Guest metyme Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Heitetään ajatuksia jouluksi,voisko nestejäähdytetyt kannet jäähdyttää kierrättämällä moottorioljyn lauhduttimen kautta kansiin ja sieltä oljytilaan? Siis öljy vesitilaan kansissa? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Ei se mahdotonta ole. Yleensä on kierrätetty vaan nestettä ihan sen takia, että se virtaa niin pirun paljon helpommin. Quote Link to comment
Guest metyme Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 niin ajattelin vw konetta ja alfan kansia sais 16 v kannet 2 nokka-akselilla? Quote Link to comment
multanen Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 En tiedä onko sellaista ideaa kokeiltu että venttiilikoppiin asennettaisiin isot paineessa aukeavat suuttimet puhaltamaan öljyä kansiin (tai sitten jopa erillinen pienipaineinen kuivasumppu-pumppu tai tms.) Tämä tuli mieleen tällä palstalla lainatusta Gene Bergin mielipiteestä että nimenomaan kannet käy kuumana ja parannettu öljynjäähdytys ei sinänsä auta tähän juuri ollenkaan. Quote Link to comment
Sakke Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 taitaa olla ensin kohtalainen työ sovittaa ne alfan kannet ilmakoneeseen? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Multanen: onhan noita kannen öljysuuttimia ollu käytössä urhoautoissakin. Ovat suihkineet öljyä venttiilivarsille. Metyme: miksi sotkea öljyä vesijäähdytteisiin kansiin? Ja jo kierto tulee noin että lämmität vielä ennestään lämmintä öljyä kansissa ennenkuin laitat sen runkolakereille, niin ei miun logiikan mukaan kuulosta kovinkaan järkevältä. Subarun kannet liene helpommat laittaa, niitä ku rallicrossissakin on nähty ainakin nelkun koneissa. Ja tästä aasin silta: laita koko subarun pannu, säästät paljon aikaa, rahaa, vaivaa, ja omaa päätäs. Ongelmia varmasti riitää tekovaiheessa kuten myös muutamien ekojen kesien riennoissa Quote Link to comment
Guest metyme Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 alfan kannet on alapinnaltaan suorat joten ei niiden sovittaminen kauhea työ ole. Hihna pyörät kampuralle voi olla hankalempi juttu.ps.mulla on juniksessa alfan moottori jo. Quote Link to comment
metake Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 niin ajattelin vw konetta ja alfan kansia sais 16 v kannet 2 nokka-akselilla? Dynamometrin kautta joutuu sitten katsastuskonttorille ja jos teho on alle 30 kW /litra, niin merkkaavat rekisteriotteeseen polttoainejärjestelämän merkin ja mallin, jota ei saa jälkikäteen muuttaa. Quote Link to comment
jens74 Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Subarun kannet liene helpommat laittaa, niitä ku rallicrossissakin on nähty ainakin nelkun koneissa. Voitko kertoa lisää? Tallissa pari T-4 koneita joka kaipaavat uudet kannet... Quote Link to comment
joksa Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 palataan asiaan ku oot koneesta ensin vedet laskenut pihalle ja käynyt moottoritiellä pienellä koeajolla:D jepjep Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1687-subwagen-kone-hybridi/ Kone tais olla tässä vaiheessa aika kasassa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.