Jump to content

Lämmitettäviä tuulilaseja Fordin tyylillä


Recommended Posts

https://www.uniball.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Korin-osat/Lämmitettävät-tuulilasit/&naytasivu=3331&id=&saitti=rallycorsa 

 

En tiedä onko edes mikään uusi tieto mutta tuommoinen firma tuo Suomeen kunnollisia lämmitettäviä laseja. Itse ainakin meinasin ottaa, en tiedä paljonko talvikuplailijoita on liikenteessä. 😁

Edited by kärkkäinen
Link to comment

Hintatietoon täsmennys tästä linkkaamastani, minulle sähköpostilla sanoi kuplan lasin olevan 306e + kotimaan rahti 79e. 

 

Eikös ne Jaakkotuotteen kalvomalliset olleet mallia floppi?

 

Sen myös selvittelin, että tuo "flat" on paksutolpan lasi , ja normi lasi -65 alkaen ja tietysti 1303 erikseen.

Edited by kärkkäinen
Link to comment
3 hours ago, kärkkäinen said:

Hintatietoon täsmennys tästä linkkaamastani, minulle sähköpostilla sanoi kuplan lasin olevan 306e + kotimaan rahti 79e. 

 

Eikös ne Jaakkotuotteen kalvomalliset olleet mallia floppi?

 

Sen myös selvittelin, että tuo "flat" on paksutolpan lasi , ja normi lasi -65 alkaen ja tietysti 1303 erikseen.

Jaakkotuote teki käsittääkseni kolmea eri lämmitettävää lasia. 

-jokkislasi missä takalasilämmitys tyyppiset langa.

-siviiliasi missä näkyvä verkko mutta lähellä ns nykylämmitettävää.

-kalvo missä ei näkyviä karvoja mutta tämä taisi tosiaan olla aika tehoton.

 

Edited by Tanhis
Link to comment

Mulla pelas kalvolasit ilman mitään mököttämistä, eli huurteettomina. En mitään jäisiä laseja sentään sulatellu, sen ajan autot oli peiton alla sisällä. Aattelinkin että splitti/ovaalituulilasia ei oo hyllyssä noilla

Edited by ovaaliheppu
Link to comment

Oliko tuo verkkomallinen kuitenkin jotenkin karskimpi mitä noilla "Fordin langoilla"? Olikos niiden lasien istuvuudessa jotain sanomista, jostain semmostakin lueskelin?

Olisihan tuo kiinnostava vaihtoehto mutta tekisikö Jaakko-Tuote tosiaan halvemmalla kun tuo 306e? 

Link to comment

Tätä pohdin itsekin, onneks on sentään vaihtovirtalaturi 55A ja stanukupla niin ei mitään turhia kuluttajia. Voiskohan olla että tuo on tosiasiassa sulakkeen vaadittu koko ja yhteenlaskettu virrankulutus molemmilta vastuksilta? Aika hurjalta tuntuisi 50A. Jokatapauksessa kova on kulutus.😅

Edited by kärkkäinen
Link to comment

Laitoin myyjälle kysymyksen myös tuosta, mutta googlesta löysin tällaista keskustelua Focuksen lasista ja tuskin kuplan lasi on syöpömpi: 

 

The heated windscreen is more powerfull than the rear demister.

It is on a thermostat which trips off to prevent overheating

It also trips off to save your car battery and fuel consumption. Notice how your headlights dim when heated windscreen is active.

It draws 20amps of power from the car.

The heated windscreen is two elements fed seperatly through two fuses,

One element for passenger side and one for drivers side,

If a fuse ever blows you will clearly see the divide in elements as one side will be clear and othe frosty.

Link to comment
  • 2 months later...

Viimeinkin sain lasin paikalleen, odotteli satamassa aika pitkään "sattuneesta syystä". Sopi paikalleen heittämällä, vastukset on tosiaan yhtä laadukkaat mitä fordissa ja niitä hädin tuskin huomaa. Pieni kosmeettinen miinus siitä että vastuksien "kytkentärimat" tuulilasin ylä ja alalaidassa näkyvät vähän tiivisteen yli ja kiiltelevät sieltä silmään. Korjattavissa toki täysin sillä kun laittaa vaikka jonkun kapean mattamustan teippauksen päälle. Mutta on kyllä hintansa väärti. Nyt vaan kylmää ja huurua odottelemaan mutta nautitaan nyt kesästä ensin.😁

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...