Jump to content

Joutsenia konepellin alla?


Guest nicekuski

Recommended Posts

Guest nicekuski

Osaiskohan joku fiksumpi kertoa mikä mahtaa vaivata Golfia (vm-96 ja 1.8), joka kaakattaa kuin olisi joutsenia konepellin alla? Ääni kuuluu ajettaessa kylmällä koneella ja noin 60-80 vauhdissa. Äkkiä korjaamolle vai äkkiä romikselle? :)

Link to comment
Guest Mika Raussi

Sie et varmaan osaa oikeen kunnolla lukea vai? Vai etkö viiti?

 

En tiiä joutsenien kuulosesta koneesta oikeen mitään. Paitti ehkä jos siellä on k-jetti, niin se voi pitää hämäriä ääniä varsinkin jos on korassu jossain vaiheessa ilmaa sisäänsä.

 

Silti aiheesta ois suotavaa kysellä vaikkapa FFP:n foorumilla eikä volkkaripalstalla. Täällä keskustellaan ILMAJÄÄHDYTTEISISTÄ Volkswagen-merkkisistä autoista. Se lukee tuolla yläreunan bannerissa ja jos vaivautuu vilkuilemaan edes otsikoita, sen huomaa siitäkin, ettei ole golffeista ja passateista puhe.

Link to comment
Guest nicekuski

No voi anteeksi! Yritin kyllä googlettaa asiaa ties millä hakusanoilla ja hokasin tuon ilmajäähdytteisen vasta kun olin rekisteröitynyt. Ajattelin kuitenkin täällä pyörivän fiksuja ja volsuista paljon tietäviä ihmisiä, mutta olin ilmeisen väärässä. Anteeksi jos häiritsin teidän mielenrauhaa.

Hyvää loppuelämää sullekin Mika =)

Link to comment
No voi anteeksi! Yritin kyllä googlettaa asiaa ties millä hakusanoilla ja hokasin tuon ilmajäähdytteisen vasta kun olin rekisteröitynyt. Ajattelin kuitenkin täällä pyörivän fiksuja ja volsuista paljon tietäviä ihmisiä, mutta olin ilmeisen väärässä. Anteeksi jos häiritsin teidän mielenrauhaa.

Hyvää loppuelämää sullekin Mika =)

 

Katos kun (valitettavasti) tällä palstalla pyörivien ihmisten mieluisin harrastus on odottaa, että tänne joku pahaa aavistamaton vesivolkkarin omistaja erehtyy kyselemään jotain (siksi tuo "keskustelua ilmajäähdytteisistä Volkswagen-autoista" on niin pienellä ettei sitä huomattais ennenkuin on myöhäistä) autoonsa liittyvää. Pientä vedonlyöntiäkin on asiasta harrastettu, että kuka ehtii ensin ja eniten v**ttuilemaan tulokkaalle, oppiipahan sitten pysymään ilmavolkkaristeista erossa...

 

Nooh, älä ota asioita niin vakavasti, ihmisiä mekin ollaan, vaikka autoilun tasossa on jämähdetty hieman erilaiselle tasolle.

 

Todellisia vastauksia ongelmaan löytyy varmaan paremmin FFP:n (www.ffp-motorsport.com) tai Volkkariyhdistyksen (www.suomenvolkkariyhdistys.fi) (joka yrittää pitää vesi- ja ilmavolkkaristit sovussa keskenään, siinä kuitenkaan pahemmin onnistumatta) sivuilta...

Link to comment

Juu, sama heikko joutsenen huuto kuuluu mun -96 CL variaattorissa kylmällä säällä. En ole pystyny paikantaman kun on hankala tarkistaa mistä äänet tulee just tuossa 80-90 km/h nopeudessa. Ei ainakaan tule moottorista koska vaikka päästää vapaalle ja tyhjäkäyntiin kyseisellä nopeudella tuo heikko ääni jatkaa huhuiluaan...

 

Saattaa tulla joko pyörän laakereista tai jarrupaloista koska mielestäni se häviää joskus kun hipaisen jarrua...

Link to comment
Guest Mika Raussi
Ajattelin kuitenkin täällä pyörivän fiksuja ja volsuista paljon tietäviä ihmisiä, mutta olin ilmeisen väärässä. Anteeksi jos häiritsin teidän mielenrauhaa.

Ei suinkaan ole kyse siitä, etteikö täällä ois paljonkin tietoa. Mutta kun se on vanhoista ilmajähyistä se tietous, niin ei kai siitä paljoo oo apua jos vesivolkkari pitää ylimääräsiä ääniä?

 

Ei miun mielenrauha suinkaan tämmösestä häiriinny. Huolestuttaa vaan pikkusen se mitä internetin tietotulva aiheuttaa. Se aiheuttaa helposti sen, että suunnistetaan sinne mihin ollaan menossa sen enempää vilkuilematta muualle. Sillon jää monasti kaikkea tosi tärkeetäkin tietoa lukematta.

Link to comment
Guest Variant

Vikadiagnoosia varten olisi hyvä selventää kumpaa Suomessa pesivää joutsenta tarkoitat:

Laulujoutsen töräyttelee torvellaan komeita ääniä, kun taas kyhmyjoutsen on hiljaa, korisee tai sähisee.
Link to comment

Mulla on ainakin laulujoutsenen ääniä ja se on ihan mukavaa joten ne saa siellä soitella kunhan ei ala liian kovaäänisiksi.. Ja nehän kuuluukin vain kun pakkanen laskee alle -10 astetta... Niin kylmähän täällä harvemmin on nykyään.. Ainakin pitempiä jaksoja kerralla...

Link to comment

Ei se ole joutsen.

Meikäläisen rottelossa samaisen metelin aiheuttaa hyeena, edellisen omistajan aikaan se oli ajokoira.

 

Joka tapauksessa se ei ole vika vaan ominaisuus ja kuuluu asiaan.

Metelin alkuperää ei varmuudella tiedetä, aiheuttajaksi on veikkailtu jäähdyttimen flektiä joka pyörii ilmavirran mukana ja aiheuttaa pakkasilla tuon äänen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...