Pedalpusher Posted May 31, 2022 Posted May 31, 2022 Pallon 2 litrasessa tyyppi nelosessa nämä paikallaan ja puslat on vaihdettu ja korjaussatsi vaihdettu. Silti tuntuu nykivän ja käyvän laihalla. Jostain syystä menin kääntämään tyhjäkäyntisuuttimia 1/4 kierroksen auki ja nyt vetää niin ettei meinaa lestalla pysyä. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia ja selviääkö ultraäänellä vai heitänkö kaasuvaijerista pitkälle peltoon ja uudet kaasarit tilalle? Ei viittis enempää rahaakaan noihin enää laittaa jos on jokin tyyppivika. Quote
Pedalpusher Posted May 31, 2022 Author Posted May 31, 2022 Ja suuttimet kirjojen mukaan oikeat, ei oo niistä kiinni. Quote
arvuuttaja Posted May 31, 2022 Posted May 31, 2022 Oma kokemukseni reilu viidentoista vuoden takaa, että helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa.. Quote
KimmoH Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 (edited) Mihin kohtaan peltoa juoksen ottamaan koppia 😅 Siis alkoiko toimimaan kun tyhjäkäyntisolenoideja siis pyöräytit auki päin ? Onko ne solenoidit kunnossa ja eihän nyt olisi mahdollista että niissä olisi väärät tiivisteet ja sitten vielä väännetty liian piukalle/pitkälle ? Ei näissä ole mitään tyyppivikoja, idioottivarmat pelit kun kaikki on kunnossa mutta jos joku paikka ei ole kunnossa niin sitten on ongelmia tiedossa. Edited June 1, 2022 by KimmoH Quote
KimmoH Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 (edited) Helpolla/halvalla jos haluat päästä, niin Serial-Kombilta nää Solex/Brosolit. Bolt on kamaa, tosin kaasuvivuston ja palautusjousien kanssa voi joutua kikkailemaan, ei ole ihan identtiset orggisten kanssa. Muuten voi ajaa auringonlaskuun kun vain tipauttaa paikoilleen, synkkaa ja pyöräyttää säädöt kohdalleen. Mulla oli tovin bussissa mutta sisäinen pussihousuni ei tykännyt kun ei ollut 1:1 orggisten kopiot ja menettää sen "keskustyhjäkäyntipiirin" mutta muuten nää on ihan soivat pelit ajamisen kannalta. Nyt nää on mulla Hulkin 2 litrasessa ja toimii kuin ajatus siinä. https://www.serial-kombi.com/en-GB/bay-window-engine-/-carb-and-fuel-system-carb-solex-32-34-pdsi-left-1700cc-1800cc-2000cc-8/1971-7/1979-n312793 https://www.serial-kombi.com/en-GB/bay-window-engine-/-carb-and-fuel-system-carb-solex-32-34-pdsi-right-1700cc-1800cc-2000cc-8/1971-7/1979-n312795 Edited June 1, 2022 by KimmoH Quote
Pedalpusher Posted June 1, 2022 Author Posted June 1, 2022 Jep, tyhjäkäyntisolenoideja pyöräytin sormikireydestä varttikierroksen auki. Solenoidit klikkaa selvästi kun johtoa irrottelee ja kytkee nastaan edes takas. Ja irrotus vaikuttaa molemmilla puolilla selvästi tyhjäkäyntiin. Tiivisteet solenoideissa on pikkasen kuivat koppurat ja halkeilleet. Saa siis helposti solenoidit pohjaamaan kaasariin sormin. Onko näiden tarkoitus olla siis irti sieltä pohjasta niiden tiivisteiden avulla? Se selittäis paljon. Käyntikuntosen pannun ku ostaa käytettynä niin nämä on niitä ihania puolia kun hyvä käyntikunto on niin eri asia eri ihmisille. Ja vielä kun kiireellä tekee talvessa auton ja heittää optimistisena vaan pannun konttiin niin sitten saa taistella päivittäin ku ei tiedä yhtään mitä on tehty ja onko väännetty suuttimet räikällä jatkovarren kanssa paikalleen. Nuita kaasareita jo katselinkin paruzzi kun myy samoja ja vähän vielä edullisemmin. Quote
KimmoH Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 Siihen kuuluu sellainen "kantikas" pyöreä tiiviste eikä ole tosiaan tarkoitus veivata kuin kiinni, ei siis pohjaan/niinpiukalle kuin menee. Sen verran vain että on kiinni eikä haukkaa ilmaa. Quote
Pedalpusher Posted June 1, 2022 Author Posted June 1, 2022 Kaikki tämä vääntäminen ja vika on sitten se että suutinta ei saa laittaa pohjaan asti mihin on tuplien kanssa tottunut, että kaikki sormikireydelle metalli metallia vasten😅 No mistä sitten uudet tiivisteet jos niitä saa erikseen vai värkkäänkö omat jostain? Quote
