Jump to content

Palonkylän pelimannin rojut.

SamiO

Recommended Posts

Taitaa isoin osa halpiksista olla just noita yyliin 8mm levystä leikatulla rungolla, ne tarttee sen profiilipalkin kylkeensä, muuten suuntaa vaihtaessa rullat vetää -/+45 astetta pystylinjasta :D  Kutistus/levitysvekottimia sais olla kaks oon huomannu, halpiksissa kun ei oo pikavaihtoleukoja, menee turhaa aikaa eestaasjumppaamiseen jos käppyrät on haastavempia muotoiltavia. Tosin ikinä en oo sitä toista samanlaista kuitenkaan hankkinu. Lisäks jalkapoljintelinekin jääny tekemättä, sekin helpottaa monessa kohtaa

52 minutes ago, ovaaliheppu said:

Taitaa isoin osa halpiksista olla just noita yyliin 8mm levystä leikatulla rungolla, ne tarttee sen profiilipalkin kylkeensä, muuten suuntaa vaihtaessa rullat vetää -/+45 astetta pystylinjasta :D  Kutistus/levitysvekottimia sais olla kaks oon huomannu, halpiksissa kun ei oo pikavaihtoleukoja, menee turhaa aikaa eestaasjumppaamiseen jos käppyrät on haastavempia muotoiltavia. Tosin ikinä en oo sitä toista samanlaista kuitenkaan hankkinu. Lisäks jalkapoljintelinekin jääny tekemättä, sekin helpottaa monessa kohtaa

Itse ostin tälläisen kombon aikoinaan https://www.mve-online.com/product_info.php/shrinker-stretchers/shrinker-and-stretcher-combo-p-1234 sitten tein pohjaan kiinnitykset millä koneen saa viilapenkkiin kiinni. näin ei tarvitse olla erillistä runkoa/ kiinnityspistettä tallissa ja koneen saa helposti vaihdettua toiseen tai vaihtoehtoisesti piiloitettua johonkin kun ei ole käyttöä.

Vähä näpräilty... sain aikaseksi purkaa nyt etupään jarruosat. Ku sai rasvaprässin toimiin niin tuli ulos kaikki kohtuu kivuttomasti. Takapään männät oli jo mennyttä ennenku purkas. Joutuu keksii taakse uudet sylinterit. Etuset on pelastettavissa, äkkiä pyöräytin hoonilla ja ei isoa rikostaa että ja kestää vielä lisää pyörittää.

Apumies availi kaasutinta että saa ultraan.

20241201_145620.thumb.jpg.71486c6c14886920ce9988bce86a0f40.jpg

20241201_145727.thumb.jpg.de6d920996b1082eb923d789a7fa0fbf.jpg

https://www.paruzzi.com/fi/beetle/jarrut-vanteet/jarrusylinterit-ja-jarruputket-letkut/1208/

Näistä nappasin omaani kun nossit tiivistesarjat oli monessa paikkaa arvokkaammat, noi sai nopsasti hyllystä.  Sulla näyttää olevan melko paljon arpisemmat sylkyt ku mitä mulla oli, suht varmasti tihkuu ohi uusillakin kumeilla...

Edited by ovaaliheppu