Jump to content

181/Thing projektiin apua


Recommended Posts

Löytyi tällainen Saksasta tuotu 40 vuotta seissyt VW 181 1973 ja tarkoituksena olisi ruveta entisöimään. Jakaa kuulemma suuren osan osistaan kuten moottorin, laatikon ja etuakselin kuplan kanssa.

Tällä hetkellä paikalla 1200 moottori alkuperäisesti rekisteröidyn 1500 sijasta, mutta kunnosta ei tietoa. Myös vaihdelaatikko todennäköisesti uusittava. Olisiko mahdollista muokata nykyisestä koneesta 1500:nen vai tuleeko halvemmaksi hankkia kokonaan uusi?

Matkustajan puolella akku syövyttänyt pohjaan reiän ja kuskinpuoleinenkin levy täytyy vaihtaa. Täytyy varmaan tilata Saksasta. Koko autossa ei yhtään ruosteetonta paneelia

Lisäksi kaikki sähköt, laakerit, jarrut ja varmaan kaikki muukin liikkuva on uusittava.

Rättikatto ja tankki löytyy. Myös muita hajanaisia osia, kuten valoja ja penkit.

 

Onko ideaa mistä aloittaa ja alkaa etsiä osia?

Onko kannattava projekti lainkaan?

 

IMG_3044.jpg

Link to comment

1200 koneesta ei kannata alkaa tehdä 1500 konetta. Kokolailla kaikki menee uusiksi, paitsi lähinnä lohkon voi käyttää. Jos tämä on -73 vuosimallia niin eikös siinä pitäis olla 1600? En toki tiedä, kunhan arvailen..

 

Onko ideaa mistä aloittaa ja alkaa etsiä osia?”

 

Loputkin osat ensin irti ja vaikka hiekkapuhallukseen. Osien etsintään palstalta varmaan löytyy tietoa?

 

Onko kannattava projekti lainkaan?”

 

Tämä on kyllä mielestäni täysin entisöijän itse harkittava. Riippuu varmaan että mitä tästä haluaa tehdä, kivan ajeluauton, viimeisen päälle olevan näyttelyvehkeen vai vaikka myyntiin? 
 

Link to comment
Posted (edited)

Ainakin tekniikan puolesta tosiaan löytyy varmasti osat ihan kotimaisista vw puljuista (paruzzi, osakauppa varmaan ensimmäiset), peltiosat voi olla haasteellisempia.
Tosiaan kannattavuus riippuu monesta asiasta, onko vaan omaa puuhastelua vai tavotellaanko jotain myyntivoittoja.
Itse levittelisin talliin ja katsoisin selvät puutteet ennekuin aloittaa koko jumppaa ja paljonko tarvitsee koritöitä. Paljonko voi itse tehdä ja ketä on käytettävissä avuksi, millä pudjetilla?
Sitte alkaisin purkamaan vehkeen laatikoihin ja pienemmät nippelit pusseihin hyvin merkiten. Ne osat mitä putkuvaiheessa hajoaa tai on vaihdon tarpeessa niin selkeästi listalle niin osaa hankkia uudet valmiiksi, eikä tarvitse huomata kasatessa että jotain puuttuu mikä on heitetty roskiin purkaessa.
Mutta tosiaan istahtaa hetkeksi, hahmottelee laajuuden ja budjetin ettei tule ihan yllätyksenä millaiseen projektin on alkamassa.
Jos tuntuu ettei ookkaan sun juttu niin nakkaa viestiä jos kiinnostaa luopua 😁

Edited by SamiO
Link to comment

Thingin koripaneelit taitaa pääosin olla aika simppeleitä väsättäviä sikkikoneen kanssa, miksi niitä varmaan niin vähän on tarjollakaan.

 

Mitä tulee auton nippeleihin purkamiseen niin siinä on omat puolensa mutta itse suosisin ennemmin ns. aluekohtaista entisöintiä. Eli ensin auto ajoon, eli korjaa tarvittavat ja ei välitä siittä miltä se näyttää. Sitten kun auto ajossa ja mahd jopa katsastettuna voi aloittaa esim etuakselin kunnostuksella. Siittä sitten kone ja vaihdelaatikko ja vaikka penkit ja ovipahvit. Kun kaikki ns pikkunippelit on kunnossa se korin ja pohjalevyn purkaminen ja kunnostus aivan erisortin projekti kun ei tule ähkyä kaikesta muusta kun osa-alueet on jo valmiina ja odottaa vain autoon takaisin pulttausta.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...