Jarzki Posted May 20 Share Posted May 20 Tuossa kun nyt saatiin tuo vokkari tulille piiiikän seisonnan jälkeen niin pukkaa valkoista / vaalean harmaata savua aika reilusti... tai ainakin omasta mielestä liikaa. Siihen ei isä ollutkaan öljyjä sen kummemmin vaihdellut, voikohan tuo savu olla ihan pelkästään siitä johtuvaa että sisällä olevat todella vanhat öljyt on kyllästyneet kondessivedellä ja varmaan on öljysihtikin aika tukossa ? Ens vkl ajattelin vaihdella siihen 20w-50 öljyt ja uuden strainerin pohjaan toki että silloin nyt viimeistään selviää mutta ajattelin näin alustavasti kysellä. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 20 Share Posted May 20 29 minutes ago, Jarzki said: Tuossa kun nyt saatiin tuo vokkari tulille piiiikän seisonnan jälkeen niin pukkaa valkoista / vaalean harmaata savua aika reilusti... tai ainakin omasta mielestä liikaa. Siihen ei isä ollutkaan öljyjä sen kummemmin vaihdellut, voikohan tuo savu olla ihan pelkästään siitä johtuvaa että sisällä olevat todella vanhat öljyt on kyllästyneet kondessivedellä ja varmaan on öljysihtikin aika tukossa ? Ens vkl ajattelin vaihdella siihen 20w-50 öljyt ja uuden strainerin pohjaan toki että silloin nyt viimeistään selviää mutta ajattelin näin alustavasti kysellä. En nyt ennen tekisi mitään peliliikkeitä kuin sen on ajanut kunnolla lämpimäksi ja vähän pidemmän lenkin. Siellä voi olla pytyissä öljyä tai jopa säilytysöljyt joskus ruikattu tulpan reijästä jos kauan seisonut. Tietty voihan ne männänrenkaatkin olla jumissa pitkän seisomisen jälkeen. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 20 Share Posted May 20 Ainiin ja eihän öljykylpy putsari ole ylitäytetty. Quote Link to comment
Jarzki Posted May 20 Author Share Posted May 20 1 hour ago, Tanhis said: Ainiin ja eihän öljykylpy putsari ole ylitäytetty. Mitä tarkoitat tällä ? Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted May 20 Share Posted May 20 (edited) Ilmanpuhdistin alkujaan öljykylpysuodatin, nappaa irti niin näet mitä sisältä löytyy. Kannattaa nostella melkolailla vaakatasossa niin välttyy siivoamisilta. Noi on jokseenkin ronkeleita täyttömäärän kanssa, ei hirveesti tartte ylimääräistä olla kun alkaa hörppimään kohti kaasuttimia, ainakin kuplissa oon tuon huomannut. Yhteen kolkkiin aikanaan vaihtelin paperiputsarin sisälle, leikkelin sisuksia niin että sain sinne mahtumaan jonku vanhemman rivikoneen matalan putsarin, en enää muista mikä se malli oli. Menin kotelon kanssa varaosaliikkeeseen ja soviteltiin kunnes löytyi sopiva. Tämä 90 luvulla... Tyyliin tämä: Edited May 20 by ovaaliheppu Quote Link to comment
Tanhis Posted May 20 Share Posted May 20 26 minutes ago, Jarzki said: Mitä tarkoitat tällä ? Sulla näytti kolkissa olevan tuo ovaalihepun alakuvan mukainen putsari. Kyseisessä putsarissa näkyy alareunassa oranssi viiva, öljyä pitäisi täyttää viivaan asti. Jos putsarissa liikaa öljyä se imee öljyä suoraan kaasarien läpi koneeseen ja näinollen polttaa valkoisena savuna ulos. Quote Link to comment
Jarzki Posted May 20 Author Share Posted May 20 3 hours ago, Tanhis said: Sulla näytti kolkissa olevan tuo ovaalihepun alakuvan mukainen putsari. Kyseisessä putsarissa näkyy alareunassa oranssi viiva, öljyä pitäisi täyttää viivaan asti. Jos putsarissa liikaa öljyä se imee öljyä suoraan kaasarien läpi koneeseen ja näinollen polttaa valkoisena savuna ulos. Veikkaan että se on tyhjä 😅 Quote Link to comment
jmatto Posted May 20 Share Posted May 20 Itse veikkaan että pakoputkessa on vettä / kosteutta, jonka pitäisi lakata kun pakoputki lämpiää. Moottoriöljyn palaminen tuottaa yleensä sinimustaa savua. Jos moottoriöljyn sekaan on mennyt vettä tai kondensoitunut sinne, niin moottorin lämmitessä yleensä huohotinputkesta tulee höyryä - mikäli epäilet tätä niin ota huohotin putki hetkeksi irti kun kone lämpiää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.