Guest J. Pulkkinen Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Onko kenelläkään kokemuksia noista air cooled:n myymistä wisecon takomännistä (94mm, 35mm puristuskorkeudella)? Kuullun perusteella ainakaan nuo mahlet eivät olisi kovin kaksisia. Onko tietoa männänlaen paksuudesta? Pitäisi pystyä kairaamaan puristusten laskemiseksi, sekä venttiilikoloille tilaa. Kestääkö kovassa ahdin käskytyksessä? Kestoa pitäisi olla 400-500hv. Nykyisessä on pännikiä 200hv ja 315Nm 0,45bar paineilla. Potentiaalia siis löytyy ja uusi ahdin tulee helmikuussa. Edit: Nuo on vissiin sillä 22mm tapilla. Pystyykö niitä isontaa heikentämättä 23 tai 24mm tapille? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Yleensä männän lainaajat holkittavat kiertokankensa uusiksi. Quote Link to comment
Guest J. Pulkkinen Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Yleensä männän lainaajat holkittavat kiertokankensa uusiksi. Ja siinähän tuli todella hyvä idea heti alkuun... :) Quote Link to comment
Racing Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Juu ei ole varmaan homma eikä mikään koneistamolle muuttaa 24 yläpää 22:seksi. Quote Link to comment
mikan Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Vaikuttaa pahasti siltä että nyt ei keskustella ilmajäähdytteisistä volkswagen-autoista. Puristuksia kun ei niissä lasketa mäntiä sorvaamalla. Menen pois... t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 MikaN -> Mä olen ainakin asennuttanut nelkun kiertokankeen 24mm holkkiin sisään kuplan holkin. Eli mä juttelen ainakin ilmavehkeistä :-) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Kyllä nuo mahlet hyvin kestää. Ruottissa ajellan 10 aikoja volvon koneessa noilla männillä ilman minkäänlaisia ongelmia. Taitaa vaan olla vääränlainen käyttö mitkä nuo hajottaa. Tottakai tuosta volvon koneesta on vaan otettu sen 300-400 hv mutta pirun hyvin ajateltuna että vanha b20.. Tässä linkki ruottin foruumiin http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=8784 Täss tekniset tiedot kyseisestä vehkeestä http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... p&bil=jens Sielä on myös bmw joissa ajetaan samaisilla männillä. Noista wisecoista ei ole muuta kokemusta että makaa hyllyssä laatikossa. Quote Link to comment
Guest J. Pulkkinen Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Kyllä nuo mahlet hyvin kestää. Ruottissa ajellan 10 aikoja volvon koneessa noilla männillä ilman minkäänlaisia ongelmia.Taitaa vaan olla vääränlainen käyttö mitkä nuo hajottaa. Tottakai tuosta volvon koneesta on vaan otettu sen 300-400 hv mutta pirun hyvin ajateltuna että vanha b20.. Tässä linkki ruottin foruumiin http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=8784 Täss tekniset tiedot kyseisestä vehkeestä http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... p&bil=jens Sielä on myös bmw joissa ajetaan samaisilla männillä. Noista wisecoista ei ole muuta kokemusta että makaa hyllyssä laatikossa. No nuo mahlet sitten kestää aika moista pänninkiä... se on myös totta, että hienoja tuloksia ovat saaneet b20 tikkukoneista. Pitää laittaa sitten harkintaan myös nuo mahlet. Aika paljon noita wisecoja kyllä käytetään turborasseissa, joten voisi olettaa että ovat myös lujat. Vielä kun saisi lakipaksuuden noista wisecon männistä, niin voisi laskea kuinka matalaksi puristussuhteen voisi saada, siten että männänlakeen jää vielä tarpeeksi tavaraa. Ei nimittäin pysty 16v-kannesta hirveesti mennä palotilaa suurentamaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 16v kansi ilmakoneessa? Mitä ihmettä? Quote Link to comment
Guest J. Pulkkinen Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 16v kansi ilmakoneessa? Mitä ihmettä? Siis kysessä on volvon vinokone mihin männät tulossa. Quote Link to comment
mikan Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 http://www.volvolandia.com/ ....... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Ei ilmajäähymiehiä kiinnosta tietää männän laen paksuutta kun ei niitä kuitenkaan kairata. Quote Link to comment
mikan Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Ei ilmajäähymiehiä kiinnosta tietää männän laen paksuutta kun ei niitä kuitenkaan kairata. Paitsi joskus venataskuja kun on hurjat rutut ja ärjy keppi, mutta...volvolandia... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 No venataskuthan on eri asia. Niitä kun ei puristuksien takia tehä. Quote Link to comment
Sakke Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 juu,volvot on pannassa..ainaki täälläpäin. Quote Link to comment
Guest Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 juu,volvot on pannassa..ainaki täälläpäin. meillä ne on suossa... Quote Link to comment
Kape77 Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Aika laimeeta oli tälläkertaa, noo joulun kunniaks pääskööt vähällä ;) Hyvät joulut kaikille piruparoille jotka volvoja harrastavat. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 kuitenkin ne volvon omat turbo männät kestää sen 500hp keveysti,siis 2.3..hyvät kuplankin koneeseenkin.. Quote Link to comment
Guest J. Pulkkinen Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Jep, jouluja myös volkkari porukalle. :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.