UltraVW Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Eli kysymys kuuluu näin:jos on 4.5" vanteet jossa ET on 11 ja niiden kanssa max leveys renkailla on 135/70 lokarin reunaan. Niin mikähän on max rengas leveys samanlaisilla vanteilla kun ET on 29? Eli vannehan tulee 18mm sisempään joten 145 kait menee mutta, meneekö esim. 165 ja onko profiileilla vaikutusta? Asian selventämiseksi kyseessä vakiolevyinen keula jossa drobit CB:n Quote Link to comment
Guest Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Noita droppiolkiaki on eri tavalla levittäviä. Kaikki vissiin levittää vähintään vähän. Mulla piti olla ns kapee malli mut mittaukset osoittaa et raideleveys on reilusti kasvanu. Mikä myös osaltaan vaikuttaa siihen minne asti kumit asettuu lokareihin. Ulompi on ahtaampi? Profiililla on tietenkin vaikutusta sillä isompi nappaa ekana kiinni. Kuplan vakio ET tais olla 34 joten oot aika liki tuota arvoa noilla dropeilla ja 29 ET:n vanteilla, ainoo vaa et lokereissa ei oo samaa tilaa enää lasketulla keulalla. Quote Link to comment
-MITO- Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Ainakin CB:n 5x205 levyjarrudropit tuntuu levittävän reilusti. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Jaha no cb:t levittää heidän puheiden mukaan sen puoli tuumaa 1.27cm. Ja nyt olis kyseessä nuo dropit ja olkatappikeula ja 5 pulttia. Oliko vakio 4" 5 pultin vanteen ET luku se 34? Quote Link to comment
Fileas Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Pienemmällä et:llä vanteen reuna tulee ulospäin ! Quote Link to comment
Guest Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Niinhän se tuleekin, tuli pieni ajatuserhe kun ynnäilin :) Mun cb:t taitaa levittää 2,5cm puoli vaikka piti olla puolet vähemmän. Näin ainakin jos pallonivelkeulasen kuplan vakioraideleveys on edessä sen 1308mm mikä näkyy lukevan vähän joka puolella. Ei tullu mittailtua ennen noiden paikoilleen laittamista mutta nyt on ainakin 50mm ylimääräistä mitassa eikä mitään muuta loogista paikkaa ku noi olakkeet. Vai onko levykeulasissa eri raideleveys tehtaalta ku rummullisissa? Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Toi 2.5 cm per puoli kuulostaa kyllä aika paljolta? Mites toi vakio 5 pulttisen 4 " vanteen ET. Eli mikä se on? Quote Link to comment
-MITO- Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Note: CB Dropped Spindles drop your ride a full 2 1/2" and extend the tires out 1/2" on either side. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Aivan siis 1.27cm per puoli,eikö. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Noh alkuperäiseen kysymykseen viitaten mitkä on max levyiset/profiili renkaat mitkä mahtuu 4,5" vanteille ET 29 lokarien sisään cb:n droppien kanssa 5 pultin keulaan??? Minä en osaa tuota laskea? Quote Link to comment
Guest Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Leveyden voi laskea mutta korkeuden joudut mittaamaan tai ootat et joku kertoo kenellä on vastaava setti kiinni. 2,5cm on munki mielestä paljon, cb ilmotti puolet tosta ja piti olla sen puol tuumaa mutta jostain on raideväliin ilmestyny 50mm ylimäärästä spekseihin nähden. 5 pulttisten ET:stä en osaa sanoa. Quote Link to comment
Fileas Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 125-15 on aika räyhäkkä koko ;) Quote Link to comment
-MITO- Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 pöh itse suosin 100-15 Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 No höh, kottikärryn kumeilla ei aja Erkkikään Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Juu aja vaan, mutta mielummin laittasin itse leveemmät,eli???Mitkä? Quote Link to comment
Fileas Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Kottikärrynkumit on 100000 kertaa mukafammat ajella , kuin esmes. 215/45-17 Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Joo toi taas on toinen ääripää,jotain siltä väliltä kiitos, mitkä mahtus vielä lokarien sisään ilman keulan kavennusta vaikka se onkin niin pop? 165 /65 olis aikas jees mun makuun tai sitten jos ei mahdu niin 145/65. Mutta siinäpä kysymys juuri taas onkin? Quote Link to comment
