Jump to content

nestejäähdytetyt kannet


Guest metyme

Recommended Posts

Posted

Heitetään ajatuksia jouluksi,voisko nestejäähdytetyt kannet jäähdyttää

kierrättämällä moottorioljyn lauhduttimen kautta kansiin ja sieltä oljytilaan?

Siis öljy vesitilaan kansissa?

Guest Mika Raussi
Posted

Ei se mahdotonta ole. Yleensä on kierrätetty vaan nestettä ihan sen takia, että se virtaa niin pirun paljon helpommin.

Posted

niin ajattelin vw konetta ja alfan kansia sais 16 v kannet 2 nokka-akselilla?

Posted

En tiedä onko sellaista ideaa kokeiltu että venttiilikoppiin asennettaisiin isot paineessa aukeavat suuttimet puhaltamaan öljyä kansiin (tai sitten jopa erillinen pienipaineinen kuivasumppu-pumppu tai tms.)

Tämä tuli mieleen tällä palstalla lainatusta Gene Bergin mielipiteestä että nimenomaan kannet käy kuumana ja parannettu öljynjäähdytys ei sinänsä auta tähän juuri ollenkaan.

Guest Toheltaja
Posted

Multanen: onhan noita kannen öljysuuttimia ollu käytössä urhoautoissakin. Ovat suihkineet öljyä venttiilivarsille.

 

Metyme: miksi sotkea öljyä vesijäähdytteisiin kansiin? Ja jo kierto tulee noin että lämmität vielä ennestään lämmintä öljyä kansissa ennenkuin laitat sen runkolakereille, niin ei miun logiikan mukaan kuulosta kovinkaan järkevältä.

 

Subarun kannet liene helpommat laittaa, niitä ku rallicrossissakin on nähty ainakin nelkun koneissa. Ja tästä aasin silta: laita koko subarun pannu, säästät paljon aikaa, rahaa, vaivaa, ja omaa päätäs. Ongelmia varmasti riitää tekovaiheessa kuten myös muutamien ekojen kesien riennoissa

Posted

alfan kannet on alapinnaltaan suorat joten ei niiden sovittaminen kauhea työ ole. Hihna pyörät kampuralle voi olla hankalempi juttu.ps.mulla on juniksessa alfan moottori jo.

Posted
niin ajattelin vw konetta ja alfan kansia sais 16 v kannet 2 nokka-akselilla?

 

Dynamometrin kautta joutuu sitten katsastuskonttorille ja jos teho on alle 30 kW /litra, niin merkkaavat rekisteriotteeseen polttoainejärjestelämän merkin ja mallin, jota ei saa jälkikäteen muuttaa.

Posted
Subarun kannet liene helpommat laittaa, niitä ku rallicrossissakin on nähty ainakin nelkun koneissa.

 

Voitko kertoa lisää? Tallissa pari T-4 koneita joka kaipaavat uudet kannet...

Posted
palataan asiaan ku oot koneesta ensin vedet laskenut pihalle ja käynyt moottoritiellä pienellä koeajolla:D

 

jepjep

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...