HPo Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 Kuplassani on edessä jonkun muun aikoinaan asentama säätöakseli jossa ylä- ja alapuolen säätöpalat ovat molemmat akselin ETUpuolella. Haluaisin nostaa keulaa hieman ylöspäin. Pitääkö kuusikolopultteja kääntää hahlossa alas- vai ylöspäin? Lukitusmutterit tietty pitää löysätä jotta hammastettu pala pääsee liikkumaan. Entäs säätölatat. Säädetäänkö korkeutta vain niitä kuusiokantaruuveja kiertämällä vai pitääkö jotain muutakin tehdä? Quote
peruskallio Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 Etupäässä keula nousee kun hammastettu pala liikkuu ylöspäin. takana, kierretään vain sitä kuusiokoloruuvia. Jos liikevara loppuu kesken ennen kuin auto halutulla korkeudella, pitää lattaa siirtää booreissaan eri asentoon. Quote
-tipi- Posted November 4, 2021 Posted November 4, 2021 Toki auton ilmaan tunkkaaminen helpottaa nostamista. No etupäässä harvoin säädölle pääseekään ilman, mutta takana ruuvi on hyvin käsillä ilman tunkkaustakin, mutta tunkkaamalla pyörii huomattavasti kevyemmin. Joskus myös iskari voi kirrata nostoa edessä, etenkin droppiolkien kanssa. Tällöin pitää irrottaa iskari alapäästään, säätää korko kohdalleen, laskea auto maahan, ja kiinnittää iskarin alapää vasta sitten. Joissain säätölatoissa on myös lukituspultit, jotka pitää löysätä (kuvassa sinkityt). Mutta suurin osa latoista on ilman. Quote
x-pj Posted November 4, 2021 Posted November 4, 2021 Eteen pitäisi saada/jäädä esijännitystä toiseen jousipakkaan. Jos molemmat jouset ottavat yhtä aikaa kuorman vastaan, jousituksesta tulee kivirekimäinen. Esijännitystä saa esim. niin, että lukitsee ensin toisen säätöpalan, laskee autoa hieman alemmas ja lukitsee sen jälkeen toisen säätöpalan. 3 Quote
HPo Posted November 5, 2021 Author Posted November 5, 2021 Kiitos neuvoista! Näillä ohjeilla keula nousi himpun ylemmäksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.