KimmoH Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 (edited) Tiivistesarjojen mukana tulee tai ainakin niissä seteissä mitä itse olen käyttänyt, irtona ei ole osunut missään silmään. Toinen "helppo" vaihtoehto on ostaa uudet solenoidit ja niissä pitäisi ainakin teoriassa tulla tiivisteet mukana, tosin jostain syystä esim. Paruzzinkaan kuvissa ei sitä tiivistettä näy... EDIT: vai onkohan noi uustuotannot sellaisia mitkä voi vääntää kiinni saakka ilman alkuperäistyyppistä kumitiivistettä ?!? Tai sitten laittaa tällaiset sähköttömät mitä nuissa uustuotanto Brosoleissakin on, nämä voi vääntää kiinni ja sit kovaa ajoa. Näillä ei ainakaan mulla esiintynyt jälkikäyntiä eli sähkösolenoidin pystyi korvaamaan. https://bekaboclassics.com/engine-parts/carburetor/carburetor-jets/idle-jet-solex-brosol-bocar-55-8174 se solenoidihan pitäisi muistaakseni ohjekirjan mukaan kiristää niin että sormilla kumia vasten ja sitten pikkuisen avaimella kiristystä että pysyy muttei liikaa. Edited June 1, 2022 by KimmoH Quote
KimmoH Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 Paruzzilla ei maksais paljon mutta 55:set näyttää olevan loppu :( https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/moottori/kaasuttimet-ilmanpuhdistimet-imusarjat/705045/ Quote
Pedalpusher Posted June 1, 2022 Author Posted June 1, 2022 Ihan testiksi tilasin tuolta 60set tyhjäkäynnit, sähköttömät siis ja ne kiristin sormin metalli metallia vasten ja sama ongelma. Eli niissä täytyy olla pikkusen eri jokin mitta että se ei toimi orggis solexissa kuten brosolissa. Sit uudestaan solenoidi 55set kiinni ja vartti auki ja kyllä sysää. Laitoin sit tefloniteippiä sähkösen kierteisiin plus johto niin ei värise irti. Mennään nyt tolla toistaseksi ennekö löydän sähkösiin ne kumit tai sit teen ne jostain, vaikka sopivan kokonen bensaletku josta oikean mittanen donitsi irti ja kiinni. 2 Quote
KimmoH Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 Ompas jännä. Brosoleissa käytin ristiin sekä sähkösolenoideja että näitä sähköttömiä suuttimia eikä ollut mitään ongelmia. Mielestäni kokeilin samaa myös orggis Solexeissakin. Quote
mapping Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 Mites noissa Solex Pict 30....31... malleissa onko joku sääntö tuon sähköllisen ja sähköttömän tyhjäkäyntisuuttimen kanssa? Hyllyssä läjä eri malleja ja osassa sähköttömiä paikallaan, suurimmassa osassa sähköllinen.Lähetetty minun SM-A715F laitteesta Tapatalkilla Quote
Mikko Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 5 hours ago, KimmoH said: Paruzzilla ei maksais paljon mutta 55:set näyttää olevan loppu :( https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/moottori/kaasuttimet-ilmanpuhdistimet-imusarjat/705045/ Muutama 5055 löytyy heti myymälästä. Laita emailia Paruzzi.fi jos tarvetta 1 Quote
KimmoH Posted June 1, 2022 Posted June 1, 2022 Eikai tosta sähköisestä solenoidista muuta iloa ole kuin että poistaa mahdollisen jälkikäynnin kuumana, kun virrat napsautetaan pois päältä. Jos ei ole jälkikäyntiongelmia, niin silloin kelvannee tuollainen sähkötönkin tyhjäkäyntisuutin ja on yksi hajoava sähkölaite vähemmän 😀 2 Quote
Pedalpusher Posted June 2, 2022 Author Posted June 2, 2022 14 hours ago, KimmoH said: Ompas jännä. Brosoleissa käytin ristiin sekä sähkösolenoideja että näitä sähköttömiä suuttimia eikä ollut mitään ongelmia. Mielestäni kokeilin samaa myös orggis Solexeissakin. No sit on ymmärrys loppu jos sulla toimi ristiin näiden solexien kanssa sähköttömät ja kiinni asti kierrettynä. Ainoa mikä tulee mieleen niin nää mun kaasarit on pilattu jollain tapaa vääntämällä ne ihan s###nan tiukalle , alumiini ja messinki ku on aika pehmosia. Arvuuttajan sanoin, helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa mulle. Ehkä siirryn niihin kesän aikana. 1 Quote
Maasturi Posted June 2, 2022 Posted June 2, 2022 Paruzzilla ei maksais paljon mutta 55:set näyttää olevan loppu :( https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/moottori/kaasuttimet-ilmanpuhdistimet-imusarjat/705045/Keiteleen Koneesta löytyy HETI.Lähetetty minun TA-1032 laitteesta Tapatalkilla Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.