Jump to content

Laakerin koko


Recommended Posts

Kyllä noi ihan oikeilta vaikuttaa. Jotenkin hassu ilmaisu vaan tuo käsin kirjoitetun lapun ”sylinterit”. Tarkoittanee kuitenkin että lohko on aar-porattu 0,50mm ylikokoon, eli reikä on 65,50mm, sekä laippa koneistettu 21mm leveyteen. Laippahan on siis lohkon vauhtipyörän pään vahvuus, jonne laakeri ”uppoaa”. Nämä mittailtavissa kyllä lohkosta.

RKL eli runkolaakerit standardimitassa kampiakselissa eli kaulojen halkaisija 55mm.

 

Sellaiseen lohkoon ja akseliin noi laakerit siis käy. Jos toi käsinkirjoitettu lappu tarkoittaa sekä lohkoa että kampea mitkä sulla on nyt, niin oikeat laakerit pitäisi olla. Kannattaa kuitenkin hieman tarkistusmitata osia työntömitalla niin ei tule yllätyksiä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...