JTG Posted November 15, 2023 Share Posted November 15, 2023 Olisiko ideaa otsikon mukaisille nurkkakaasareille? - Kupla käy periaatteessa OK, mutta keskialueella käy laihalla. Tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla käy hyvällä seoksella. - Ylläoleva todettu FMI1.4 seosmittarilla ja lambdalla. Keskialueella vain 2-3 punaista pistettä palaa näytössä. - Nopeasti kaasua polkaisemalla hetken kyykkää, hitaammin painamalla OK - En ole vielä purkanut kaasareita, mutta ilmeisesti pääsuutin liian pieni...? Jos jollain suutinkokoja tiedossa millä nämä kaasarit todettu toimiviksi. - Näissä ei ilmeisesti ole säätöä keskialueelle? - Moottori 1600 yksireikäkansilla - Kaasarit synkronoitu mittarin avulla - Sytytysennakko tyhjäkäynnillä n. 10, kierroksilla n. 30-35 (009 kärjetön) - Kipinää tulee joka pyttyyn - Puristukset OK - Venttiilivälykset OK - Bensapaine OK Quote Link to comment
DOODAH Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 Mitkä suuttimet nyt kiinni? F5/140/170/60 toimii ainakin. Orkkis F78 putkella pakkaa kyykätä siirron kohdalla. Jokainen pannu tietenkin on erilainen. Quote Link to comment
JTG Posted November 16, 2023 Author Share Posted November 16, 2023 Ei ole varmuutta suuttimien koosta. Kiitoksia annetuista arvoista, ainakin on jonkinlainen vertailukohta sitten kun saan purettua kaasarit autosta. 👍 Quote Link to comment
x-pj Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 Ei ole kokemusta noista kaassareista eikä tuosta seosmittari, mutta ihan yleisellä tasolla. Keskialue tasakaasulla saakin olla "laiha", säästyy bensaa. Sitten, jos takeltelee eikä oikein jaksa mennä, pitää lisätä seosta. Nopean kiihdytyksen kyykkäys voi johtua kiihdytyspumpusta, joka ei anna tarpeeksi lisäbensaa. Saattaa korjautua säädöllä. Quote Link to comment
JTG Posted November 16, 2023 Author Share Posted November 16, 2023 12 hours ago, DOODAH said: Mitkä suuttimet nyt kiinni? F5/140/170/60 toimii ainakin. Orkkis F78 putkella pakkaa kyykätä siirron kohdalla. Jokainen pannu tietenkin on erilainen. Nyt kaasarit purettu, vois tilata suuttimia ja emulsioputket ja koittaa vaikka sun comboa. Quote Link to comment
JTG Posted November 16, 2023 Author Share Posted November 16, 2023 1 hour ago, x-pj said: Ei ole kokemusta noista kaassareista eikä tuosta seosmittari, mutta ihan yleisellä tasolla. Keskialue tasakaasulla saakin olla "laiha", säästyy bensaa. Sitten, jos takeltelee eikä oikein jaksa mennä, pitää lisätä seosta. Nopean kiihdytyksen kyykkäys voi johtua kiihdytyspumpusta, joka ei anna tarpeeksi lisäbensaa. Saattaa korjautua säädöllä. Pitäisi olla laadukas mittari ja lambda, vois koittaa kiihdytyspumppuja myös säätää jos suuttimien vaihto ei auta... Quote Link to comment
Altti Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 https://www.wayoutwestie.com/aircooled-tech/running-weber-icts-on-a-vw-aircooled-engine/ Tuolta hyvää infoa kaasareihin liittyen, jos et ole vielä lukenut. F6 emulsioputki toimii myös näissä hyvin.. Quote Link to comment
jarkki86 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 F78 putkilla en saanut itsekkään noita oikein mihinkään säätöihin, noita f5 putkia yritin suomesta ostaa mutta ei silloin löytynyt, tilalle saattoi tulla f3? joka kirjojen(ja freetechnicsin) mukaan on lähelle. Auto jokatapauksessa toimii noilla mainiosti. Tuon altti:n sivuston ohjeiden mukaan säädin ja sattui lambda aika hyvin kohdalleen. Putkista ei siis 100% varmuutta kun sähköpostit ovat hävinneet. Osaavat kyllä neuvoa kun kysyy. Quote Link to comment
JTG Posted November 17, 2023 Author Share Posted November 17, 2023 14 hours ago, Altti said: https://www.wayoutwestie.com/aircooled-tech/running-weber-icts-on-a-vw-aircooled-engine/ Tuolta hyvää infoa kaasareihin liittyen, jos et ole vielä lukenut. F6 emulsioputki toimii myös näissä hyvin.. Tuolta tosiaan näyttää löytyvän kaikki tarpeellinen tieto. Tilasin nyt F6 emulsioputket (F5:sia ei tosiaan näytä saavan), 145 pääsuuttimet, 60&65 tyhjäkäyntisuuttimet ja 170 ilmasuuttimet, jos nyt näillä kokeilisi ensin... Tuolla sivustolla suositellaan vaihtaa 175 neulaventtiilitkin 150 kokoon. Voi tulvia helpommin tuolla 175 koolla, en ole huomannut itse tällaista. Kiihdytyspumppuakin säädetään ilmeisesti muuttamalla sen suuttimen kokoa, mutta sivuston mukaan pitäisi olla valmiiksi sopiva. Tyhjäkäyntisuutinkin pitäisi riittää tuo 55 suunnilleen kaikkiin konekokoihin, tilasin kuitenkin nuo 60 ja 65 kokoiset varmuudeksi. Quote Link to comment
JTG Posted February 3 Author Share Posted February 3 Nyt on vaihdettu kaasareihin: - Emulsiot F6 - Pääsuuttimet 145 - Tyhjäkäyntisuuttimina toimi parhaiten 55, jotka olivat valmiiksi kaasareissa kiinni - Neulaventtiilit 150 Nyt pysyy seosmittari vihreällä eri kierroksilla, lopullinen tuomio tietty kun pääsee koeajolle joskus... 1 Quote Link to comment
JTG Posted February 16 Author Share Posted February 16 (edited) Vaihdoin nykyisen kärjettömän 009 jakajan vintiltä löytyneeseen kärjettömään jakajaan jossa myös alipaine-ennakonsäätö. Toimii vielä paremmin tuolla jakajalla. Hommasin tuon jakajan joskus Aircooled.fi:stä ja se on muistaakseni 6:n voltin. (Muutin myöhemmin auton 12-volttiseksi) Kärähtääköhän tuo jakaja ennemmin tai myöhemmin vai mahtaako kestää? En oikein löydä netistä vastaavia kokemuksia... Molemmissa jakajissa on + ja - johtojen välinen vastus n. 23,8 - 24,4 megaohmia jos se jotain merkitsee. Täytynee pitää tuo 009 mukana varmuuden vuoksi ettei jää tien päälle. EDIT: Selvisikin, että tuo alipainejakaja onkin 12-volttinen. 👍(Ostokuitti tallella) Edited February 17 by JTG Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.