaapeli runkoon? Kokeile nyt kuitenkin toisella puolalla. Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Kyllä sinne menee mut ,muistelen että se on hiukka kuumentunut joskus kuuskytluvulla,,,,,,,mut kyl siinä olis tietty korjaamisenvara,,, Quote Link to comment
NO H2O Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Vaikka jakajalle tulee jännite, niin kokeilepa vielä sitä että vedät virran suoraan akulta puolalle... Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Samaa äsken työkaveri ehdotti,,,,,,mut konkan vein mitattavaksi äsken tuonne yhteen paikkaan he epäili että konkka olis kuivunut ,mut en rohjennut kysyä että mitä tarkoitit ?? Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Jeps. konkka on kunnossa toimii jetsulleen,, Mut sellainen vika tuli tässä mieleen että olisko mahdollista että kun starttaa niin silloin ei virtasta meekkään sytskänpuolelle ,,,,,,,mut kokeilen tuota suoraan yhteyttä akkuun, se todistas tuon mun ehdotuksen että katoaako virtanen jonnekkin starttauksen yhteydessä.... "sulakerasia"olis seuraava epäilyksen kohde. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Jeps... Ihan samaa ajattelin itsekin. Omassa kuplassani oli joskus semmoinen vika, siis siksi oli joskus pois ajosta jäänytkin, että kun starttasi niin hävitti virran jakajalta. Ongelma korjautui kun kävin läpi virtapuolen liittimet. Sekin käynnistettiin silloin joskus samaisella tempulla, siis että vedettiin suora piuha akulta puolalle. Aika on siitä kumma systeemi että se saa mitä kummempia ominaisuuksia aikaan erilaisissa vempaimissa ;-) Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Oman auton sulakerasialta löytyi vika vastaavaan ongelmaan. Oli se yksi proppu päistään niin hapettunut, että ei aina jaksanut sähköä johtaa. Tulipahan tuotakin vikaa metsästettyä jonkin aikaa, koska yleismittarille osasi tuo kosketushäiriö niin pahasti valehdella. Eli ohmimittari näytti vastukseksi nollaa. Tuo ohmimittarin virta kun on niin pieni että jaksaa mennä läpi melkein mistä vaan. Vasta kun tajusin mitata sulakkeen jännitehäviön samalla kun pidin avainta starttiasennossa, alkoi homma selvitä... Quote Link to comment
-tipi- Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Miten voi sulakkeesta moinen johtua, kun puolalle tuleva virta ei tule sulakkeen läpi vaan pelkästään virtalukon? Ainakaan useimpien näiden kaavioiden mukaan. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Vuosia tuosta on nyt kulunut jo kymmenkunta, eli saattaa aikakin jo kullittaa muistot. ;) Mutta niin vain oli omassa autossa että yhden taulussa olleen sulakkeen kautta tuokin virta kulki. Tiedä sitten kuka sen oli niin kytkenyt? Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 No niin,,,en tiedä oliko vika missä mut sulakerasian takana,,,, oli yllättäin apikoliittimet löystyneet vaikka kaikki on uutta ,,eikä mitään aletavaraa,, Huomenna taidan kaikki ne piuhat vetää tinalla kinni sulakerasian taakse .Silleen varmuuden vuoksi. Tuo varmaan auttoi se harppijohdon kytkeminen akulta puolalle,,en tiedä nää on niitä ihmeellyksiä näin vaativassa autosa kun ilmavolkkarissa ,,jappaanin pojat olisi ymmällä näistä automobiileistä,,,, .Se siitä ,, mut en tiedä itsekkään mistä se kipinä tuli mut nyt se toimii kuin volkkarin pitääkin. Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Marko Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Älä kuitenkaan vedä tinaa se hapettuu ja sen jälkeen ei toimi senkään vertaa. Puristusliitos tehtynä oikeilla välineillä on paljon luotettavampi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.