Jump to content

Talvisäilytyksestä


Recommended Posts

Ennen piti talvisäilytyksessä laittaa tankki täyteen bensaa, jotta vettä ei kondensoituisi tyhjään tankkiin. Nykybensoilla taas suositellaan lähes tyhjää tankkia ja bensiinin stabilisaattori lisäainetta.

Itse olen toistaiseksi toiminut vanhanaikaisesti.

 

Siksi kysyisinkin, mitä harrastajat tekevät tuon bensa-asian kanssa talvisäilytyksessä ja käyttääkö kuinka moni tuota lisäainetta bensan seassa?

Link to comment
Guest Raggare

viime talvena tankki täys ja purkillinen säilöntäainetta perään jostai peräprutkukaupasta. keväällä sitten tulille ja ihmettelee käyntivaikeuksia ja eiku uudet litkut sisään ni parani kummasti meno. kone kyllä onki ronkeli, eikä ihan kaikkee sulata. nyt on tankki puolillaan ilman mitään aineita kun ei oo tarkotus edes lähtee välttämättä vapuks ajelee..

Link to comment

Nuo talvisäilöttävät laitteethan minulla ovat vakiokupla -65 ja kolkki jossa 2 x dellorto ja tuo Moto Guzzi, jossa myös 2 x dellorto.

Nämä kulkupelit ovat lämpimässä tallissa ja akut ovat paikoillaan, koska näitä tulee talven mittaan ajoittain ulkoilutettua kun nosturipaikalle pitää saada eri laitteita.

Viime talvena säilytin yhtä ruiskupeliä ( Opel ) ilman bensan lisäaineita pressutallissa, ja kyllä sekin lähti keväällä käynttiin ongelmitta.

Nyt ei ole enää opelia eikä tuota pressutalliakaan.

Link to comment

Noihin pienemmällä polttoainesäiliöllä varustettuihin vehkeisiin, kuten moottoripyörä, on hyvä vaihtoehto pienkonebensana myytävä Futura green. Se on sillälailla vanhanaikaista, että se ei pilaannu pitkässäkään seisotuksessa ja Neste itse suositteleekin sitä talvisäilönnän ajaksi. Kuplan tankin täyttö ko. aineella tulee hieman turhan kalliiksi...

Link to comment

Mulla on ollut tankki piripinnassa joka vuosi ja ei ole kyllä ruostunut yhtään. Ja olen myös laittanut sitä bensan hyvänä pitävää ainetta. Ja hyvin kukkuu joka kevät käyntiin. Sen jälkeen olen myös laittanut jäänestoa tankkiin...tosin vielä on ajossa kupla

 

ps. leima tuli taas niin että napsahti tänään

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...