Jump to content

rengasleveys


Recommended Posts

Eli kysymys kuuluu näin:jos on 4.5" vanteet jossa ET on 11 ja niiden kanssa max leveys renkailla on 135/70 lokarin reunaan.

Niin mikähän on max rengas leveys samanlaisilla vanteilla kun ET on 29?

Eli vannehan tulee 18mm sisempään joten 145 kait menee mutta, meneekö esim. 165 ja onko profiileilla vaikutusta?

 

Asian selventämiseksi kyseessä vakiolevyinen keula jossa drobit CB:n

Link to comment

Noita droppiolkiaki on eri tavalla levittäviä. Kaikki vissiin levittää vähintään vähän. Mulla piti olla ns kapee malli mut mittaukset osoittaa et raideleveys on reilusti kasvanu. Mikä myös osaltaan vaikuttaa siihen minne asti kumit asettuu lokareihin. Ulompi on ahtaampi? Profiililla on tietenkin vaikutusta sillä isompi nappaa ekana kiinni. Kuplan vakio ET tais olla 34 joten oot aika liki tuota arvoa noilla dropeilla ja 29 ET:n vanteilla, ainoo vaa et lokereissa ei oo samaa tilaa enää lasketulla keulalla.

Link to comment

Niinhän se tuleekin, tuli pieni ajatuserhe kun ynnäilin :) Mun cb:t taitaa levittää 2,5cm puoli vaikka piti olla puolet vähemmän. Näin ainakin jos pallonivelkeulasen kuplan vakioraideleveys on edessä sen 1308mm mikä näkyy lukevan vähän joka puolella. Ei tullu mittailtua ennen noiden paikoilleen laittamista mutta nyt on ainakin 50mm ylimääräistä mitassa eikä mitään muuta loogista paikkaa ku noi olakkeet. Vai onko levykeulasissa eri raideleveys tehtaalta ku rummullisissa?

Link to comment

Leveyden voi laskea mutta korkeuden joudut mittaamaan tai ootat et joku kertoo kenellä on vastaava setti kiinni.

 

2,5cm on munki mielestä paljon, cb ilmotti puolet tosta ja piti olla sen puol tuumaa mutta jostain on raideväliin ilmestyny 50mm ylimäärästä spekseihin nähden.

 

5 pulttisten ET:stä en osaa sanoa.

Link to comment

Joo toi taas on toinen ääripää,jotain siltä väliltä kiitos, mitkä mahtus vielä lokarien sisään ilman keulan kavennusta vaikka se onkin niin pop?

165 /65 olis aikas jees mun makuun tai sitten jos ei mahdu niin 145/65.

Mutta siinäpä kysymys juuri taas onkin?

Link to comment

Koittasin 135/70 pyöreäolkaista kumia esim. Bridgestone. Ainakin Hankookin vastaava rinkula on profiililtaan huomattavasti kulmikkaampi - vaikeampi pala lokasuojalle. Kannattaa yrittää, jos ei viiti aika tavalla kalliimmalle 165/50 tai -45 -linjalle lähteä.

Link to comment

Juu en halua mitään 45-55 profiiliakaan. Hakkaa rajusti kuitenkin ja on kalliitakin. Mutta kertokaa edes miten pystyn tuon mittaamaan.Nyt olis sopiva hetki kun on laakerin vaihto meneillään ja kaikki irti olista?

Tällä hetkellä vakio olat paikallaan. Elii siitähän on hyvä lähteä liikkeelle mittauksissa, mutta miten?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Nostetaan taas tää ylös.Kun jäi vielä kaivelemaan vakio 4" 5 pultin vanteen et lukema. Jollain oli jossain topicissa noita et vertailuja jossa oli empin 5 spoket yms. En vain löydä sitä millään.Olisko ollut Hanskilla niitä lukemia ylhäällä?Vai muistanko väärin.Siinä listassa oli myös vakio vanteen ET lukema mukana

Link to comment

Mulla on nyt vanha akseli irti ja 2" kavenettu cb jo kasattuna parin metrin päässä autosta. Jospa ens viikonloppuna sais paikalleen. Voin sovitella 4,5" , 5,5" mws brm:illä ja vakio vanteilla kuinka istuu. Laitan sitten kuviakin.

Cb dropit on siis myös alla.

 

-Tuomas

Link to comment

Juu laita kuvia ihmeessä.Mua kun ei oikein vaan nappaa noi kavennetut akselot jostain syystä vaikka ei toi 2" ole juuri mitään.Mileummin pysyisin saksalaisessa akselissa johon voin kyllä dropit laittaa. Sen takia kiinnostaa mikä olisi levein mahdollinen yhdistelmä(dropit ja vakio keula).

Kuvia odotellessa milenkiinnolla. Tosta sun setupistahan on melko helppo laskeskella sitten kun akselo on tuuman per puoli kavennettu ja dropit levittää puol tuumaa per puoli(cb dropit)

Link to comment

Nonni. Nyt on akselo paikallaan ja hymyilyttää :)

 

Säädöllä saa keulan liian alas ja liian korkealle.

 

Jotakuta kiinosti renkaiden sopiminen kaariin... Päätin aloittaa nykymuodin mukaisesti blogin niin saa kuvat helposti verkkoon. Sovitin vakio vanteilla rättirenkaita ja 4,5 BRM:llä olevia 135/70 rinkuloita. 5,5 BRM:iä en vielä jaksanut testata. Arvioisin että ne mahtuu suojiin mutta aika helposti varmaan ottaa kaarin vähänkin matalammalle säädettynä (renkaista riipuen tietty).

 

 

http://seeblau65.blogspot.com/

 

-Tuomas

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...