Jump to content

Kipinähävisi ?


Guest wiima-62

Recommended Posts

Guest wiima-62

Joo hhmm,,,,, entäs olisiko syy konkassa jos se olis pimee tai Sytytyspuola. Kenellä kokemusta tälläisestä pikkuviasta ?

Tänään käyn varalta ostamassa noi uudet,,,,,,

 

Seppo Lehmosta

Link to comment
Guest wiima-62

Samaa äsken työkaveri ehdotti,,,,,,mut konkan vein mitattavaksi äsken tuonne yhteen paikkaan he epäili että konkka olis kuivunut ,mut en rohjennut kysyä että mitä tarkoitit ??

Link to comment
Guest wiima-62

Jeps. konkka on kunnossa toimii jetsulleen,,

 

Mut sellainen vika tuli tässä mieleen että olisko mahdollista että kun starttaa niin silloin ei virtasta meekkään sytskänpuolelle ,,,,,,,mut kokeilen tuota suoraan yhteyttä akkuun, se todistas tuon mun ehdotuksen että katoaako virtanen jonnekkin starttauksen yhteydessä.... "sulakerasia"olis seuraava epäilyksen kohde.

Link to comment

Jeps... Ihan samaa ajattelin itsekin.

 

Omassa kuplassani oli joskus semmoinen vika, siis siksi oli joskus pois ajosta jäänytkin, että kun starttasi niin hävitti virran jakajalta. Ongelma korjautui kun kävin läpi virtapuolen liittimet.

 

Sekin käynnistettiin silloin joskus samaisella tempulla, siis että vedettiin suora piuha akulta puolalle.

 

Aika on siitä kumma systeemi että se saa mitä kummempia ominaisuuksia aikaan erilaisissa vempaimissa ;-)

Link to comment

Oman auton sulakerasialta löytyi vika vastaavaan ongelmaan. Oli se yksi proppu päistään niin hapettunut, että ei aina jaksanut sähköä johtaa.

 

Tulipahan tuotakin vikaa metsästettyä jonkin aikaa, koska yleismittarille osasi tuo kosketushäiriö niin pahasti valehdella. Eli ohmimittari näytti vastukseksi nollaa. Tuo ohmimittarin virta kun on niin pieni että jaksaa mennä läpi melkein mistä vaan.

 

Vasta kun tajusin mitata sulakkeen jännitehäviön samalla kun pidin avainta starttiasennossa, alkoi homma selvitä...

Link to comment

Vuosia tuosta on nyt kulunut jo kymmenkunta, eli saattaa aikakin jo kullittaa muistot. ;)

 

Mutta niin vain oli omassa autossa että yhden taulussa olleen sulakkeen kautta tuokin virta kulki. Tiedä sitten kuka sen oli niin kytkenyt?

Link to comment
Guest wiima-62

No niin,,,en tiedä oliko vika missä mut sulakerasian takana,,,, oli yllättäin apikoliittimet löystyneet vaikka kaikki on uutta ,,eikä mitään aletavaraa,,

Huomenna taidan kaikki ne piuhat vetää tinalla kinni sulakerasian taakse .Silleen varmuuden vuoksi. Tuo varmaan auttoi se harppijohdon kytkeminen

akulta puolalle,,en tiedä nää on niitä ihmeellyksiä näin vaativassa autosa kun ilmavolkkarissa ,,jappaanin pojat olisi ymmällä näistä automobiileistä,,,, .Se siitä ,, mut en tiedä itsekkään mistä se kipinä tuli mut nyt se toimii kuin volkkarin pitääkin.

 

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...