MESIKÄMMEN Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Ennen piti talvisäilytyksessä laittaa tankki täyteen bensaa, jotta vettä ei kondensoituisi tyhjään tankkiin. Nykybensoilla taas suositellaan lähes tyhjää tankkia ja bensiinin stabilisaattori lisäainetta. Itse olen toistaiseksi toiminut vanhanaikaisesti. Siksi kysyisinkin, mitä harrastajat tekevät tuon bensa-asian kanssa talvisäilytyksessä ja käyttääkö kuinka moni tuota lisäainetta bensan seassa? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 viime talvena tankki täys ja purkillinen säilöntäainetta perään jostai peräprutkukaupasta. keväällä sitten tulille ja ihmettelee käyntivaikeuksia ja eiku uudet litkut sisään ni parani kummasti meno. kone kyllä onki ronkeli, eikä ihan kaikkee sulata. nyt on tankki puolillaan ilman mitään aineita kun ei oo tarkotus edes lähtee välttämättä vapuks ajelee.. Quote Link to comment
-MITO- Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Tankin piripinnassa olo suojasi myös tankin sisäpintaa ruostumiselta. Nykytankit muovia ja nykypensat säilymättömiä :) Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Mä oon säilyttänyt milloin mitenkin, eikä koskaan ole ollut käyntiongelmia keväällä. Ruiskuvehkeillä homma on varmaan tarkempaa? t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Ruiskuissa sit taas on mijuuna kertaa paremmat filtterit. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted December 28, 2006 Author Share Posted December 28, 2006 Nuo talvisäilöttävät laitteethan minulla ovat vakiokupla -65 ja kolkki jossa 2 x dellorto ja tuo Moto Guzzi, jossa myös 2 x dellorto. Nämä kulkupelit ovat lämpimässä tallissa ja akut ovat paikoillaan, koska näitä tulee talven mittaan ajoittain ulkoilutettua kun nosturipaikalle pitää saada eri laitteita. Viime talvena säilytin yhtä ruiskupeliä ( Opel ) ilman bensan lisäaineita pressutallissa, ja kyllä sekin lähti keväällä käynttiin ongelmitta. Nyt ei ole enää opelia eikä tuota pressutalliakaan. Quote Link to comment
metake Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Noihin pienemmällä polttoainesäiliöllä varustettuihin vehkeisiin, kuten moottoripyörä, on hyvä vaihtoehto pienkonebensana myytävä Futura green. Se on sillälailla vanhanaikaista, että se ei pilaannu pitkässäkään seisotuksessa ja Neste itse suositteleekin sitä talvisäilönnän ajaksi. Kuplan tankin täyttö ko. aineella tulee hieman turhan kalliiksi... Quote Link to comment
UltraVW Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Mulla on ollut tankki piripinnassa joka vuosi ja ei ole kyllä ruostunut yhtään. Ja olen myös laittanut sitä bensan hyvänä pitävää ainetta. Ja hyvin kukkuu joka kevät käyntiin. Sen jälkeen olen myös laittanut jäänestoa tankkiin...tosin vielä on ajossa kupla ps. leima tuli taas niin että napsahti tänään Quote Link to comment
UltraVW Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 http://www.bajahill.net/mptalvetus.html tuossa motoristien neuvot, pätee varmaan suurelta osin muihinkin vehkeisiin Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.