Matti-Pekka Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 Terve. Mulla on vwk-mopossa tuollainen vastaava mutta siinä ei ole tuota letkulähtöä vaan on tasainen pohjapinta. Muistaakseni se on vw tarvikeosa. Olen käyttänyt sitä pestävänä suodattimena ja toiminut vuosia. Nyt pitäisi toisiin vw mopoihin hankkia vastaavat, mutta en tahdo löytää kun tuollaiset kuvan mukaiset jossa on tuo letkuliitos? onko vw tarvikkeena tuollaista ilman letkuliitosta? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted March 11, 2023 Author Share Posted March 11, 2023 Tuossa kuvan putsarissa on vielä sellainen ongelma,tähän mun vw tarvike vastaavaan, että tuo keskireikä(tuossa tuo musta nappi) on 6 mm pultille, ja näissä mun putsarikoteloissa pitäis olla 8 mm reikä. Tuossa jos suurentaa tuon reiän 8mm niin tuntuu että rakenne hajoaa... Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted March 11, 2023 Author Share Posted March 11, 2023 (edited) jatketaan ..ilmeisesti mulle on alkujaan sattunut omituisella mitoituksella oleva putsari..no valitettavasti nyt ne ilmanputsarikotelot on sen mukaan tehdyt. Eli nyt pitäis löytää lieriö putsari joka mahtuu 140 dia, ja 80 mm korkeeseen tilaan. Siihen pitää vaan tehdä välikansi josta jousi painaa sen pohjatasoon . Tuo kuvan mukainen on hieman pieni, mutta jos mielessä olisi jonkun automallin tms. isompi (em. mittoihin sopiva) niin laittakaa vinkki. Edited March 11, 2023 by Matti-Pekka Quote Link to comment
mikan Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 (edited) No eikö tuolla Paruzzilla ole aika lähellä noita mittoja oleva? https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/moottori/kaasuttimet-ilmanpuhdistimet-imusarjat/5121/ Edited March 11, 2023 by mikan Quote Link to comment
Tanhis Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 Btw jotkut näistä halvimmista pienistä kivoista suotimista ei sitten estä juurikaan oravaa pienempiä partikkeleita pääsemästä koneeseen ja osa pitäisi vielä oikeasti putsata/öljytä muutaman tonnin välein. Quote Link to comment
mikan Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 Olisko kuitenkin tehokkaampi kuin kuplan öljykylpysuodatin? 😅 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 3 hours ago, mikan said: Olisko kuitenkin tehokkaampi kuin kuplan öljykylpysuodatin? 😅 Öljykylpysuodatin kylläkin taitaa olla yksi parhaimmista suodattimista oikein käytettynä ja toimivana. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted March 12, 2023 Author Share Posted March 12, 2023 Tässä se suodatin tulee sinne koteloiden väliin ja pitäisi olla hieman ryhdikäs jotta kestää...nyt on löytynyt vakio paperi suodatin Sumbeam 1300-1600 malleista johon on kotelo nyt modattu. Kiitos vinkeistä kaikille! Quote Link to comment
Recommended Posts