Sami P. Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Koittasin 135/70 pyöreäolkaista kumia esim. Bridgestone. Ainakin Hankookin vastaava rinkula on profiililtaan huomattavasti kulmikkaampi - vaikeampi pala lokasuojalle. Kannattaa yrittää, jos ei viiti aika tavalla kalliimmalle 165/50 tai -45 -linjalle lähteä. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 7, 2007 Author Share Posted January 7, 2007 Juu en halua mitään 45-55 profiiliakaan. Hakkaa rajusti kuitenkin ja on kalliitakin. Mutta kertokaa edes miten pystyn tuon mittaamaan.Nyt olis sopiva hetki kun on laakerin vaihto meneillään ja kaikki irti olista? Tällä hetkellä vakio olat paikallaan. Elii siitähän on hyvä lähteä liikkeelle mittauksissa, mutta miten? Quote Link to comment
UltraVW Posted January 7, 2007 Author Share Posted January 7, 2007 Niin ja olisko kellään räjäytyskuvaa laakerihässäkästä. Type-1 65 olkatappikeula Quote Link to comment
UltraVW Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Nostetaan taas tää ylös.Kun jäi vielä kaivelemaan vakio 4" 5 pultin vanteen et lukema. Jollain oli jossain topicissa noita et vertailuja jossa oli empin 5 spoket yms. En vain löydä sitä millään.Olisko ollut Hanskilla niitä lukemia ylhäällä?Vai muistanko väärin.Siinä listassa oli myös vakio vanteen ET lukema mukana Quote Link to comment
-tipi- Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Tuolla voit vertailla offsetteja: "CSP Wheel calculator" Antaa 4Jx15" vanteelle kaksi eri offsettia 40 ja 33mm Quote Link to comment
tmm Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Mulla on nyt vanha akseli irti ja 2" kavenettu cb jo kasattuna parin metrin päässä autosta. Jospa ens viikonloppuna sais paikalleen. Voin sovitella 4,5" , 5,5" mws brm:illä ja vakio vanteilla kuinka istuu. Laitan sitten kuviakin. Cb dropit on siis myös alla. -Tuomas Quote Link to comment
UltraVW Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 Juu laita kuvia ihmeessä.Mua kun ei oikein vaan nappaa noi kavennetut akselot jostain syystä vaikka ei toi 2" ole juuri mitään.Mileummin pysyisin saksalaisessa akselissa johon voin kyllä dropit laittaa. Sen takia kiinnostaa mikä olisi levein mahdollinen yhdistelmä(dropit ja vakio keula). Kuvia odotellessa milenkiinnolla. Tosta sun setupistahan on melko helppo laskeskella sitten kun akselo on tuuman per puoli kavennettu ja dropit levittää puol tuumaa per puoli(cb dropit) Quote Link to comment
-MITO- Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Toi 2" kavennettu ois just asiallinen jos meinaa dropit ja alut laittaa. Pysyis renkaan reuna suht oemi kohilla sit. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 miksei saksalaista akselia voi kaventaa :D Quote Link to comment
UltraVW Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 No se on yksi vaihtoehto jos olis paikka ja vehkeet millä tehdä ja jos osais? Entäpä kärsiikö orggisakselin kestävyys kun sitä leikellään ja liimaillaan? Quote Link to comment
-MITO- Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Eiköhän se kotitekoinen leikkaus ja liimaus kestä käyttökohteet missä tuommoisia 40-50 vuotiaita autoja käytetään. Joku Sandbuggy yms käyttö missä hypitään on sitten erikseen :) Quote Link to comment
tmm Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Ja saattaa ne 40-50 vuotiaat saksalaisetkin aika rapsakassa kunnossa olla... Akselit siis. Tuomas BTW. Akselin kiinityspultit kannattaa vaihtaa vähintään 50 vuoden välein :) 42 vuotiaat oli paikoin jo aika ohkaset. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 Juu niin ne voi olla. Siis rapsakassa kunnossa. Noh omani ei ole, ainakaan vielä.... Quote Link to comment
-MITO- Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Juu on aika ohentunut joissain kuplissa ne pultit :D Quote Link to comment
tmm Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Nonni. Nyt on akselo paikallaan ja hymyilyttää :) Säädöllä saa keulan liian alas ja liian korkealle. Jotakuta kiinosti renkaiden sopiminen kaariin... Päätin aloittaa nykymuodin mukaisesti blogin niin saa kuvat helposti verkkoon. Sovitin vakio vanteilla rättirenkaita ja 4,5 BRM:llä olevia 135/70 rinkuloita. 5,5 BRM:iä en vielä jaksanut testata. Arvioisin että ne mahtuu suojiin mutta aika helposti varmaan ottaa kaarin vähänkin matalammalle säädettynä (renkaista riipuen tietty). http://seeblau65.blogspot.com/ -Tuomas Quote Link to comment
Sakke Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Hyvä että homma onnistu. Nythän näytä kapia-akselisia autoja on kohta puolenkymmentä oulunseudulla :D Quote Link to comment
tmm Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Ei tuosta kyllä huomaa ku mittaamalla että se on kapiampi... Taijjampa lähtä vielä talliin kalijalle :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.