Sami Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 Ei kyseessÀ siis 1975 pallokeula. Vakaaja vaihdettu. Anturi vaihdettu ja silti nousee vaan punasen yli ja kun koittaa tankata niin menee about 10 litraa bensaa tankkiin kun taas mittari nÀyttÀÀ ettÀ bensaa olisi tankissa 1/4 osaa. Nyt kaivattais apuja.. Saman teki vanhan vakaaja ja anturin kanssa myös. Quote
EtelÀn HetelmÀ Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 Munkin pallokeulan bensamittari osoittaa omiaan. Jo 14 vuotta menty siten, ettÀ tankkaa aina tÀyteen, ja kirjoittaa km-lukeman paperille. 60 litran tankilla pÀÀsee ainakin 400 km, jos ei aja kaupungissa paljoa. Quote
metake Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 Onko anturin maadoitus kunnossa?LĂ€hetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
x-pj Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 SiellÀ on huono kontakti jossain liitoksessa. Bensamittarin toiminta perustuu anturilta tulevaan vastukseen. Pieni vastus (10 ohm) tankki tÀynnÀ, iso vastus (90 ohm) tankki tyhjÀ. Jos johdoissa tai niiden liitoksissa on pientÀkin vastusta se vÀÀristÀÀ tulosta.  ps. ohmiluvut vedetty ulkomuistista, mutta suuntaa antavia. Quote
Sami Posted September 19, 2021 Author Posted September 19, 2021 Okei. Kiitos. tarkastan nuo asiat. Quote
Tanhis Posted September 20, 2021 Posted September 20, 2021 (edited) Niin ja lÀhtökohtana tietty ettÀ asennettu oikeanpituinen ja oikeilla ohmiarvoilla varustettu anturi.  SieltÀ voisi koettaa laittaa anturin johdon tankin runkoon kiinni ja katsoa meneekö mittari tappiin, silloin saa ainakin selvyyden toimiiko kaikki muut paitsi anturi.  Ja tietenkin ohmien mittauksella anturista saa todettua anturin toiminnan. Mutta tÀmÀkin voi hÀmÀtÀ jos maa kontakti ei ole anturin ja rungon vÀlissÀ kunnossa. Edited September 20, 2021 by Tanhis Quote
metake Posted September 20, 2021 Posted September 20, 2021 Niin ja lÀhtökohtana tietty ettÀ asennettu oikeanpituinen ja oikeilla ohmiarvoilla varustettu anturi.-75 palliksessa on kohotyyppinen anturi, joten vÀÀrÀn mallista ei siihen taida saadakaan.LÀhetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
Sami Posted September 20, 2021 Author Posted September 20, 2021 TÀllainen siellÀ on ja vanha oli samanlainen Quote
Sami Posted September 20, 2021 Author Posted September 20, 2021 Nyt toimii. Maa oli hukassa. Kiitos vastanneille. TÀÀltÀ saa kyllÀ apuja. 3 Quote
Tanhis Posted September 21, 2021 Posted September 21, 2021 21 hours ago, metake said:   -75 palliksessa on kohotyyppinen anturi, joten vÀÀrÀn mallista ei siihen taida saadakaan. LÀhetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla   Usko pois kyllÀ pellepeloton asentaa vaikka mitÀ. Quote
metake Posted September 21, 2021 Posted September 21, 2021 Usko pois kyllÀ pellepeloton asentaa vaikka mitÀ.TÀmÀ on kyllÀ niin totta Eilen mulle tuli vastaan moottori, jossa toinen kansi on normaali yksireikÀkansi vinolla imusarjan kiinnityspinnalla ja toinen on ilmeisesti varhaisen kolkin mysteerikansi suoralla kiinnityspinnalla. Imusarja on toisesta pÀÀstÀ katkaistu ja kÀÀnnetty ja hitsattu suoraan kulmaan...LÀhetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 3 Quote
Tanhis Posted September 21, 2021 Posted September 21, 2021 2 minutes ago, metake said: TÀmÀ on kyllÀ niin totta Eilen mulle tuli vastaan moottori, jossa toinen kansi on normaali yksireikÀkansi vinolla imusarjan kiinnityspinnalla ja toinen on ilmeisesti varhaisen kolkin mysteerikansi suoralla kiinnityspinnalla. Imusarja on toisesta pÀÀstÀ katkaistu ja kÀÀnnetty ja hitsattu suoraan kulmaan... LÀhetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla  MitÀ sit nyt voikaan odottaa autoilta jotka joskus vaihtoi omistajaa kossupullolla. Ja tÀhÀn vÀÀrÀÀn ohmihommaan vielÀ niin ei ole lainkaan poissuljettua ettei kiinanpoika olisi pyörittÀnyt uuteen anturiin vÀÀrÀnkokoista vastuslankaa. Quote
Recommended Posts